Uluslararası İlişkiler (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI297
Ders İsmi: Adolescent Health
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. ESRA ÇALIŞKAN
Dersi Veren(ler): ESRA ÇALIŞKAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencinin ergenlik döneminde sağlığın geliştirilmesi ve korunması, sağlığı etkileyen faktörlerin belirlenmesi ve sağlığın değerlendirilmesi konularında bilgi sahibi olması beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Adolesan sağlığında temel kavramlar, Adolesan büyüme ve gelişimi, Ergenlerde zihinsel ve psikososyal gelişim, Ergenlerle iletişim, Ergenlerde sık görülen sorunlar

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Adolesan sağlığı ile ilgili temel kavramları açıklayabilme
2) Ergeni fiziksel ve psikososyal açıdan değerlendirebilme
3) Ergen ve ailesi ile etkili iletişim kurabilme
4) Ergenlik sorunları hakkında bilgi sahibi olmak

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş -
2) Ergen sağlığında temel kavramlar ppt
3) Ergenlikte büyüme ve gelişme ppt
4) Ergenlikte duygusal ve bilişsel değişiklikler ppt
5) Ergenlerle İletişim ve Aile İlişkileri ppt
6) Ergen sağlığında aile ve okulun rolü ppt
7) Ergenlerde hijyen eğitimi ppt
8) Ara sınav -
9) Ergenlerde üreme ve cinsel sağlık ppt
10) Ergenlikte sağlıklı beslenme ve obezite ppt
11) Ergenlerde teknoloji bağımlılığı ppt
12) Ergenlikte fiziksel aktivite ppt
13) Ergenlikte madde kullanımı ppt
14) Ders değerlendirmesi -
15) Final sınavı -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Çınar, N. (Ed.), Cabar, HD. (Ed.), (2021). Adolesan Sağlığını Koruma ve Geliştirme, İstanbul: Akademisyen
2. Rosner, R. (2003) Textbook of adolescentpsychiatry, Arnold published.
3. Neinstein, L.S. (2007). Adolescent Health Care: A Practical Guide. (5th ed).
Diğer Kaynaklar: 1. Çınar, N. (Ed.), Cabar, HD. (Ed.), (2021). Adolesan Sağlığını Koruma ve Geliştirme, İstanbul: Akademisyen
2. Rosner, R. (2003) Textbook of adolescentpsychiatry, Arnold published.
3. Neinstein, L.S. (2007). Adolescent Health Care: A Practical Guide. (5th ed).

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Uluslararası İlişkiler alanındaki temel kuramsal tartışmalar konusunda bilgiye sahiptir.
2) Uluslararası İlişkiler alanında, ulusal ve uluslararası düzeyde, çağdaş gelişmeleri, yaklaşımları, temel kavramları tanımlar.
3) Uluslararası İlişkiler bölümünün diğer sosyal bilimlerle (tarih, siyaset bilimi, hukuk, ekonomi) olan etkileşimini ilişkilendirir.
4) Olayları disiplinler arası boyutta değerlendirme ve tartışma bilgi ve beceri edinerek ulusal ve uluslararası alanda karşılaşılan siyasal, toplumsal, ekonomik sorunları belirli bir kavramsal çerçeve içerisinde çözümler.
5) Sosyal bilimler yöntemleri kullanarak araştırma yapabilen ve alanı takip eder.
6) Takım çalışmalarına uyma bilinci ile liderlik özelliklerini kullanır.
7) Kuramsal ya da deneysel nitelikli proje, rapor, makale, tez gibi bilimsel çalışmaları, kendi başına ya da başkaları ile birlikte tasarlayıp hazırlayabilme, alanıyla ilgili nitel ve nicel araştırma tekniklerini kullanır.
8) Etik ve sosyal değerlere uygun davranış geliştirir ve öğrendiklerini değerlendirerek neye ihtiyacı olduğuna karar vererek edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımlarla sorgular.
9) Uluslararası İlişkiler alanına giren konularda görüş, düşünce ve çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak aktarır.
10) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
11) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Uluslararası İlişkiler alanındaki temel kuramsal tartışmalar konusunda bilgiye sahiptir.
2) Uluslararası İlişkiler alanında, ulusal ve uluslararası düzeyde, çağdaş gelişmeleri, yaklaşımları, temel kavramları tanımlar.
3) Uluslararası İlişkiler bölümünün diğer sosyal bilimlerle (tarih, siyaset bilimi, hukuk, ekonomi) olan etkileşimini ilişkilendirir.
4) Olayları disiplinler arası boyutta değerlendirme ve tartışma bilgi ve beceri edinerek ulusal ve uluslararası alanda karşılaşılan siyasal, toplumsal, ekonomik sorunları belirli bir kavramsal çerçeve içerisinde çözümler.
5) Sosyal bilimler yöntemleri kullanarak araştırma yapabilen ve alanı takip eder.
6) Takım çalışmalarına uyma bilinci ile liderlik özelliklerini kullanır.
7) Kuramsal ya da deneysel nitelikli proje, rapor, makale, tez gibi bilimsel çalışmaları, kendi başına ya da başkaları ile birlikte tasarlayıp hazırlayabilme, alanıyla ilgili nitel ve nicel araştırma tekniklerini kullanır.
8) Etik ve sosyal değerlere uygun davranış geliştirir ve öğrendiklerini değerlendirerek neye ihtiyacı olduğuna karar vererek edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımlarla sorgular.
9) Uluslararası İlişkiler alanına giren konularda görüş, düşünce ve çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak aktarır.
10) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
11) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 70
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100