UNI296 İşletmeciliğin Temelleriİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Görsel İletişim TasarımıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Görsel İletişim Tasarımı

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI296
Ders İsmi: İşletmeciliğin Temelleri
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. YASEMİN TORUN
Dersi Veren(ler): YASEMİN TORUN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Ders öğrencilerin temel işletme ve işletme fonksiyonlarına ilişkin kavramları; güncel konular ve işletmecilikle ilgili gelişmeleri öğrenmesini, anlamasını ve bunları uygulama ile bütünleştirecek bir temel oluşturmasını amaçlar.
Dersin İçeriği: İşletmeler ve Özellikleri, İşletme Çevresi , İşletmelerde Etik ve sosyal Sorumluluk, İşletmelerin Kuruluşu ve Büyümesi
İşletmelerde Yönetimin Planlama, Örgütleme,Yöneltme ve Denetleme Fonksiyonları, İşletme Yönetiminde Karar Verme, Örgütsel Tasarım ve Örgüt Kültürü, Değişim ve Yenilikçiliği Yönetme, İşletmelerde Üretim ve Pazarlama, İnsan Kaynakları Yönetimi, Muhasebe ve Finansal Yönetim

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Temel işletme ve yönetim kavramlarını öğrenir
2) Yönetimin fonksiyonları ve ilişkili kuramlarını öğrenir
3) İşletmecilikle ilgili güncel uygulamaların farkına varır
4) İşletme ve yönetim konularında bütüncül bir bilgi birikimi oluşturur
5) Girişimcilik ve yöneticilikle ilgili genel bir nakış açısı kazanır
6) İşletmeler ve çevre arasındaki ilişkileri anlar
7) İşletmelerde sosyal sorunluluk ve etik anlayış konuları hakkında bir iç görü geliştirir
8) İstihdam edilebilirliklerini sağlayacak işgücü becerilerini geliştirir

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma & Ders İzlencesi Sunumu
2) İşletmeler ve Özellikleri
3) İşletme Çevresi
4) İşletmelerde Etik ve Sosyal Sorumluluk
5) İşletmelerin Kuruluşu ve Büyümesi
6) İşletmelerde Yönetim
7) İşletme Yönetimi (Planlama ve Örgütleme Fonksiyonları)
8) İşletme Yönetimi (Yöneltme ve Denetleme Fonksiyonları )
9) Vize Haftası
10) İşletmelerde Üretim
11) İşletmelerde Pazarlama
12) İşletmelerde Muhasebe ve Finansal Yönetim
13) İşletmelerde İnsan Kaynakları Yönetimi
14) Değerlendirme ve Kapanış
15) Final haftası
16) Final Haftası

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: • Robbins, Decenzo ve Coulter (2016), “Yönetimin Esasları”. 8. baskı, Pearson. (Çeviri Editörü: Adem Öğüt/ Nobel)
• Girişimciliğin ve Küçük İşletme Yönetiminin Temelleri - Norman M. Scarborough

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

7

8

Program Kazanımları
1) Bir tasarım ekibinin sahip olduğu yapı ve dinamikleri kavrayarak farklı disiplinlerdeki takım üyeleri ile üretim süreçlerini bir akış içerisinde sürdürebilmek.
1) Tasarım üretmek için gerekli olan bilgisayar teknolojilerine dair gerekli bilgi ve beceriye sahip olmak.
1) Tasarlama, geliştirme ve sunum süreçlerini doğru teorik adımları uygulayarak yönetebilme ve baştan sona üretim sürecine dahil olabilmek.
1) Tasarım süreçlerine hakim olarak, farklı problemleri bu kavramlar üzerinden eleştirebilmek ve değerlendirebilmek.
1) Görsel İletişim Tasarımının kavramsal önemini anlayıp kullanıcıyı merkeze alan deneyim odaklı tasarımlar geliştirme yeteneği kazandırmak.
2) Görsel tasarımların deneyim içerisinde fikir, mesaj ve duyguyu iletme biçimlerini anlayarak iletişim ve tasarım süreçleriyle dengeli interaktif anlatılar oluşturabilmek.
2) Farklı disiplinlerden yararlanarak tasarıma dair mevzuları konu alan durum ve olguları analiz etmek, değerlendirmek ve yorumlayabilmek.
3) Farklı medyalar için bileşenler üreterek profesyonel projeler geliştirebilmek, bu bileşenleri geliştirilen tasarımlar bağlamında tutarlı biçimde değerlendirebilmek.
3) Görsel iletişim ürünleri için tasarım odaklı düşünme süreçlerini analiz edebilmek ve kullanabilmek.
4) Sektörün ihtiyaçları doğrultusunda tasarım geliştirmek için gerekli bilgisayar teknolojileri ve yazılım bilgisine sahip olma, bilgisayar destekli tasarım uygulamalarını yaratıcı fikirlerini yansıtmak üzere hakim şekilde kullanabilmek.
4) İletişim tasarımı ürünleri için etkili görsel ve işitsel çözümler uygulayarak bu tasarımları teması, konu ve hedef kitle bağlamında etkili biçimde kullanabilmek.
5) Çağdaş tasarım metodolojisine hakim olmak; tasarımların hedef kitlesini ön plana alarak kitleye hitap eden tasarımlar üretmek.
6) Kullanıcıların, hedef kitlenin deneyimini anlamak, ölçme yöntemlerini kavramak ve tasarım sürecinde bu konseptlerden faydalanmak..

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bir tasarım ekibinin sahip olduğu yapı ve dinamikleri kavrayarak farklı disiplinlerdeki takım üyeleri ile üretim süreçlerini bir akış içerisinde sürdürebilmek.
1) Tasarım üretmek için gerekli olan bilgisayar teknolojilerine dair gerekli bilgi ve beceriye sahip olmak.
1) Tasarlama, geliştirme ve sunum süreçlerini doğru teorik adımları uygulayarak yönetebilme ve baştan sona üretim sürecine dahil olabilmek.
1) Tasarım süreçlerine hakim olarak, farklı problemleri bu kavramlar üzerinden eleştirebilmek ve değerlendirebilmek.
1) Görsel İletişim Tasarımının kavramsal önemini anlayıp kullanıcıyı merkeze alan deneyim odaklı tasarımlar geliştirme yeteneği kazandırmak.
2) Görsel tasarımların deneyim içerisinde fikir, mesaj ve duyguyu iletme biçimlerini anlayarak iletişim ve tasarım süreçleriyle dengeli interaktif anlatılar oluşturabilmek.
2) Farklı disiplinlerden yararlanarak tasarıma dair mevzuları konu alan durum ve olguları analiz etmek, değerlendirmek ve yorumlayabilmek.
3) Farklı medyalar için bileşenler üreterek profesyonel projeler geliştirebilmek, bu bileşenleri geliştirilen tasarımlar bağlamında tutarlı biçimde değerlendirebilmek.
3) Görsel iletişim ürünleri için tasarım odaklı düşünme süreçlerini analiz edebilmek ve kullanabilmek.
4) Sektörün ihtiyaçları doğrultusunda tasarım geliştirmek için gerekli bilgisayar teknolojileri ve yazılım bilgisine sahip olma, bilgisayar destekli tasarım uygulamalarını yaratıcı fikirlerini yansıtmak üzere hakim şekilde kullanabilmek.
4) İletişim tasarımı ürünleri için etkili görsel ve işitsel çözümler uygulayarak bu tasarımları teması, konu ve hedef kitle bağlamında etkili biçimde kullanabilmek.
5) Çağdaş tasarım metodolojisine hakim olmak; tasarımların hedef kitlesini ön plana alarak kitleye hitap eden tasarımlar üretmek.
6) Kullanıcıların, hedef kitlenin deneyimini anlamak, ölçme yöntemlerini kavramak ve tasarım sürecinde bu konseptlerden faydalanmak..

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 2 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 13
Ödevler 2 34
Final 14 28
Toplam İş Yükü 117