Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | UNI296 | ||||
Ders İsmi: | İşletmeciliğin Temelleri | ||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar Güz |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. YASEMİN TORUN | ||||
Dersi Veren(ler): | YASEMİN TORUN | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Ders öğrencilerin temel işletme ve işletme fonksiyonlarına ilişkin kavramları; güncel konular ve işletmecilikle ilgili gelişmeleri öğrenmesini, anlamasını ve bunları uygulama ile bütünleştirecek bir temel oluşturmasını amaçlar. |
Dersin İçeriği: | İşletmeler ve Özellikleri, İşletme Çevresi , İşletmelerde Etik ve sosyal Sorumluluk, İşletmelerin Kuruluşu ve Büyümesi İşletmelerde Yönetimin Planlama, Örgütleme,Yöneltme ve Denetleme Fonksiyonları, İşletme Yönetiminde Karar Verme, Örgütsel Tasarım ve Örgüt Kültürü, Değişim ve Yenilikçiliği Yönetme, İşletmelerde Üretim ve Pazarlama, İnsan Kaynakları Yönetimi, Muhasebe ve Finansal Yönetim |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Temel işletme ve yönetim kavramlarını öğrenir 2) Yönetimin fonksiyonları ve ilişkili kuramlarını öğrenir 3) İşletmecilikle ilgili güncel uygulamaların farkına varır 4) İşletme ve yönetim konularında bütüncül bir bilgi birikimi oluşturur 5) Girişimcilik ve yöneticilikle ilgili genel bir nakış açısı kazanır 6) İşletmeler ve çevre arasındaki ilişkileri anlar 7) İşletmelerde sosyal sorunluluk ve etik anlayış konuları hakkında bir iç görü geliştirir 8) İstihdam edilebilirliklerini sağlayacak işgücü becerilerini geliştirir |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma & Ders İzlencesi Sunumu | |
2) | İşletmeler ve Özellikleri | |
3) | İşletme Çevresi | |
4) | İşletmelerde Etik ve Sosyal Sorumluluk | |
5) | İşletmelerin Kuruluşu ve Büyümesi | |
6) | İşletmelerde Yönetim | |
7) | İşletme Yönetimi (Planlama ve Örgütleme Fonksiyonları) | |
8) | İşletme Yönetimi (Yöneltme ve Denetleme Fonksiyonları ) | |
9) | Vize Haftası | |
10) | İşletmelerde Üretim | |
11) | İşletmelerde Pazarlama | |
12) | İşletmelerde Muhasebe ve Finansal Yönetim | |
13) | İşletmelerde İnsan Kaynakları Yönetimi | |
14) | Değerlendirme ve Kapanış | |
15) | Final haftası | |
16) | Final Haftası |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | • Robbins, Decenzo ve Coulter (2016), “Yönetimin Esasları”. 8. baskı, Pearson. (Çeviri Editörü: Adem Öğüt/ Nobel) • Girişimciliğin ve Küçük İşletme Yönetiminin Temelleri - Norman M. Scarborough |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanındaki temel kuramsal tartışmalar konusunda bilgi sahibi olur. | |||||||||||
2) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanında, ulusal ve uluslararası düzeyde, çağdaş gelişmeleri, yaklaşımları, temel kavramları tanımlar. | |||||||||||
3) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi bölümünün diğer sosyal bilimlerle (felsefe, tarih, sosyoloji, hukuk, ekonomi, işletme) olan etkileşimini ilişkilendirir. | |||||||||||
4) Olayları disiplinler arası boyutta değerlendirme ve tartışma bilgi ve beceri edinir, sosyal bilimler yöntemleri kullanarak araştırma yapar ve alanını takip eder. | |||||||||||
5) Türkiye’de ve dünyada gerçekleşen siyasi ve sosyal süreçleri, sorunları ve bu sorunların sebeplerini çözümleyebilmesi, vatandaşların siyasi yapılarla kurduğu ilişkileri bilimsel olarak ortaya koyar. | |||||||||||
6) Kuramsal ya da deneysel nitelikli proje, rapor, makale, tez gibi bilimsel çalışmaları, kendi başına ya da başkaları ile birlikte tasarlayıp hazırlar, alanıyla ilgili nitel ve nicel araştırma tekniklerini kullanır. | |||||||||||
7) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanında takım çalışmalarına uyma bilinci ile liderlik özelliklerini kullanır. | |||||||||||
8) Etik ve sosyal değerlere uygun davranış geliştirir ve öğrendiklerini değerlendirerek neye ihtiyacı olduğuna karar vererek edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımlarla sorgular. | |||||||||||
9) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanına giren konularda görüş, düşünce ve çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. | |||||||||||
10) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından Önlisans için en az A2; Lisans için en az B1; Yükseklisans en az B2 ve Doktora için en az C1 Genel Düzeyi’nde kullanabilme. | |||||||||||
11) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyi(Önlisans) yada İleri düzeyi(Lisans ve Önlisans)’nde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanındaki temel kuramsal tartışmalar konusunda bilgi sahibi olur. | 1 |
2) | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanında, ulusal ve uluslararası düzeyde, çağdaş gelişmeleri, yaklaşımları, temel kavramları tanımlar. | 1 |
3) | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi bölümünün diğer sosyal bilimlerle (felsefe, tarih, sosyoloji, hukuk, ekonomi, işletme) olan etkileşimini ilişkilendirir. | 3 |
4) | Olayları disiplinler arası boyutta değerlendirme ve tartışma bilgi ve beceri edinir, sosyal bilimler yöntemleri kullanarak araştırma yapar ve alanını takip eder. | 3 |
5) | Türkiye’de ve dünyada gerçekleşen siyasi ve sosyal süreçleri, sorunları ve bu sorunların sebeplerini çözümleyebilmesi, vatandaşların siyasi yapılarla kurduğu ilişkileri bilimsel olarak ortaya koyar. | 3 |
6) | Kuramsal ya da deneysel nitelikli proje, rapor, makale, tez gibi bilimsel çalışmaları, kendi başına ya da başkaları ile birlikte tasarlayıp hazırlar, alanıyla ilgili nitel ve nicel araştırma tekniklerini kullanır. | 2 |
7) | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanında takım çalışmalarına uyma bilinci ile liderlik özelliklerini kullanır. | 2 |
8) | Etik ve sosyal değerlere uygun davranış geliştirir ve öğrendiklerini değerlendirerek neye ihtiyacı olduğuna karar vererek edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımlarla sorgular. | 2 |
9) | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanına giren konularda görüş, düşünce ve çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. | 1 |
10) | Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından Önlisans için en az A2; Lisans için en az B1; Yükseklisans en az B2 ve Doktora için en az C1 Genel Düzeyi’nde kullanabilme. | 2 |
11) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyi(Önlisans) yada İleri düzeyi(Lisans ve Önlisans)’nde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 2 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 13 |
Ödevler | 2 | 34 |
Final | 14 | 28 |
Toplam İş Yükü | 117 |