Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ECO216
Ders İsmi: Fundatementals of International Economics
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. İLAYDA İSABETLİ FİDAN
Dersi Veren(ler): Ayfer Ustabaş
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı öğrencilere uluslararası iktisat teorileri, ticaret ve ekonomik büyüme-zenginlik arasındaki ilişki hakkında temel yaklaşımları öğretmek, onlara uluslararası ticaret ve uluslararası ticaret politikası hakkında temel bilgileri sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Ders, uluslararası iktisadın temelleri ile ilgili şu konuları kapsamaktadır: Uluslararası iktisadın kapsamı ve temel ilgi alanları, uluslararası ticaret teorisinin önemi, uluslararası ticareti açıklamaya yönelik teoriler, ticaret hadleri ile uluslararası ticaret arasındaki ilişki, ekonomik büyüme ve kalkınma, uluslararası ticareti açıklamaya yönelik yeni modeller, uluslararası ticaret politikaları, dünya ticaretinin serbestleşmesi ve uluslararası faktör hareketliliği, uluslararası para sistemleri ve büyük ekonomik/finansal krizler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Uluslararası ticaret teorilerini ve politikalarını kavramak
2) Dünya ekonomisinin gelecekteki olası gelişmelerini ve entegrasyonlarını anlamak
3) Uluslararası ekonominin sürdürülebilirlik ve eşitsizlik üzerindeki potansiyel etkilerini anlamak

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giriş: Uluslararası Ekonominin Önemi, Uluslararası Ekonomi Teorileri ve Politikalarının Amacı
2) Mutlak ve Karşılaştırmalı Üstünlük Teorisi, Uluslararası Ticaret Standart Teorisi
3) Teklif Eğrileri, Talep ve Arz, Ticaret Hadleri
4) Faktör Donatımı ve Heckscher – Ohlin (H-O) Teorisi, Faktör Fiyat Eşitleme Teoremi
5) Yeni Dış Ticaret Teorileri
6) Ölçek Ekonomileri, Tekelci Rekabet ve Dış Ticaret, Ticaret Teorileri Sentezi
7) Taşıma Maliyetleri ve Uluslararası Ticaret, Çevre Standartları ve Uluslararası ticaret
8) Ekonomik Büyüme ve Uluslararası Ticaret, Ekonomik Büyüme ile Dış Ticaret Arasındaki Etkileşim. Özel Bir Durum: Yoksullaştıran Büyüme.
9) Karşılaştırmalı Üstünlükler ve Ekonomik Kalkınma (Ekonomik Gelişmenin Dış Ticarete Etkileri: Statik Analiz).
10) Ekonomik Kalkınma ve Dış Ticaret İlişkisi: Dinamik Analiz. Uluslararası Ticaret Politikasına Giriş
11) Uluslararası Kaynak Hareketleri ve Çok Uluslu Şirketler
12) Ödemeler Dengesi, Döviz Piyasaları ve Döviz Kurları, Döviz Kuru Belirleme
13) Avrupa Birliği, Latin Amerika, BRICS ve Doğu Asya Ülkeleri
14) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Dominick Salvatore, International Economics, 10e, John Wiley High Education Pub. 2010
Diğer Kaynaklar: Dominick Salvatore, International Economics, 10e, John Wiley High Education Pub. 2010

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

Program Kazanımları
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak uluslararası işletmecilik ve ticarete ilişkin geniş ve disiplinler arası bir perspektife sahiptir.
2) Uluslararası işletmecilik ve ticaretin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceriye sahiptir.
3) Uluslararası işletmecilik ve ticaret alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlama bilgisi ve becerisine sahiptir.
4) Çeşitli iş ve ticaret problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır.
5) Uluslararası rekabetin gerekleri ile ülkelerin rekabetçil üstünlüklerini açıklar ve uluslararası çevredeki aktörler ve düzenleyici yapıların işleyişini yorumlar.
6) Uluslararası pazar ihtiyaçları dahilinde stratejiler üretmenin ve yeni ticaret projeleri geliştirmenin önemini anlar
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve küresel ticaret problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar.
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır.
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir.
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk ve mevzuat bilgisine sahiptir.
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar.
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar.
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak uluslararası işletmecilik ve ticarete ilişkin geniş ve disiplinler arası bir perspektife sahiptir.
2) Uluslararası işletmecilik ve ticaretin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceriye sahiptir.
3) Uluslararası işletmecilik ve ticaret alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlama bilgisi ve becerisine sahiptir.
4) Çeşitli iş ve ticaret problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır.
5) Uluslararası rekabetin gerekleri ile ülkelerin rekabetçil üstünlüklerini açıklar ve uluslararası çevredeki aktörler ve düzenleyici yapıların işleyişini yorumlar.
6) Uluslararası pazar ihtiyaçları dahilinde stratejiler üretmenin ve yeni ticaret projeleri geliştirmenin önemini anlar
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve küresel ticaret problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar.
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır.
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir.
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk ve mevzuat bilgisine sahiptir.
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar.
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar.
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 2 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 0 3 42
Ara Sınavlar 14 0 2 28
Final 14 0 4 56
Toplam İş Yükü 126