Psikoloji
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI291
Ders İsmi: Bilimde Bütüncül Yaklaşım
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Evet
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. EBRU NUR AY
Dersi Veren(ler): Dr. Öğrt. Üyesi Ebru Nur AY
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, bilimde bütüncül bir yaklaşım modeli öğretmeyi ve konu hakkında özellikle araştırmacılar arasında farkındalık yaratmayı amaçlamaktadır. Ayrıca öğrencilerimizin kendi araştırma alanlarında gelecekteki bilimsel çalışmaları için bütüncül bir bakış açısı ve metodolojiye yaklaşmalarını sağlamayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: Bilim, araştırma yaklaşımları ve metodolojiler becerilerinde bütünsel bir bakış açısı sağlayan seçmeli bir ders. Haftalık 2 saatlik bir kurstur.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bilim nedir? sorusunun cevabını tanımlar.
2) Bilimsel Bilginin Önemini ve Bilim İnsanının Rolü kavrar.
3) Araştırma Yöntemleri ve Tekniklerinin neler olduğunu bilir ve uygulamaya çalışır.
5) Nitel Araştırma Yaklaşımını tanımlar ve uygulamaya çalışır.
6) Çoklu Bütünsel Bilgi Modelleri hakkında bilgi sahibi olur.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giriş, Dersin Amacı ve Öğrenme Hedefleri Öğretim üyesi notları
2) Bilim nedir? Öğretim üyesi notları
3) Bilimsel Bilginin Önemi ve Bilim İnsanının Rolü Öğretim üyesi notları
4) Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri Öğretim üyesi notları
5) Nitel Araştırma Yaklaşımı I Öğretim üyesi notları
6) Nitel Araştırma Yaklaşımı II Öğretim üyesi notları
7) Çoklu Bütünsel Bilgi Modelleri Öğretim üyesi notları
8) Ara sınav
9) Öğrenci sunumu
10) Öğrenci sunumu
11) Öğrenci sunumu
12) Öğrenci sunumu
13) Öğrenci sunumu
14) Öğrenci sunumu

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Öğretim üyesi notları/ Instructor notes
Diğer Kaynaklar: Öğretim üyesi notları/ Instructor notes

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

5

6

Program Kazanımları
1) Psikolojinin başlıca alt alanları ile ilgili teorik bilgiye sahiptir.
2) Psikoloji kavram ve teorilerini, psikolojinin çeşitli uygulama alanlarında kullanır
3) İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini tanımlar ve açıklar.
4) Psikoloji alanındaki bulgu ve varsayımları bilimsel ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
5) Psikolojik araştırma verilerini toplar, analiz eder ve sonuçları yorumlayarak bilimsel yazım kurallarına uygun şekilde raporlar.
6) Psikolojik olguları ölçmek için gerekli ölçme ve değerlendirme araçlarını geliştirir ve uygular
7) Psikoloji ve psikolojiyle ilgili diğer bilim dallarındaki yenilik ve gelişmeleri izleme bilgi ve becerisine sahiptir.
8) Bireysel veya grup halinde verimli çalışmak için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir.
9) Ulusal ve uluslararası mesleki ortamlarda açık ve etkin iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir.
10) Psikoloji alanına yönelik mesleki ilkelere ve etik kurallara uygun davranır.
11) Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde yaş, cinsiyet, dil, ırk, din, sosyal sınıf gibi farklı kimlik gruplarına önyargısız ve eşit davranır.
12) Evrensel değerlere, insan ve hayvan haklarına saygılıdır.
13) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde kullanır.
14) Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Psikolojinin başlıca alt alanları ile ilgili teorik bilgiye sahiptir.
2) Psikoloji kavram ve teorilerini, psikolojinin çeşitli uygulama alanlarında kullanır
3) İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini tanımlar ve açıklar.
4) Psikoloji alanındaki bulgu ve varsayımları bilimsel ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
5) Psikolojik araştırma verilerini toplar, analiz eder ve sonuçları yorumlayarak bilimsel yazım kurallarına uygun şekilde raporlar.
6) Psikolojik olguları ölçmek için gerekli ölçme ve değerlendirme araçlarını geliştirir ve uygular
7) Psikoloji ve psikolojiyle ilgili diğer bilim dallarındaki yenilik ve gelişmeleri izleme bilgi ve becerisine sahiptir.
8) Bireysel veya grup halinde verimli çalışmak için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir.
9) Ulusal ve uluslararası mesleki ortamlarda açık ve etkin iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir.
10) Psikoloji alanına yönelik mesleki ilkelere ve etik kurallara uygun davranır.
11) Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde yaş, cinsiyet, dil, ırk, din, sosyal sınıf gibi farklı kimlik gruplarına önyargısız ve eşit davranır.
12) Evrensel değerlere, insan ve hayvan haklarına saygılıdır.
13) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde kullanır.
14) Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 60
Ara Sınavlar 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 7 14
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 52
Sunum / Seminer 6 12
Ödevler 13 39
Ara Sınavlar 1 1
Toplam İş Yükü 118