UNI291 Bilimde Bütüncül Yaklaşımİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar FelsefeÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Felsefe

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI291
Ders İsmi: Bilimde Bütüncül Yaklaşım
Ders Yarıyılı: Bahar
Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Evet
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. EBRU NUR AY
Dersi Veren(ler): Dr. Öğrt. Üyesi Ebru Nur AY
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, bilimde bütüncül bir yaklaşım modeli öğretmeyi ve konu hakkında özellikle araştırmacılar arasında farkındalık yaratmayı amaçlamaktadır. Ayrıca öğrencilerimizin kendi araştırma alanlarında gelecekteki bilimsel çalışmaları için bütüncül bir bakış açısı ve metodolojiye yaklaşmalarını sağlamayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: Bilim, araştırma yaklaşımları ve metodolojiler becerilerinde bütünsel bir bakış açısı sağlayan seçmeli bir ders. Haftalık 2 saatlik bir kurstur.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bilim nedir? sorusunun cevabını tanımlar.
2) Bilimsel Bilginin Önemini ve Bilim İnsanının Rolü kavrar.
3) Araştırma Yöntemleri ve Tekniklerinin neler olduğunu bilir ve uygulamaya çalışır.
5) Nitel Araştırma Yaklaşımını tanımlar ve uygulamaya çalışır.
6) Çoklu Bütünsel Bilgi Modelleri hakkında bilgi sahibi olur.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giriş, Dersin Amacı ve Öğrenme Hedefleri Öğretim üyesi notları
2) Bilim nedir? Öğretim üyesi notları
3) Bilimsel Bilginin Önemi ve Bilim İnsanının Rolü Öğretim üyesi notları
4) Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri Öğretim üyesi notları
5) Nitel Araştırma Yaklaşımı I Öğretim üyesi notları
6) Nitel Araştırma Yaklaşımı II Öğretim üyesi notları
7) Çoklu Bütünsel Bilgi Modelleri Öğretim üyesi notları
8) Ara sınav
9) Öğrenci sunumu
10) Öğrenci sunumu
11) Öğrenci sunumu
12) Öğrenci sunumu
13) Öğrenci sunumu
14) Öğrenci sunumu

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Öğretim üyesi notları/ Instructor notes
Diğer Kaynaklar: Öğretim üyesi notları/ Instructor notes

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

5

6

Program Kazanımları
1) Antik Çağ'dan günümüze felsefe tarihine ilişkin kapsamlı bilgi sahibi olur.
2) Analitik ve eleştirel düşünme yetisi kazanır.
3) Ontoloji, epistemoloji, etik gibi temel disiplinlere dair kapsamlı bilgi sahibi olur.
4) Mantık alanına dair teorik bilgi edinir ve bu bilgiyi pratiğe uygulama becerisi kazanır.
5) Felsefe metinlerini yakın okuma, mantıksal açıdan inceleme ve çözümleme, ve akıl yürütme yetileri edinir.
6) Felsefi sorgulama ve farklı akıl yürütme yöntemleri öğrenir.
7) Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
8) Tarihi ve güncel olayları felsefi bakış açısıyla değerlendirir.
9) Bağımsız araştırma ve inceleme yapma, metin yorumlama ve felsefi metin yazma yeteneği kazanır.
10) İngilizce'yi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar.
11) Felsefeye dair konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
12) Felsefi sorgulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda uygulamayı öğrenir ve başka disiplinlere de bu becerilerini aktarır.
13) Felsefe ve bilim arasındaki belirlenim ilişkisine dair tarihsel bir bakış açısı kazanır.
14) Temel felsefi kavramların anlamlarına ve kapsamına ilişkin tarihsel bilgi sahibi olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Antik Çağ'dan günümüze felsefe tarihine ilişkin kapsamlı bilgi sahibi olur.
2) Analitik ve eleştirel düşünme yetisi kazanır.
3) Ontoloji, epistemoloji, etik gibi temel disiplinlere dair kapsamlı bilgi sahibi olur.
4) Mantık alanına dair teorik bilgi edinir ve bu bilgiyi pratiğe uygulama becerisi kazanır.
5) Felsefe metinlerini yakın okuma, mantıksal açıdan inceleme ve çözümleme, ve akıl yürütme yetileri edinir.
6) Felsefi sorgulama ve farklı akıl yürütme yöntemleri öğrenir.
7) Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
8) Tarihi ve güncel olayları felsefi bakış açısıyla değerlendirir.
9) Bağımsız araştırma ve inceleme yapma, metin yorumlama ve felsefi metin yazma yeteneği kazanır.
10) İngilizce'yi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar.
11) Felsefeye dair konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
12) Felsefi sorgulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda uygulamayı öğrenir ve başka disiplinlere de bu becerilerini aktarır.
13) Felsefe ve bilim arasındaki belirlenim ilişkisine dair tarihsel bir bakış açısı kazanır.
14) Temel felsefi kavramların anlamlarına ve kapsamına ilişkin tarihsel bilgi sahibi olur.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 60
Ara Sınavlar 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 7 14
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 52
Sunum / Seminer 6 12
Ödevler 13 39
Ara Sınavlar 1 1
Toplam İş Yükü 118