Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | UNI290 | ||||
Ders İsmi: | Kimyasal, Biyolojik, Radyolojik ve Nükleer (KBRN) Tehditler ve Korunma | ||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar Güz |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. GÜLCİHAN CÖDEL | ||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Gülcihan CÖDEL | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders ile öğrencinin Kimyasal, Biyolojik, Radyolojik ve Nükleer Tehditlerhakkında bilgi sahibi olması, farkındalık yaratılması ve bu tehditlerden korunma konularının öğretilmesi amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği: | KBRN tehditler ve unsurlar nedir, nasıl anlaşılır ve olması durumunda adım adım ne yapılması. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) KBRN saldırılarına karşı gerekli korunma tedbirlerini alır 2) İkaz, alarm işaretlerini tanımlar, gerekli hallerde sığınak, gizlenme ve karartma prensiplerini uygular. 3) Kimyasal tehditleri tanımlar ve gerekli tedbirleri alır. 4) Biyolojik ajanların etkilerini ve alınacak tedbirleri bilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kimyasal Olayların Tarihçesi, | Öğretim Görevlisi Ders Notları |
2) | Kimyasal Tehditler, | Öğretim Görevlisi Ders Notları |
3) | KBRN Tehlikelerinde Kişisel Korunma Malzemeleri | Öğretim Görevlisi Ders Notları |
4) | Biyolojik Tehlikeler | Öğretim Görevlisi Ders Notları |
5) | Radyolojik Tehlikeler | Öğretim Görevlisi Ders Notları |
6) | Nükleer Tehditler | Öğretim Görevlisi Ders Notları |
7) | Ara Sınav | Öğretim Görevlisi Ders Notları |
8) | Tıbbi KBRN | Öğretim Görevlisi Ders Notları |
9) | Nükleer silahlar ve klasik silahlar arasındaki farklar | Öğretim Görevlisi Ders Notları |
10) | Biyolojik Silahlar | Öğretim Görevlisi Ders Notları |
11) | İkaz alarm işaretleri, sığınaklar | Öğretim Görevlisi Ders Notları |
12) | Ülkemizde KBRN Olaylarından Örnek Vakalar | Öğretim Görevlisi Ders Notları |
13) | Genel Tekrar | Öğretim Görevlisi Ders Notları |
14) | Final | Öğretim Görevlisi Ders Notları |
Ders Notları / Kitaplar: | Öğretim Görevlisi ders notları |
Diğer Kaynaklar: | Instructor lecture notes |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanındaki temel kuramsal tartışmalar konusunda bilgi sahibi olur. | |||||||||||
2) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanında, ulusal ve uluslararası düzeyde, çağdaş gelişmeleri, yaklaşımları, temel kavramları tanımlar. | |||||||||||
3) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi bölümünün diğer sosyal bilimlerle (felsefe, tarih, sosyoloji, hukuk, ekonomi, işletme) olan etkileşimini ilişkilendirir. | |||||||||||
4) Olayları disiplinler arası boyutta değerlendirme ve tartışma bilgi ve beceri edinir, sosyal bilimler yöntemleri kullanarak araştırma yapar ve alanını takip eder. | |||||||||||
5) Türkiye’de ve dünyada gerçekleşen siyasi ve sosyal süreçleri, sorunları ve bu sorunların sebeplerini çözümleyebilmesi, vatandaşların siyasi yapılarla kurduğu ilişkileri bilimsel olarak ortaya koyar. | |||||||||||
6) Kuramsal ya da deneysel nitelikli proje, rapor, makale, tez gibi bilimsel çalışmaları, kendi başına ya da başkaları ile birlikte tasarlayıp hazırlar, alanıyla ilgili nitel ve nicel araştırma tekniklerini kullanır. | |||||||||||
7) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanında takım çalışmalarına uyma bilinci ile liderlik özelliklerini kullanır. | |||||||||||
8) Etik ve sosyal değerlere uygun davranış geliştirir ve öğrendiklerini değerlendirerek neye ihtiyacı olduğuna karar vererek edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımlarla sorgular. | |||||||||||
9) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanına giren konularda görüş, düşünce ve çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. | |||||||||||
10) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından Önlisans için en az A2; Lisans için en az B1; Yükseklisans en az B2 ve Doktora için en az C1 Genel Düzeyi’nde kullanabilme. | |||||||||||
11) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyi(Önlisans) yada İleri düzeyi(Lisans ve Önlisans)’nde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanındaki temel kuramsal tartışmalar konusunda bilgi sahibi olur. | 1 |
2) | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanında, ulusal ve uluslararası düzeyde, çağdaş gelişmeleri, yaklaşımları, temel kavramları tanımlar. | 1 |
3) | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi bölümünün diğer sosyal bilimlerle (felsefe, tarih, sosyoloji, hukuk, ekonomi, işletme) olan etkileşimini ilişkilendirir. | 3 |
4) | Olayları disiplinler arası boyutta değerlendirme ve tartışma bilgi ve beceri edinir, sosyal bilimler yöntemleri kullanarak araştırma yapar ve alanını takip eder. | 3 |
5) | Türkiye’de ve dünyada gerçekleşen siyasi ve sosyal süreçleri, sorunları ve bu sorunların sebeplerini çözümleyebilmesi, vatandaşların siyasi yapılarla kurduğu ilişkileri bilimsel olarak ortaya koyar. | 3 |
6) | Kuramsal ya da deneysel nitelikli proje, rapor, makale, tez gibi bilimsel çalışmaları, kendi başına ya da başkaları ile birlikte tasarlayıp hazırlar, alanıyla ilgili nitel ve nicel araştırma tekniklerini kullanır. | 2 |
7) | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanında takım çalışmalarına uyma bilinci ile liderlik özelliklerini kullanır. | 2 |
8) | Etik ve sosyal değerlere uygun davranış geliştirir ve öğrendiklerini değerlendirerek neye ihtiyacı olduğuna karar vererek edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımlarla sorgular. | 2 |
9) | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanına giren konularda görüş, düşünce ve çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. | 1 |
10) | Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından Önlisans için en az A2; Lisans için en az B1; Yükseklisans en az B2 ve Doktora için en az C1 Genel Düzeyi’nde kullanabilme. | 2 |
11) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyi(Önlisans) yada İleri düzeyi(Lisans ve Önlisans)’nde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Ödevler | 12 | 24 |
Küçük Sınavlar | 13 | 65 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 121 |