Ağız ve Diş Sağlığı | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | UNI289 | ||||
Ders İsmi: | Tıp ve Spor | ||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar Güz |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. AYDIN ÖZBEK | ||||
Dersi Veren(ler): | Prof.Dr. Aydın Özbek | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Düzenli ve yeterli egzersizin insan organizmasına etkilerinin öğretilmesi |
Dersin İçeriği: | Sporun tanımı ve evrensel nitelikleri Spor ve yaşlılık arasındaki ilişki Spor ve metabolizma arasındaki ilişki Kasların metabolik önemi Sporun bağışıklık sistemi üzerine etkileri Spor ve enerji metabolizması Spor ve bazı biomoloküllerin ilişkisi Spor ve kanser Spor ve kronik hastalıklar Spor ve antioksidan-serbest radikal ilişkisi Sporcu yüreği (sporun mental ve sosyal kişiliğe etkileri) Sporun multidisipliner özelliği (ilgili bilim dalları) Sporcu yaralanmaları ve spor sakatlıkları; tıbbi yaklaşımlar Spor etiği ve felsefesi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Düzenli, uygun ve yeterli egzersiz kavramlarının öğrenilmesi, Yaşlılık ve egzersiz arasındaki ters korelasyonun kavranması, Kasların insan vücudu için metabolik öneminin kavranması , Düzenli egzersizin kronik hastalıkların önlenmesindeki öneminin kavranması, Düzenli egzersizin insan psikolojisinde oluşturduğu önemli olumlu etkilerin kavranması, Düzenli egzersizin kanserin önlenmesindeki öneminin kavranması, |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Spor ve tıp giriş | yok |
2) | Spor ve yaşlılık arasındaki ilişki | yok |
3) | Spor ve antioksidan-serbest radikal ilişkisi | yok |
4) | Kasların metabolik önemi | yok |
5) | Sporun bağışıklık sistemi üzerine etkileri | yok |
6) | Sporun bilişsel duruma ve bilişsel hastalıklara etkisi | yok |
7) | ara sınav | yok |
8) | Spor ve kanser | yok |
9) | Sporun kalp-damar sağlığı ve hastalıkları üzerine etkisi | yok |
10) | Spor ve metabolizma arasındaki ilişki | yok |
11) | Spor ve kronik hastalıklar | yok |
12) | Sporcu yaralanmaları ve spor sakatlıkları; tıbbi yaklaşımlar | yok |
13) | Spor etiği ve felsefesi | yok |
14) | Sporcu yüreği (sporun mental ve sosyal kişiliğe etkileri) | yok |
15) | sporun bazı biomoleküller üzerine etkisi | yok |
16) | final sınavı | yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Prof.Dr. Aydın Özbek. Gençlik Çeşmesi. Ozan Yayıncılık Ltd.2020 |
Diğer Kaynaklar: | Prof.Dr. Aydın Özbek. Gençlik Çeşmesi. Ozan Yayıncılık Ltd.2020 |
Course Learning Outcomes | 1 |
|||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||
1) Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||||||||||||
2) Alanıyla ilgili etik ilke ve kuralları bilir ve uygular. | ||||||||||||||||
3) Sterilizasyon ve dezenfeksiyon çalışmalarında görev alır. | ||||||||||||||||
4) Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir. | ||||||||||||||||
5) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | ||||||||||||||||
6) Ağız ve Diş Sağlığı alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | ||||||||||||||||
7) Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlıdır ve gelişmeleri izler, bu konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. | ||||||||||||||||
8) Etkili iletişim kurar, | ||||||||||||||||
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | ||||||||||||||||
10) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||||||||||||
11) Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur. | ||||||||||||||||
12) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | ||||||||||||||||
13) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | ||||||||||||||||
14) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile alanı ile ilgili, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir. | ||||||||||||||||
15) Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. | ||||||||||||||||
16) Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak diş kliniğinin idamesine yardımcı olur; diş tedavisi sırasında asistanlığı yürütür. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |
2) | Alanıyla ilgili etik ilke ve kuralları bilir ve uygular. | |
3) | Sterilizasyon ve dezenfeksiyon çalışmalarında görev alır. | |
4) | Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir. | |
5) | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | |
6) | Ağız ve Diş Sağlığı alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | |
7) | Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlıdır ve gelişmeleri izler, bu konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. | |
8) | Etkili iletişim kurar, | |
9) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | |
10) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
11) | Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur. | |
12) | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | |
13) | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | |
14) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile alanı ile ilgili, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir. | |
15) | Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. | |
16) | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak diş kliniğinin idamesine yardımcı olur; diş tedavisi sırasında asistanlığı yürütür. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Bütünleme Pratik | 1 | % 0 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 7 | 1 | 1 | 126 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 | 1 | 5 | ||
Final | 1 | 2 | 2 | 1 | 5 | ||
Toplam İş Yükü | 136 |