Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | UNI289 | ||||
Ders İsmi: | Tıp ve Spor | ||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar Güz |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. AYDIN ÖZBEK | ||||
Dersi Veren(ler): | Prof.Dr. Aydın Özbek | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Düzenli ve yeterli egzersizin insan organizmasına etkilerinin öğretilmesi |
Dersin İçeriği: | Sporun tanımı ve evrensel nitelikleri Spor ve yaşlılık arasındaki ilişki Spor ve metabolizma arasındaki ilişki Kasların metabolik önemi Sporun bağışıklık sistemi üzerine etkileri Spor ve enerji metabolizması Spor ve bazı biomoloküllerin ilişkisi Spor ve kanser Spor ve kronik hastalıklar Spor ve antioksidan-serbest radikal ilişkisi Sporcu yüreği (sporun mental ve sosyal kişiliğe etkileri) Sporun multidisipliner özelliği (ilgili bilim dalları) Sporcu yaralanmaları ve spor sakatlıkları; tıbbi yaklaşımlar Spor etiği ve felsefesi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Düzenli, uygun ve yeterli egzersiz kavramlarının öğrenilmesi, Yaşlılık ve egzersiz arasındaki ters korelasyonun kavranması, Kasların insan vücudu için metabolik öneminin kavranması , Düzenli egzersizin kronik hastalıkların önlenmesindeki öneminin kavranması, Düzenli egzersizin insan psikolojisinde oluşturduğu önemli olumlu etkilerin kavranması, Düzenli egzersizin kanserin önlenmesindeki öneminin kavranması, |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Spor ve tıp giriş | yok |
2) | Spor ve yaşlılık arasındaki ilişki | yok |
3) | Spor ve antioksidan-serbest radikal ilişkisi | yok |
4) | Kasların metabolik önemi | yok |
5) | Sporun bağışıklık sistemi üzerine etkileri | yok |
6) | Sporun bilişsel duruma ve bilişsel hastalıklara etkisi | yok |
7) | ara sınav | yok |
8) | Spor ve kanser | yok |
9) | Sporun kalp-damar sağlığı ve hastalıkları üzerine etkisi | yok |
10) | Spor ve metabolizma arasındaki ilişki | yok |
11) | Spor ve kronik hastalıklar | yok |
12) | Sporcu yaralanmaları ve spor sakatlıkları; tıbbi yaklaşımlar | yok |
13) | Spor etiği ve felsefesi | yok |
14) | Sporcu yüreği (sporun mental ve sosyal kişiliğe etkileri) | yok |
15) | sporun bazı biomoleküller üzerine etkisi | yok |
16) | final sınavı | yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Prof.Dr. Aydın Özbek. Gençlik Çeşmesi. Ozan Yayıncılık Ltd.2020 |
Diğer Kaynaklar: | Prof.Dr. Aydın Özbek. Gençlik Çeşmesi. Ozan Yayıncılık Ltd.2020 |
Course Learning Outcomes | 1 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanındaki temel kuramsal tartışmalar konusunda bilgi sahibi olur. | |||||||||||
2) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanında, ulusal ve uluslararası düzeyde, çağdaş gelişmeleri, yaklaşımları, temel kavramları tanımlar. | |||||||||||
3) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi bölümünün diğer sosyal bilimlerle (felsefe, tarih, sosyoloji, hukuk, ekonomi, işletme) olan etkileşimini ilişkilendirir. | |||||||||||
4) Olayları disiplinler arası boyutta değerlendirme ve tartışma bilgi ve beceri edinir, sosyal bilimler yöntemleri kullanarak araştırma yapar ve alanını takip eder. | |||||||||||
5) Türkiye’de ve dünyada gerçekleşen siyasi ve sosyal süreçleri, sorunları ve bu sorunların sebeplerini çözümleyebilmesi, vatandaşların siyasi yapılarla kurduğu ilişkileri bilimsel olarak ortaya koyar. | |||||||||||
6) Kuramsal ya da deneysel nitelikli proje, rapor, makale, tez gibi bilimsel çalışmaları, kendi başına ya da başkaları ile birlikte tasarlayıp hazırlar, alanıyla ilgili nitel ve nicel araştırma tekniklerini kullanır. | |||||||||||
7) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanında takım çalışmalarına uyma bilinci ile liderlik özelliklerini kullanır. | |||||||||||
8) Etik ve sosyal değerlere uygun davranış geliştirir ve öğrendiklerini değerlendirerek neye ihtiyacı olduğuna karar vererek edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımlarla sorgular. | |||||||||||
9) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanına giren konularda görüş, düşünce ve çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. | |||||||||||
10) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından Önlisans için en az A2; Lisans için en az B1; Yükseklisans en az B2 ve Doktora için en az C1 Genel Düzeyi’nde kullanabilme. | |||||||||||
11) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyi(Önlisans) yada İleri düzeyi(Lisans ve Önlisans)’nde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanındaki temel kuramsal tartışmalar konusunda bilgi sahibi olur. | 1 |
2) | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanında, ulusal ve uluslararası düzeyde, çağdaş gelişmeleri, yaklaşımları, temel kavramları tanımlar. | 1 |
3) | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi bölümünün diğer sosyal bilimlerle (felsefe, tarih, sosyoloji, hukuk, ekonomi, işletme) olan etkileşimini ilişkilendirir. | 3 |
4) | Olayları disiplinler arası boyutta değerlendirme ve tartışma bilgi ve beceri edinir, sosyal bilimler yöntemleri kullanarak araştırma yapar ve alanını takip eder. | 3 |
5) | Türkiye’de ve dünyada gerçekleşen siyasi ve sosyal süreçleri, sorunları ve bu sorunların sebeplerini çözümleyebilmesi, vatandaşların siyasi yapılarla kurduğu ilişkileri bilimsel olarak ortaya koyar. | 3 |
6) | Kuramsal ya da deneysel nitelikli proje, rapor, makale, tez gibi bilimsel çalışmaları, kendi başına ya da başkaları ile birlikte tasarlayıp hazırlar, alanıyla ilgili nitel ve nicel araştırma tekniklerini kullanır. | 2 |
7) | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanında takım çalışmalarına uyma bilinci ile liderlik özelliklerini kullanır. | 2 |
8) | Etik ve sosyal değerlere uygun davranış geliştirir ve öğrendiklerini değerlendirerek neye ihtiyacı olduğuna karar vererek edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımlarla sorgular. | 2 |
9) | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanına giren konularda görüş, düşünce ve çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. | 1 |
10) | Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından Önlisans için en az A2; Lisans için en az B1; Yükseklisans en az B2 ve Doktora için en az C1 Genel Düzeyi’nde kullanabilme. | 2 |
11) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyi(Önlisans) yada İleri düzeyi(Lisans ve Önlisans)’nde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Bütünleme Pratik | 1 | % 0 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 7 | 1 | 1 | 126 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 | 1 | 5 | ||
Final | 1 | 2 | 2 | 1 | 5 | ||
Toplam İş Yükü | 136 |