UNI286 Sağlık Ekonomisiİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Bilgisayar TeknolojisiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Bilgisayar Teknolojisi

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI286
Ders İsmi: Sağlık Ekonomisi
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ÇİĞDEM GÜRSOY
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. Çiğdem Gürsoy
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Ekonomi bilimi, kısıtlı kaynakların en verimli şekilde kullanılması ile ilgilenir. Sağlık ekonomisi dersinin amacı ise; bu kısıtlı kaynaklar ile sağlık hizmetlerinden en yüksek verimi elde edebilmenin yollarını göstermektir.
Dersin İçeriği: Ekonomi Bilimi ve Sağlık İlişkisi, Sağlık Ekonomisine Giriş, Sağlık Ekonomisinin Gelişimi, Sağlık ve Sağlık Statüsü, Sağlık Hizmetlerinde Arz ve Talep, Sağlık Hizmetleri Pazarı, Sürdürülebilir Kalkınma ve Sağlık, Sağlık Hizmetleri Finansman Sistemleri, Sağlık Hizmetlerinde Performans ve Geri Ödeme Sistemleri, Sağlık Hizmetlerinde Ekonomik Değerlendirme, Sağlık Sektöründe Güncel Konu ve Sorunlar, Döngüsel Ekonomi ve Sağlık Çevre İlişkisi, Konuların birbiri ile ilişkilerinden hareketle ilerleyen dönemlerde sağlık-ekonomi ilişkisi hakkında beklentiler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Ekonominin temel araçlarını sağlık hizmetlerinin farklı bileşenlerine uygulayabilir.
2) Sağlık hizmetleri piyasasının ekonomik davranışları hakkında bilgi sahibi olur.
3) Sağlık hizmetleri üretimi ve finansmanını bilir.
4) Sağlık sektörünün planlamasını bilir ve harcamalarını analiz edebilir.
5) Sağlık sektöründeki güncel sorunları ve bunların çevrede yarattığı etkileri bilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ekonomi Bilimi ve Sağlık İlişkisi
1)
1) Yusuf Çelik, Sağlık Ekonomisi, Siyasal Kitabevi, 3. bs., 2016. Ayşegül Mutlu, A. Kadir Işık, Sağlık Ekonomisine Giriş, Ekin Yayınevi, 2012. Ed. Mustafa Solak, Sağlık Ekonomisi, Anadolu Üniversitesi Yayınları, 2015. Ed. Özge Uysal Şahin ve Nilay Köleoğlu, Teoride ve Uygulamada Sağlık Ekonomisi ve Politikaları Güncel Sorunlar ve Araştırmalar, Rating Acadmey Yayınları, 2018. Angus Deaton, Büyük Firar; Sağlık Varlık ve Eşitsizliğin Kökenleri, Ayrıntı Yayınevi, 2018. ED. Çağlar Keyder, Nazan Üstündağ, Tuba Ağartan, Çağrı Yoltar, Avrupa’da ve Türkiye’de Sağlık Politikaları,; Reformlar, Sorunlar, Tartışmalar,, İletişim Yayınları, 2015. TÜİK verileri, Sağlık Bakanlığı raporları, Kalkınma Planları, çeşitli makaleler Adnan Kısa, Sağlık Ekonomisine Giriş Ders notları, Başkent Üniversitesi, Ankara, 2015.
1)
1)
2) Sağlık Ekonomisine Giriş
3) Sağlık Ekonomisinin Gelişimi
4) Sağlık ve Sağlık Statüsü
5) Sağlık Hizmetlerinde Arz ve Talep
6) Sağlık Hizmetleri Pazarı
7) Sürdürülebilir Kalkınma ve Sağlık
8) vize
9) Sağlık Hizmetleri Finansman Sistemleri
10) Sağlık Hizmetlerinde Performans ve Geri Ödeme Sistemleri
11) Sağlık Hizmetlerinde Ekonomik Değerlendirme
12) Sağlık Sektöründe Güncel Konu ve Sorunlar
13) Döngüsel Ekonomi ve Sağlık Çevre İlişkisi
14) Konuların birbiri ile ilişkilerinden hareketle ilerleyen dönemlerde sağlık-ekonomi ilişkisi hakkında beklentiler
15) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Hazırlanan slaytlar, derste işlenen raporlar, makaleler gibi diğer veriler.
Other data such as prepared slides, reports processed in the course, articles.
Diğer Kaynaklar: Yusuf Çelik, Sağlık Ekonomisi, Siyasal Kitabevi, 3. bs., 2016.
Ayşegül Mutlu, A. Kadir Işık, Sağlık Ekonomisine Giriş, Ekin Yayınevi, 2012; Ed. Mustafa Solak, Sağlık Ekonomisi, Anadolu Üniversitesi Yayınları, 2015.; Ed. Özge Uysal Şahin ve Nilay Köleoğlu, Teoride ve Uygulamada Sağlık Ekonomisi ve Politikaları; Güncel Sorunlar ve Araştırmalar, Rating Academy Yayınları, 2018.; Çağlar Keyder, Nazan Üsütündağ, Tuba Ağartan, Çağrı Yoltar, Avrupa’da ve Türkiye’de Sağlık Politikaları,; Reformlar, Sorunlar, Tartışmalar,, İletişim Yayınları, 2015.; Angus Deaton, Büyük Firar; Sağlık Varlık ve Eşitsizliğin Kökenleri, Ayrıntı Yayınevi, 2018.; Salgın Ekonomisi Ed. Ömer Faruk Çolak, Efil Yayınevi, 2020.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Bilgisayar teknolojileri alanında temel kavramları anlama becerisine sahip olmak
2) Bilgisayar teknolojileri alanındaki problemleri analiz etme ve modelleme, çözümleri için uygun yazılım gereksinimlerini belirleme ve tanımlama becerisine sahip olmak
3) Yabancı dilde mesleki konuları anlama becerisine sahip olmak
4) Yazılım kurulum, test ve kabul işlemlerini yapabilme becerisine sahip olmak
5) Bilgisayar ağlarının kurulumunu, yönetimini gerçekleştirebilme ve ağ işletim sistemini kullanabilme becerisine sahip olmak.
6) Bilgisayar donanımının bakım ve onarımını yapabilme becerisine sahip olmak
7) Bilgisayar teknolojileri alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık ve sorumluluk bilincine sahip olmak
8) Bilgisayar ve ağ yazılımları planlama, tasarlama ve üretme becerisine sahip olmak
9) Web tasarımı ve programlaması yapabilme becerisine sahip olmak
10) Veritabanı yönetimi, sorgulama, tasarımı konularındaki bilgilerini uygulamalarda kullanabilme ve veritabanı uygulamaları geliştirebilme yetkinliğine sahip olmak

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bilgisayar teknolojileri alanında temel kavramları anlama becerisine sahip olmak
2) Bilgisayar teknolojileri alanındaki problemleri analiz etme ve modelleme, çözümleri için uygun yazılım gereksinimlerini belirleme ve tanımlama becerisine sahip olmak
3) Yabancı dilde mesleki konuları anlama becerisine sahip olmak
4) Yazılım kurulum, test ve kabul işlemlerini yapabilme becerisine sahip olmak
5) Bilgisayar ağlarının kurulumunu, yönetimini gerçekleştirebilme ve ağ işletim sistemini kullanabilme becerisine sahip olmak.
6) Bilgisayar donanımının bakım ve onarımını yapabilme becerisine sahip olmak
7) Bilgisayar teknolojileri alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık ve sorumluluk bilincine sahip olmak
8) Bilgisayar ve ağ yazılımları planlama, tasarlama ve üretme becerisine sahip olmak
9) Web tasarımı ve programlaması yapabilme becerisine sahip olmak
10) Veritabanı yönetimi, sorgulama, tasarımı konularındaki bilgilerini uygulamalarda kullanabilme ve veritabanı uygulamaları geliştirebilme yetkinliğine sahip olmak

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 33
Ara Sınavlar 7 16
Final 13 36
Toplam İş Yükü 124