Yönetim Bilişim Sistemleri
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI285
Ders İsmi: İletişim Becerileri
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. YASEMİN TORUN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üy. Yasemin Torun
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu derste öğrencinin iletişim sürecini anlaması ve etkili bir şekilde kullanabilmesi, sözlü ve yazılı iletişimde temel yetkinliklere sahip olması, kendini ifade etme, iletişim kurma becerilerinin arttırılması, grup ve ekip içinde etkin rol alabilmeyi öğrenmesi ve etkin iletişim sağlama yeteneğini geliştirilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Bu dersin sonunda öğrencinin; iletişim kavramı, iletişimin insan ilişkilerindeki önemi ve iletişimi etkileyen faktörleri, insanın temel özellikleri ve gereksinimleri, etkili iletişim yöntemleri, grup dinamikleri ve gruplarda iletişim, terapötik iletişim, profesyonel iletişimin temelleri ve profesyonel iletişim becerileri, özel durumlarda kişilerle ve gruplarla iletişim kurma becerilerini kazandırmaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İnsanı, kendini tanımayı, iletişimi, mesleki iletişimi, çatışma ve öfke kavramlarını tanımlar.
2) İletişim sürecinin ne şekilde işlediğini açıklar.
3) Sözel ve sözel olmayan iletişim yöntemlerini öğrenir.
4) Gündelik ve profesyonel alanda etkili iletişim kurabilmek için temel becerilere sahip olur.
5) Sosyal ve mesleki yaşantısında atılgan davranışı, etkili öfke ve çatışma yönetim stratejilerini, yardım edici iletişim becerilerini uygular.
6) İstihdam edilebilirliklerini sağlayacak işgücü becerilerini geliştirir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma & Ders İzlencesi Sunumu GİRİŞ (İletişimin önemi, dersin içeriği ve beklentiler)
2) İletişim süreci ve Öğeleri
3) İletişim süreci ve Öğeleri- devam
4) İletişim Türleri ve Modelleri
5) İletişim Türleri ve Modelleri- devam
6) İletişimde Algılar ve Hatalar
7) İletişimde Tutumlar
8) İletişimde Duygular
9) İletişimde Kişilik
10) Dokunma Yoluyla İletişim
11) Profesyonel İletişiminin Temel İlkeleri
12) Etkili İletişim Becerileri 1 (Öz’e İlişkin Konular ve Johari Penceresi)
13) Etkili İletişim Becerileri 2 (Mizah, Dedikodu, Muhalefet, Politik Beceriler)
14) Grup içi İletişim
15) Final Haftası

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: İnci Çınarlı, Sağlık İletişimi ve Medya, Ankara: Nobel Yay.
Dağ., 2008. - Aysel Aziz, İletişime Giriş, Hiberlin, 2016.
Judith Lazar, İletişim Bilimi, çev. Cengiz Anık, Vadi Yayınları, Ankara
Hasan Tutar, Kemal Yılmaz, Genel İletişim Kavram ve Modeller, Seçkin Yay. Ankara 2008
Oskay, Ünsal. İletişimin ABC’si, İstanbul: İnkılâp Yayınevi, 2014
Michel Bourse ve Halime.Yücel, İletişim Bilimlerinin Serüveni, İstanbul: Ayrıntı Yay., 2012
Marziye İlhan, Sağlık Çalışanlarının İletişimi, İstanbul: Beta Bas. Yay. Dağ., 2018
Ders sunumları ve notları
Diğer Kaynaklar: İnci Çınarlı, Sağlık İletişimi ve Medya, Ankara: Nobel Yay.
Dağ., 2008. - Aysel Aziz, İletişime Giriş, Hiberlin, 2016.
Judith Lazar, İletişim Bilimi, çev. Cengiz Anık, Vadi Yayınları, Ankara
Hasan Tutar, Kemal Yılmaz, Genel İletişim Kavram ve Modeller, Seçkin Yay. Ankara 2008
Oskay, Ünsal. İletişimin ABC’si, İstanbul: İnkılâp Yayınevi, 2014
Michel Bourse ve Halime.Yücel, İletişim Bilimlerinin Serüveni, İstanbul: Ayrıntı Yay., 2012
Marziye İlhan, Sağlık Çalışanlarının İletişimi, İstanbul: Beta Bas. Yay. Dağ., 2018
Ders sunumları ve notları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir.
2) Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır.
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır.
4) Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar.
5) Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur.
6) Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır.
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar.
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır.
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir.
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir.
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar.
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar.
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. 3
2) Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. 3
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. 3
4) Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. 3
5) Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. 3
6) Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. 3
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. 3
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. 3
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. 3
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. 3
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. 3
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. 3
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 2 % 30
Ödev 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 0 3 42
Küçük Sınavlar 14 0 1 14
Ara Sınavlar 7 0 1 7
Final 14 0 3 42
Toplam İş Yükü 105