Moleküler Biyoloji ve Genetik (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | UNI282 | ||||
Ders İsmi: | Entrepreneurship Ecosystem | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. İSMAİL ERGEN | ||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üy. İSMAİL ERGEN |
||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı farklı bölümlerden öğrencilerin girişimcilik hakkında bilgi sahibi olması ve sektörden deneyimli insanlardan ilham verici fikirler ve onları üretmek konusunda öğrenmesidir. |
Dersin İçeriği: | Bu dersin içeriği girişimcilik ekosisteminde kullanılan temel kavramları öğrenmek. Yeni fikirler geliştirerek pitch deck sunum ile yatırımcılara sunma becerisini kazanmak ve sektörden deneyimli isimlerden öğrenme fırsatı bulmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Girişimcilik konusunda bilgi sahibi olmak. 2) Girişim fikirlerini sunmak için pitch deck sunum yapabiliyor olmak. 3) Design Thinking ,Tasarım Odaklı Düşünme konusunda bilgi sahibi olmak 4) Yeni ve yaratıcı girişim fikirleri düşünebilmek. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Girişimciliğe Giriş. Bu ders, girişimciliğin temel kavramlarını ve yapı taşlarını açıklayan, başlangıç düzeyinde bir girişimcilik eğitimidir. | Bu ders için ön hazırlık yoktur. |
2) | Design Thinking (Tasarım Odaklı Düşünme) Kullanıcıları anlamayı, varsayımları sorgulamayı, sorunları yeniden tanımlamayı ve prototip oluşturma ve test etme için yenilikçi çözümler üretmeyi amaçlayan doğrusal olmayan, yinelemeli bir süreç olan Tasarım Odaklı Düşünme, hem startuplar hem de kuruluşlar için çığır açıcı bir yöntemdir. | Bu ders için ön hazırlık yoktur. |
3) | Yalın girişimcilik Yalın girişimcilik, girişimcilere ve girişimci adaylarına kuracakları ve yönetecekleri girişimlerinde başarılı olabilmeleri için bilimsel bir bakış açısı sunan bir metodolojidir. | Bu ders için ön hazırlık yoktur. |
4) | İş Fikri Geliştirme | Bu ders için ön hazırlık yoktur. |
5) | Başarılı Ekip Oluşturma | Bu ders için ön hazırlık yoktur. |
6) | Kullanıcı Odaklı Ürün Tasarımı | Bu ders için ön hazırlık yoktur. |
7) | MVP Geliştirme ve Test Yöntemleri | Bu ders için ön hazırlık yoktur. |
8) | Kodsuz ve Düşük Kod Tabanlı Prototip Testi | Bu ders için ön hazırlık yoktur. |
9) | Startup'lar için Satış Stratejileri | Bu ders için ön hazırlık yoktur. |
10) | Dijital Pazarlama Eğitimi | Bu ders için ön hazırlık yoktur. |
11) | OKR ve İşletme Yönetimi Eğitimi | Bu ders için ön hazırlık yoktur. |
12) | Girişimci Psikolojisi Eğitimi | Bu ders için ön hazırlık yapmaya gerek yoktur. |
13) | Ürün Geliştirme Eğitimi | Bu ders için ön hazırlık yoktur. |
14) | Müşteri Deneyimi Eğitimi | Bu ders için ön hazırlık eğitimi yoktur. |
Ders Notları / Kitaplar: | Bu ders için ders kitabı yoktur. |
Diğer Kaynaklar: | There is no book for this course. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||
1) Moleküler biyoloji ve genetik alanına temel bilgi birikimini oluşturan biyoloji, kimya, fizik, matematik konularında teorik ve pratik alt yapıya sahiptir. | ||||||||||||
2) Biyolojik olgu ve olayları moleküler düzeyde açıklayabilir ve bunların diğer temel bilimler ve mühendislik uygulamaları ile ilişkisini kurabilir. | ||||||||||||
3) Alanın gerektirdiği temel laboratuvar bilgi ve becerisine sahiptir. | ||||||||||||
4) Bilimsel prensiplere ve etik kurallara uygun çalışır. | ||||||||||||
5) Biyolojik verilerin analizleri ve temel değerlendirmelerinde gerekli olan işlemsel ve matematiksel yazılım programlarını en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır. | ||||||||||||
6) Alanıyla ilgili literatürü ve güncel yöntemleri takip etme bilgisi, kültürü ve becerisine sahiptir. | ||||||||||||
7) Sağlık, tarım, hayvancılık, çevre, endüstri ve benzeri konulardaki ihtiyaçlar doğrultusunda temel problemi belirleyerek ve güncel teknolojiyi kullanarak gerekli çözümleri sunabilir. | ||||||||||||
8) Sistemler düzeyindeki biyolojik olgu ve olayları evrimsel bakış açısıyla değerlendirebilme bilgi ve becerisine sahiptir. | ||||||||||||
9) Bireysel ve grup çalışmalarına dahil olabilme, belirli konularda proje hazırlayabilme ve yürütebilme, yazılı ve sözlü sunum becerisine sahiptir. | ||||||||||||
10) En az bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde okuma, yazma ve konuşma alanlarında kullanır. | ||||||||||||
11) Toplumsal ve küresel sorunları kendi alan bilgisini kullanarak saptayabilme ve disiplinler arası iş birliği içinde çözümün bir parçası olabilme becerisine sahiptir. | ||||||||||||
12) Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde sosyal, kültürel ve bireysel farklılıklara, evrensel değerlere ve insan haklarına saygılıdır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Moleküler biyoloji ve genetik alanına temel bilgi birikimini oluşturan biyoloji, kimya, fizik, matematik konularında teorik ve pratik alt yapıya sahiptir. | |
2) | Biyolojik olgu ve olayları moleküler düzeyde açıklayabilir ve bunların diğer temel bilimler ve mühendislik uygulamaları ile ilişkisini kurabilir. | |
3) | Alanın gerektirdiği temel laboratuvar bilgi ve becerisine sahiptir. | |
4) | Bilimsel prensiplere ve etik kurallara uygun çalışır. | |
5) | Biyolojik verilerin analizleri ve temel değerlendirmelerinde gerekli olan işlemsel ve matematiksel yazılım programlarını en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır. | |
6) | Alanıyla ilgili literatürü ve güncel yöntemleri takip etme bilgisi, kültürü ve becerisine sahiptir. | |
7) | Sağlık, tarım, hayvancılık, çevre, endüstri ve benzeri konulardaki ihtiyaçlar doğrultusunda temel problemi belirleyerek ve güncel teknolojiyi kullanarak gerekli çözümleri sunabilir. | |
8) | Sistemler düzeyindeki biyolojik olgu ve olayları evrimsel bakış açısıyla değerlendirebilme bilgi ve becerisine sahiptir. | |
9) | Bireysel ve grup çalışmalarına dahil olabilme, belirli konularda proje hazırlayabilme ve yürütebilme, yazılı ve sözlü sunum becerisine sahiptir. | |
10) | En az bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde okuma, yazma ve konuşma alanlarında kullanır. | |
11) | Toplumsal ve küresel sorunları kendi alan bilgisini kullanarak saptayabilme ve disiplinler arası iş birliği içinde çözümün bir parçası olabilme becerisine sahiptir. | |
12) | Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde sosyal, kültürel ve bireysel farklılıklara, evrensel değerlere ve insan haklarına saygılıdır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 70 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 4 | 56 | ||||
Proje | 2 | 10 | 20 | ||||
Ara Sınavlar | 2 | 10 | 20 | ||||
Final | 3 | 10 | 30 | ||||
Toplam İş Yükü | 126 |