Mimarlık (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | UNI282 | ||||
Ders İsmi: | Entrepreneurship Ecosystem | ||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar Güz |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. İSMAİL ERGEN | ||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı farklı bölümlerden öğrencilerin girişimcilik hakkında bilgi sahibi olması ve sektörden deneyimli insanlardan ilham verici fikirler ve onları üretmek konusunda öğrenmesidir. |
Dersin İçeriği: | Bu dersin içeriği girişimcilik ekosisteminde kullanılan temel kavramları öğrenmek. Yeni fikirler geliştirerek pitch deck sunum ile yatırımcılara sunma becerisini kazanmak ve sektörden deneyimli isimlerden öğrenme fırsatı bulmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Girişimcilik konusunda bilgi sahibi olmak. 2) Girişim fikirlerini sunmak için pitch deck sunum yapabiliyor olmak. 3) Design Thinking ,Tasarım Odaklı Düşünme konusunda bilgi sahibi olmak 4) Yeni ve yaratıcı girişim fikirleri düşünebilmek. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Girişimciliğe Giriş. Bu ders, girişimciliğin temel kavramlarını ve yapı taşlarını açıklayan, başlangıç düzeyinde bir girişimcilik eğitimidir. | Bu ders için ön hazırlık yoktur. |
2) | Design Thinking (Tasarım Odaklı Düşünme) Kullanıcıları anlamayı, varsayımları sorgulamayı, sorunları yeniden tanımlamayı ve prototip oluşturma ve test etme için yenilikçi çözümler üretmeyi amaçlayan doğrusal olmayan, yinelemeli bir süreç olan Tasarım Odaklı Düşünme, hem startuplar hem de kuruluşlar için çığır açıcı bir yöntemdir. | Bu ders için ön hazırlık yoktur. |
3) | Yalın girişimcilik Yalın girişimcilik, girişimcilere ve girişimci adaylarına kuracakları ve yönetecekleri girişimlerinde başarılı olabilmeleri için bilimsel bir bakış açısı sunan bir metodolojidir. | Bu ders için ön hazırlık yoktur. |
4) | İş Fikri Geliştirme | Bu ders için ön hazırlık yoktur. |
5) | Başarılı Ekip Oluşturma | Bu ders için ön hazırlık yoktur. |
6) | Kullanıcı Odaklı Ürün Tasarımı | Bu ders için ön hazırlık yoktur. |
7) | MVP Geliştirme ve Test Yöntemleri | Bu ders için ön hazırlık yoktur. |
8) | Kodsuz ve Düşük Kod Tabanlı Prototip Testi | Bu ders için ön hazırlık yoktur. |
9) | Startup'lar için Satış Stratejileri | Bu ders için ön hazırlık yoktur. |
10) | Dijital Pazarlama Eğitimi | Bu ders için ön hazırlık yoktur. |
11) | OKR ve İşletme Yönetimi Eğitimi | Bu ders için ön hazırlık yoktur. |
12) | Girişimci Psikolojisi Eğitimi | Bu ders için ön hazırlık yapmaya gerek yoktur. |
13) | Ürün Geliştirme Eğitimi | Bu ders için ön hazırlık yoktur. |
14) | Müşteri Deneyimi Eğitimi | Bu ders için ön hazırlık eğitimi yoktur. |
Ders Notları / Kitaplar: | Bu ders için ders kitabı yoktur. |
Diğer Kaynaklar: | There is no book for this course. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Mimarlığın teknik, estetik, kültürel, tarihsel, toplumsal ve etik boyutları ile ilgili bilgi ve değerleri bilimsel ve eleştirel yaklaşımla öğrenir ve uygular. | |||||||||||||||
2) Mimarlık pratiğini çevresel, ekonomik ve sosyal sürdürebilirlik ilkeleri ile bütünleştirir. | |||||||||||||||
3) Mimari ve kentsel çevre ilişkisini kurabilir: Kentsel planlama / kentsel tasarım / proje arasındaki etkileşimleri sağlama ve uygulama bilgi ve becerisine sahiptir. | |||||||||||||||
4) Alanında veri toplama, analiz etme, yorumlama ve eleştirel düşünceye dayalı potansiyelleri ve sorunları tanımlama, kavram geliştirme ve eyleme dönük stratejiler belirleme becerisi kazanır. | |||||||||||||||
5) Kuram, tasarım ve uygulama arasında ilişki kurabilir. | |||||||||||||||
6) Toplumsal, işlevsel, teknik, estetik gereksinmelere cevap veren yaratıcı ve özgün fikirler ortaya koyarak mimari tasarım yapma, sunma, uygulama, yönetme ve denetleme aşamalarını bağımsız veya ortak yürütebilme becerisine sahiptir. | |||||||||||||||
7) Geleneksel yöntemler yanında, alanının gerektirdiği yeni bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır. | |||||||||||||||
8) Yapılı çevrenin tarihsel ve korunmaya değer niteliklerini analiz etmek, belgelemek; bu alanda, koruma / kullanma dengesini göz önüne alarak renovasyon, restorasyon konularında tasarım yapma bilgi ve becerilerine sahiptir. | |||||||||||||||
9) Yapılı çevrenin oluşumunda ve bina tasarımında, bireysel ve/veya ekip üyesi olarak, farklı disiplinlerle işbirliği yapabilme ve eşgüdüm sağlayabilme becerisini kazanır. | |||||||||||||||
10) Mimarlık alanında mesleki etik ve davranış ilkeleri, örgütsel, yasal kurallar, standartlar, hak ve sorumluluklar ile süreçler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||||||||
11) Farklı ve değişen toplumsal ihtiyaçlara, yaşam kalitesini yükseltmeye katkı sağlamak üzere tasarım ve bilgi üretebilir. | |||||||||||||||
12) Yapılı çevrenin üretiminde, doğal afet riskleri dikkate alarak sağlam yapılar tasarlama konusunda bilgi ve sorumluluk bilincine sahiptir. | |||||||||||||||
13) Mesleki bilgi, düşünce ve uygulamalarına ilişkin yeni gelişmeleri izler ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. | |||||||||||||||
14) Mimarlık alanında toplumsal bilincin gelişmesinde, doğa ve kent haklarının dikkate alınması ve savunulmasında sorumluluk alır. | |||||||||||||||
15) Bir yabancı dilde mimari iletişim becerisine sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mimarlığın teknik, estetik, kültürel, tarihsel, toplumsal ve etik boyutları ile ilgili bilgi ve değerleri bilimsel ve eleştirel yaklaşımla öğrenir ve uygular. | |
2) | Mimarlık pratiğini çevresel, ekonomik ve sosyal sürdürebilirlik ilkeleri ile bütünleştirir. | |
3) | Mimari ve kentsel çevre ilişkisini kurabilir: Kentsel planlama / kentsel tasarım / proje arasındaki etkileşimleri sağlama ve uygulama bilgi ve becerisine sahiptir. | |
4) | Alanında veri toplama, analiz etme, yorumlama ve eleştirel düşünceye dayalı potansiyelleri ve sorunları tanımlama, kavram geliştirme ve eyleme dönük stratejiler belirleme becerisi kazanır. | |
5) | Kuram, tasarım ve uygulama arasında ilişki kurabilir. | |
6) | Toplumsal, işlevsel, teknik, estetik gereksinmelere cevap veren yaratıcı ve özgün fikirler ortaya koyarak mimari tasarım yapma, sunma, uygulama, yönetme ve denetleme aşamalarını bağımsız veya ortak yürütebilme becerisine sahiptir. | |
7) | Geleneksel yöntemler yanında, alanının gerektirdiği yeni bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır. | |
8) | Yapılı çevrenin tarihsel ve korunmaya değer niteliklerini analiz etmek, belgelemek; bu alanda, koruma / kullanma dengesini göz önüne alarak renovasyon, restorasyon konularında tasarım yapma bilgi ve becerilerine sahiptir. | |
9) | Yapılı çevrenin oluşumunda ve bina tasarımında, bireysel ve/veya ekip üyesi olarak, farklı disiplinlerle işbirliği yapabilme ve eşgüdüm sağlayabilme becerisini kazanır. | |
10) | Mimarlık alanında mesleki etik ve davranış ilkeleri, örgütsel, yasal kurallar, standartlar, hak ve sorumluluklar ile süreçler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |
11) | Farklı ve değişen toplumsal ihtiyaçlara, yaşam kalitesini yükseltmeye katkı sağlamak üzere tasarım ve bilgi üretebilir. | |
12) | Yapılı çevrenin üretiminde, doğal afet riskleri dikkate alarak sağlam yapılar tasarlama konusunda bilgi ve sorumluluk bilincine sahiptir. | |
13) | Mesleki bilgi, düşünce ve uygulamalarına ilişkin yeni gelişmeleri izler ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. | |
14) | Mimarlık alanında toplumsal bilincin gelişmesinde, doğa ve kent haklarının dikkate alınması ve savunulmasında sorumluluk alır. | |
15) | Bir yabancı dilde mimari iletişim becerisine sahiptir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 70 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 4 | 56 | ||||
Proje | 2 | 10 | 20 | ||||
Ara Sınavlar | 2 | 10 | 20 | ||||
Final | 3 | 10 | 30 | ||||
Toplam İş Yükü | 126 |