| Elektrik-Elektronik Mühendisliği (İngilizce) | |||||
| Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey | ||
| Ders Kodu: | UNI276 | ||||
| Ders İsmi: | Gender and Media | ||||
| Ders Yarıyılı: |
Bahar Güz |
||||
| Ders Kredileri: |
|
||||
| Öğretim Dili: | English | ||||
| Ders Koşulu: | |||||
| Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
| Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
| Dersin Seviyesi: |
|
||||
| Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
| Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. BURCU SAĞLAM SARIKAYA | ||||
| Dersi Veren(ler): | Burcu Sağlam Sarıkaya | ||||
| Dersin Yardımcıları: |
| Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; medyanın başta toplumsal cinsiyet olmak üzere ırk, sınıf, etnisite ve cinsellik vb. ile ilgili temsilleri inşa etmedeki rolünü sorgulamaktır. Bu derste, bu endüstrilerin toplumsal cinsiyet rollerinin üretilmesi ve yeniden üretilmesinde oynadığı merkezi rol, mecralar bazında incelenir. |
| Dersin İçeriği: | Bu ders, toplumsal cinsiyete ilişkin temel kavramlar, yaklaşımlar ile toplumsal cinsiyetin medya ile ilişkisine odaklanmaktadır. Medya endüstrisinin ideoloji ve anlam üretimindeki önemine dikkat çeken bu derste, toplumsal cinsiyet rollerinin üretilmesi ve yeniden üretilmesinde medya endüstrisinin rolü sorgulanır. Toplumsal cinsiyetle ilgili temel yaklaşımlar tarihsel bağlamı içinde ele alınırken, medya ve kültür endüstrilerinin ürettiği kültürel ürünlerde toplumsal cinsiyet temsilleri incelenir. |
|
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) ● Cinsiyet ve toplumsal cinsiyet kavramlarını ayırt eder. 2) ● İdeoloji ve toplumsal cinsiyetin üretiminde ve yeniden üretiminde medya endüstrisinin rolünü kavrar. 3) ● Medya ve iletişim çalışmaları alanında medya endüstrisi, ideoloji üretimi, izleyici ve alımlama çalışmalarıyla ilgili temel yaklaşımlar konusunda bilgi sahibi olur. 4) ● Farklı medya mecralarında üretilen içeriklerdeki toplumsal cinsiyet ayrımcılığını analiz eder. 5) ● Medya endüstrisi tarafından üretilen kültürel ürünlerde cinsiyet, ırk, sınıf ve cinsel kimlik stereotiplerini belirler. |
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
| 1) | Giriş: Temel Kavramlar Toplumsal cinsiyeti ele alırken medya neden önemli? | |
| 1) | Giriş: Temel Kavramlar Toplumsal cinsiyeti ele alırken medya neden önemli? | |
| 2) | Medya Endüstrileri ve İdeoloji: Ana Akım Çalışmalar, Ekonomi Politik, Kültürel Çalışmalar | |
| 3) | Cinsiyet ve Toplumsal Cinsiyet: Kültürel ve Sosyal İnşa | |
| 4) | Kadın Hareketi, Beden ve İktidar | |
| 5) | Feminizm, Patriyarka ve Kapitalizm | |
| 6) | Erkeklik Çalışmaları | |
| 7) | Queer Teori | |
| 8) | Temsil, Alımlama ve Stereotipler | |
| 9) | Televizyonda Toplumsal Cinsiyet Temsili | |
| 10) | Reklamda Toplumsal Cinsiyet Temsili | |
| 11) | Sinemada Toplumsal Cinsiyet Temsili | |
| 12) | Haber ve İnternet Gazeteciliğinde Toplumsal Cinsiyet Temsili | |
| 13) | Dijital Platformlar, Algoritmalar, Önyargı ve Ayrımcılık | |
| 14) | Sosyal Medya: Gündelik Yaşamda Benliğin Dijital Sunumu |
| Ders Notları / Kitaplar: | Dines, G., Humez, J.M. (2015) Gender, Race, and Class in Media: A Critical Reader (4th ed.). SAGE. Giddens, A., & Sutton, P. W. (2021). Sociology (9th ed.). Polity Press. |
| Diğer Kaynaklar: | Course slides |
| Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Program Kazanımları | ||||||||||||||||||
| 1) Matematik, fen bilimlerine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahiptir. | ||||||||||||||||||
| 2) Elektrik-Elektronik mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahiptir. | ||||||||||||||||||
| 3) Matematik, fen bilimleri ve Elektrik-Elektronik mühendisliğine özgü konulardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisine sahiptir. | ||||||||||||||||||
| 4) Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi ve bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisine sahiptir. | ||||||||||||||||||
| 5) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisine ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisine sahiptir. | ||||||||||||||||||
| 6) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahiptir. | ||||||||||||||||||
| 7) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya Elektrik-Elektronik mühendisliğine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahiptir. | ||||||||||||||||||
| 8) Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisine sahiptir. | ||||||||||||||||||
| 9) Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisine sahiptir. | ||||||||||||||||||
| 10) Bireysel çalışma becerisine sahiptir. | ||||||||||||||||||
| 11) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahiptir. | ||||||||||||||||||
| 12) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. | ||||||||||||||||||
| 13) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgiye sahiptir. | ||||||||||||||||||
| 14) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgiye sahiptir. | ||||||||||||||||||
| 15) Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalığa sahiptir. | ||||||||||||||||||
| 16) Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgiye sahiptir. | ||||||||||||||||||
| 17) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgiye sahiptir. | ||||||||||||||||||
| 18) Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahiptir. | ||||||||||||||||||
| Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
| Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
| 1) | Matematik, fen bilimlerine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahiptir. | |
| 2) | Elektrik-Elektronik mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahiptir. | |
| 3) | Matematik, fen bilimleri ve Elektrik-Elektronik mühendisliğine özgü konulardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisine sahiptir. | |
| 4) | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi ve bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisine sahiptir. | |
| 5) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisine ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisine sahiptir. | |
| 6) | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahiptir. | |
| 7) | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya Elektrik-Elektronik mühendisliğine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahiptir. | |
| 8) | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisine sahiptir. | |
| 9) | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisine sahiptir. | |
| 10) | Bireysel çalışma becerisine sahiptir. | |
| 11) | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahiptir. | |
| 12) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. | |
| 13) | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgiye sahiptir. | |
| 14) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgiye sahiptir. | |
| 15) | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalığa sahiptir. | |
| 16) | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgiye sahiptir. | |
| 17) | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgiye sahiptir. | |
| 18) | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahiptir. |
| Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
| Küçük Sınavlar | 6 | % 30 |
| Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
| Final | 1 | % 40 |
| Toplam | % 100 | |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
| YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
| Toplam | % 100 | |
| Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
| Ders Saati | 14 | 70 |
| Proje | 4 | 12 |
| Ödevler | 4 | 8 |
| Küçük Sınavlar | 6 | 6 |
| Ara Sınavlar | 1 | 15 |
| Final | 1 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 126 | |