UNI270 Introduction to English Literatureİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Yazılım Mühendisliği (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Yazılım Mühendisliği (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI270
Ders İsmi: Introduction to English Literature
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. HATİCE YURTTAŞ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğretim Üyesi Hatice Yurttaş
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, edebiyat çalışmalarında gördüğümüz belirli tematik yapıları ve eleştirel bakış açılarını tür kavramını inceler. Ders kurgu metinlere odaklanır- başlıca kısa hikaye türünü, yapısını ve temel unsurlarını inceler.
Dersin İçeriği: Kısa hikaye türünün tarihsel gelişimini anlamak
Belirli yapısal ve biçimsel özellikleri görmek için çeşitli metinler okumak
Edebi tür ile sosyal, kültürel ve tarihsel ortam ilişkisini anlamak
Araştırma ödevi yazma ve dokümantasyon stillerini gözden geçirmek
Kısa hikayenin önemli eleştirmen ve teorisyenlerini tanıtmak

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Edebiyat incelemelerinde kullanılan terminolojiye sahip olma
2) Kısa hikaye çalışmaları ile ilgili eleştirel çerçeveleri ve kategorileri anlamak
3) Kurgusal metin tartışmalarında kullanılan eleştirel dile hakim olma
4) Farklı tarihsel dönemlerden örnek metinleri yorumlama becerisi kazanmak
5) Bir edebiyat metni üzerine bir dokümantasyon stili kullanarak bir ödev yazma

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders programı, işleyiş ve dersin amaçları hakkında bilgi Edebiyat nedir? Kurmaca nedir? Alt türler The Norton introduction to literature, ss. 1-9. “The elephant in the village of the blind” ss. 13-14.
2) Bir kısa hikaye üzerine ödev yazma Norton, pp. 12-19; 29-51 Linda Brewer’s “20/20” pp. 16-17
3) Edebiyat üzerine yazmak: Değerlendirme raporu ve dokümantasyon Raymond Carver’s “Cathedral” pp. 32-42
4) Edebiyat üzerine yazmak: Dokümantasyon Perrine’s literature, ss. 38-43 The Norton introduction pp. 1885- 1970
5) Edebiyat üzerine yazmak: Değerlendirme yazısı ve Dokümantasyon Nadine Gordimer,“Once upon a time”, ss 234- 239 Perrine’s Literature, ss. 234- 239
6) Kısa hikayenin unsurları ve yapısı: Olay örgüsü: Kazuo Ishiguro,“A Family Supper” Perrine’s literature, pp. 97- 104; 133- 141 Norton, pp. 85-145
7) Karakter Perrine’s literature: Katherine Mansfield, “Miss Brill” ss. 155- 159
8) Bakış açısı Norton: Edgar Allan Poe, “The Cask Amontillado” ss. 178- 184 Perine's Literature Chapter 5 Vize ödevi son teslim
9) Tema Gabriel Garcia Marquez, “A Very Old Man with Enormous Wings: A Tale for Children,” Norton Chapter 5 Perrine’s Literature Chapter 4
10) Yer ve zaman Anton Chekhov, “The Lady with the Dog” Norton Chapter 4
11) Sembol Perrine’s literature: Charlotte Perkins Gilman, “The Yellow Wallpaper” ss. 310-323 Norton Chapter 5
12) Sembol ve fantastik anlatı Nathaniel Howthorne, The Birthmark, Perrine’s Literature s. 415.
13) Ton D. H. Lawrence’s The Rocking-Horse Winner Perrine’s Literature s. 297
14) Tekrar Final ödevi için son tarih

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Mays. K.J. (2017). The Norton introduction to literature. New York: W.W. Norton & Company (ss. 1-466)
Johnson, G and Thomas R. Arp (2018). Perrine’s literature: structure, sound and sense. Boston: Cengage Learning (ss. 1-387)
Diğer Kaynaklar: Robert, Edgars V &Robert Zweig. Literature: An Introduction to Reading and Writing. Longman.
Klarer M. (1999). An introduction to literary studies. London: Routledge.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Matematik, fen bilimleri ve yazılım mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
2) Karmaşık yazılım mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir yazılım sistemini, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama, gerçekleştirme, sınama, doğrulama, ölçme ve bakımını yapma becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4) Yazılım mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya yazılım mühendisliği araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve yazılım mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) Yazılım mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın yazılım mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; yazılım mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve yazılım mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
2) Karmaşık yazılım mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir yazılım sistemini, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama, gerçekleştirme, sınama, doğrulama, ölçme ve bakımını yapma becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4) Yazılım mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya yazılım mühendisliği araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve yazılım mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) Yazılım mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın yazılım mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; yazılım mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100