BIM403 Bitirme Projesi 1İstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Bilgisayar MühendisliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Bilgisayar Mühendisliği

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: BIM403
Ders İsmi: Bitirme Projesi 1
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
4
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. ALI ASGHAR POUR HAJI KAZEM
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Akademi programı boyunca edinilen bilgi ve becerileri, birden fazla disiplini entegre eden önemli bir projeye uygulayabilme.
Liderlik, işbirliği ve iletişim becerilerini sergileyerek ekip ortamında etkili bir şekilde çalışabilme.
Proje yönetimi, tasarım ve uygulama dahil olmak üzere bir projeyi baştan sona planlayabilme ve gerçekleştirebilme.
Gerçek hayatta karşılaşılan sorunları ele alırken eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerini sergileme.
Yazılı ve sözlü sunumlar aracılığıyla çeşitli kitlelere etkili iletişim kurabilme.
Dersin İçeriği: Bu proje, öğrencilerin akademik programları boyunca edindikleri bilgi ve becerileri uygulama fırsatı sunan bir birleştirici deneyimdir. Proje, öğrencilerin birden fazla disiplini içeren önemli bir projede çalışmalarını ve ilgi alanlarını kariyer hedefleriyle yansıtmalarını gerektirir. Öğrenciler, bir fakülte danışmanının rehberliğinde ekipler halinde çalışırlar. Proje, yeni bir ürünün planlanması, tasarımı ve prototipinin uygulanması, bir yazılım uygulamasının geliştirilmesi, bir araştırma makalesinin oluşturulması veya toplum tabanlı bir projenin tamamlanması gibi çeşitli alanları kapsar. Kurs boyunca öğrencilerin eleştirel düşünme, problem çözme ve iletişim becerilerini sergilemeleri beklenir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kılavuzlarda tanımlanan gereksinimlere göre bir araştırma projesi teklifi yazabilme becerisi.
2) Farklı kriterleri (örneğin, hedefler, beklenen sonuçlar ve araştırma soruları) içeren araştırma problemine Giriş metninin nasıl yazılacağını bilmek.
3) En son trendleri takip etmek ve yapılması gereken yenilikleri keşfetmek için literatürü araştırabilme becerisi.
4) Literatürde önerilen önceki yöntemlerin ve materyallerin nasıl gözden geçirileceğini ve bir araştırma problemine en uygun olanı/öğeleri bulmak için bunları nasıl özetleyeceğinizi bilmek.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Haftalık Buluşma
2) Haftalık Buluşma
3) Haftalık Buluşma
4) Haftalık Buluşma
5) Haftalık Buluşma
6) Haftalık Buluşma
7) Haftalık Buluşma
8) Ara Rapor
9) Haftalık Buluşma
10) Haftalık Buluşma
11) Haftalık Buluşma
12) Haftalık Buluşma
13) Haftalık Buluşma
14) Final Raporu

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: istinye üniversitesi bitirme proje yazım kılavuzu
Diğer Kaynaklar: istinye üniversitesi bitirme proje yazım kılavuzu

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Matematik, bilim ve bilgisayar mühendisliği prensipleri hakkında yeterli bilgiye sahip olma, hem teorik hem de pratik olarak, ve bu bilgiyi karmaşık mühendislik problemlerine uygulayabilme becerisi.
2) Etik prensiplere, mesleki ve etik sorumluluğa uygun davranma; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olma
3) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişim yönetimi gibi iş uygulamaları hakkında bilgi; girişimcilik ve yenilik farkındalığı; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
4) Bilgisayar mühendisliği uygulamalarının sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve bilgisayar mühendisliğine yansıyan dönemin sorunları hakkında bilgi sahibi olma; bilgisayar mühendisliği çözümlerinin yasal sonuçları konusunda farkındalık.
5) Uygun analiz ve modelleme tekniklerini kullanarak karmaşık bilgisayar mühendisliği problemlerini tanımlama, formülleme ve çözebilme yeteneği.
6) Belirli gereksinimleri karşılayan ve gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında çalışan karmaşık bilgisayar sistemleri, cihazlar veya ürünler tasarlama ve geliştirme yeteneği, modern tasarım yöntemlerini kullanma yeteneği.
7) Sözlü ve yazılı iletişim becerileriyle etkili iletişim kurabilme; en az bir yabancı dil bilgisi; etkili raporlar yazabilme ve yazılı raporları anlayabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkili sunumlar yapabilme, açık ve anlaşılır talimatlar verip alabilme yeteneği.
8) Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkında olma; bilgiye erişme yeteneği, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etme ve sürekli yenileme yeteneği.
9) Karmaşık bilgisayar mühendisliği problemlerinin analizi ve çözümü için kullanılan modern teknikleri ve araçları geliştirme, seçme ve kullanabilme yeteneği, bilgi teknolojilerini etkili bir şekilde kullanabilme yeteneği.
10) Karmaşık bilgisayar mühendisliği problemleri veya araştırma konularının incelenmesinde deney planlama ve yürütme, veri toplama ve analiz etme, sonuçları yorumlama yeteneği.
11) Çok disiplinli ekiplerde etkili bir şekilde çalışma yeteneği; bireysel çalışma becerileri.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, bilim ve bilgisayar mühendisliği prensipleri hakkında yeterli bilgiye sahip olma, hem teorik hem de pratik olarak, ve bu bilgiyi karmaşık mühendislik problemlerine uygulayabilme becerisi.
2) Etik prensiplere, mesleki ve etik sorumluluğa uygun davranma; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olma
3) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişim yönetimi gibi iş uygulamaları hakkında bilgi; girişimcilik ve yenilik farkındalığı; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. 3
4) Bilgisayar mühendisliği uygulamalarının sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve bilgisayar mühendisliğine yansıyan dönemin sorunları hakkında bilgi sahibi olma; bilgisayar mühendisliği çözümlerinin yasal sonuçları konusunda farkındalık. 3
5) Uygun analiz ve modelleme tekniklerini kullanarak karmaşık bilgisayar mühendisliği problemlerini tanımlama, formülleme ve çözebilme yeteneği. 2
6) Belirli gereksinimleri karşılayan ve gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında çalışan karmaşık bilgisayar sistemleri, cihazlar veya ürünler tasarlama ve geliştirme yeteneği, modern tasarım yöntemlerini kullanma yeteneği. 2
7) Sözlü ve yazılı iletişim becerileriyle etkili iletişim kurabilme; en az bir yabancı dil bilgisi; etkili raporlar yazabilme ve yazılı raporları anlayabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkili sunumlar yapabilme, açık ve anlaşılır talimatlar verip alabilme yeteneği.
8) Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkında olma; bilgiye erişme yeteneği, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etme ve sürekli yenileme yeteneği.
9) Karmaşık bilgisayar mühendisliği problemlerinin analizi ve çözümü için kullanılan modern teknikleri ve araçları geliştirme, seçme ve kullanabilme yeteneği, bilgi teknolojilerini etkili bir şekilde kullanabilme yeteneği. 2
10) Karmaşık bilgisayar mühendisliği problemleri veya araştırma konularının incelenmesinde deney planlama ve yürütme, veri toplama ve analiz etme, sonuçları yorumlama yeteneği.
11) Çok disiplinli ekiplerde etkili bir şekilde çalışma yeteneği; bireysel çalışma becerileri.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 70
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 3 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 2 14 28
Proje 2 14 28
Ara Sınavlar 1 0 0
Final 1 0 0
Toplam İş Yükü 98