FIZK101 Fizik 1İstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Bilgisayar MühendisliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Bilgisayar Mühendisliği

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: FIZK101
Ders İsmi: Fizik 1
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
6
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. ARİF ÖZBAY
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üy. ARİF ÖZBAY
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Fizik 1 dersi kalkülüs tabanlı sıralı iki temel fizik dersinin ilkidir. Bu dersin amacı, öğrencileri mekaniğin temel yasaları ile tanıştırmaktır.Bu ders, fizikte sağlam bir temel sunmanın yanı sıra, aynı zamanda öğrencilerin analitik düşünme ve problem çözme yeteneklerini geliştirmesine yardımcı olmayı amaçlar. Bu dersin bir diğer hedefi de laboravutar çalışmaları aracılığı ile öğrencilere deneysel teknikler konusunda beceri geliştirmede destek olmaktır.
Dersin İçeriği: Vektör cebiri, 1, 2 ve 3-boyutta kinematik, dinamik ve Newton Yasaları, iş-enerji prensibi, enerji korunumu, doğrusal momentum ve korunumu, dönme kinematiği, dönme dinamiği, açısal momentum ve korunumu

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Vektör kinematiğini kullanarak cisimlerin hareketini anlayabilir ve nicel olarak tasvir edebilirler.
2) Newton’un hareket yasalarını uygulayarak dinamik problemlerini çözebilirler.
3) Enerji ve doğrusal momentum korunum yasalarını kullanarak hayatın içinden olayları açıklayabilirler.
4) Analitik düşünme ve matematiksel araçları kullanmada beceri kazanırlar ve bu yeteneklerini problem çözme ve fiziksel sistemlerin tasvirinde kullanabilirler.
5) Laboratuvar aktiviteleri sayesinde ölçüm, veri toplama ve analizi ile deney sonuçlarının sunumu konularında beceriler kazanırlar.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş: Bilim, Birimler ve Anlamlı Rakamlar
2) Kinematik: Vektörler, Kinematik Tanımlar, 1, 2 ve 3 Boyutta Hareket
3) Kinematik: Sabit İvmeli Hareket, Serbest Düşme
4) Kinematik: Eğik Atış Hareketi, Bağıl Hız
5) Dinamik: Newton’un Hareket Yasaları
6) Dinamik Uygulamaları: Sürtünme, Düzgün Dairesel Hareket
7) Dinamik Uygulamaları: Sürtünme, Düzgün Dairesel Hareket / Devam
8) Arasınav
9) İş ve Enerji
10) Enerji Korunumu
11) Doğrusal Momentum ve Korunumu
12) Doğrusal Momentum ve Korunumu / Devam
13) Dönme Hareketi: Dönme Kinematiği ve Dinamiği
14) Açısal Momentum

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Physics for Scientists and Engineers with Modern Physics, Douglas C. Giancoli, Pearson, 4th Edition
Diğer Kaynaklar: Physics for Scientists and Engineers with Modern Physics, Serway, Jewett, Cengage Learning, 10th Edition

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Matematik, bilim ve bilgisayar mühendisliği prensipleri hakkında yeterli bilgiye sahip olma, hem teorik hem de pratik olarak, ve bu bilgiyi karmaşık mühendislik problemlerine uygulayabilme becerisi. 3 3 3 3
2) Etik prensiplere, mesleki ve etik sorumluluğa uygun davranma; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olma
3) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişim yönetimi gibi iş uygulamaları hakkında bilgi; girişimcilik ve yenilik farkındalığı; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
4) Bilgisayar mühendisliği uygulamalarının sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve bilgisayar mühendisliğine yansıyan dönemin sorunları hakkında bilgi sahibi olma; bilgisayar mühendisliği çözümlerinin yasal sonuçları konusunda farkındalık.
5) Uygun analiz ve modelleme tekniklerini kullanarak karmaşık bilgisayar mühendisliği problemlerini tanımlama, formülleme ve çözebilme yeteneği.
6) Belirli gereksinimleri karşılayan ve gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında çalışan karmaşık bilgisayar sistemleri, cihazlar veya ürünler tasarlama ve geliştirme yeteneği, modern tasarım yöntemlerini kullanma yeteneği.
7) Sözlü ve yazılı iletişim becerileriyle etkili iletişim kurabilme; en az bir yabancı dil bilgisi; etkili raporlar yazabilme ve yazılı raporları anlayabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkili sunumlar yapabilme, açık ve anlaşılır talimatlar verip alabilme yeteneği.
8) Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkında olma; bilgiye erişme yeteneği, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etme ve sürekli yenileme yeteneği.
9) Karmaşık bilgisayar mühendisliği problemlerinin analizi ve çözümü için kullanılan modern teknikleri ve araçları geliştirme, seçme ve kullanabilme yeteneği, bilgi teknolojilerini etkili bir şekilde kullanabilme yeteneği.
10) Karmaşık bilgisayar mühendisliği problemleri veya araştırma konularının incelenmesinde deney planlama ve yürütme, veri toplama ve analiz etme, sonuçları yorumlama yeteneği.
11) Çok disiplinli ekiplerde etkili bir şekilde çalışma yeteneği; bireysel çalışma becerileri. 2

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, bilim ve bilgisayar mühendisliği prensipleri hakkında yeterli bilgiye sahip olma, hem teorik hem de pratik olarak, ve bu bilgiyi karmaşık mühendislik problemlerine uygulayabilme becerisi. 3
2) Etik prensiplere, mesleki ve etik sorumluluğa uygun davranma; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olma
3) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişim yönetimi gibi iş uygulamaları hakkında bilgi; girişimcilik ve yenilik farkındalığı; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
4) Bilgisayar mühendisliği uygulamalarının sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve bilgisayar mühendisliğine yansıyan dönemin sorunları hakkında bilgi sahibi olma; bilgisayar mühendisliği çözümlerinin yasal sonuçları konusunda farkındalık.
5) Uygun analiz ve modelleme tekniklerini kullanarak karmaşık bilgisayar mühendisliği problemlerini tanımlama, formülleme ve çözebilme yeteneği.
6) Belirli gereksinimleri karşılayan ve gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında çalışan karmaşık bilgisayar sistemleri, cihazlar veya ürünler tasarlama ve geliştirme yeteneği, modern tasarım yöntemlerini kullanma yeteneği.
7) Sözlü ve yazılı iletişim becerileriyle etkili iletişim kurabilme; en az bir yabancı dil bilgisi; etkili raporlar yazabilme ve yazılı raporları anlayabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkili sunumlar yapabilme, açık ve anlaşılır talimatlar verip alabilme yeteneği.
8) Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkında olma; bilgiye erişme yeteneği, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etme ve sürekli yenileme yeteneği.
9) Karmaşık bilgisayar mühendisliği problemlerinin analizi ve çözümü için kullanılan modern teknikleri ve araçları geliştirme, seçme ve kullanabilme yeteneği, bilgi teknolojilerini etkili bir şekilde kullanabilme yeteneği.
10) Karmaşık bilgisayar mühendisliği problemleri veya araştırma konularının incelenmesinde deney planlama ve yürütme, veri toplama ve analiz etme, sonuçları yorumlama yeteneği.
11) Çok disiplinli ekiplerde etkili bir şekilde çalışma yeteneği; bireysel çalışma becerileri. 2

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Laboratuvar 5 % 15
Küçük Sınavlar 5 % 15
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 13 0 3 39
Laboratuvar 13 0 2 26
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 0 3 39
Küçük Sınavlar 5 0 1 5
Ara Sınavlar 1 13 2 15
Final 1 18 2 20
Toplam İş Yükü 144