Moleküler Biyoloji ve Genetik (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | COE103 | ||||
Ders İsmi: | Bilişimsel Düşünme | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. MUHAMMED DAVUD | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Muhammed Davud | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, bilgisayar bilimi temellerinin kapsamlı bir araştırmasını sunmaktadır. Programlama dillerini, algoritma tasarımını, verimlilik analizini ve çeşitli algoritma paradigmalarını kapsar. Öğrenciler ayrıca Python kullanarak hesaplamalı düşünmeyi uygulayacaklar. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, bilgisayar bilimi temellerinin kapsamlı bir araştırmasını sunmaktadır. Programlama dillerini, algoritma tasarımını, verimlilik analizini ve çeşitli algoritma paradigmalarını kapsar. Öğrenciler ayrıca Python kullanarak hesaplamalı düşünmeyi uygulayacaklar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Programlama dillerinin önemi ve hesaplamanın tarihsel bağlamı dahil olmak üzere bilgisayar biliminin temellerini anlamak. 2) Verimli problem çözme stratejilerine odaklanarak algoritma tasarımı ve analizinde yeterlilik göstermek. 3) Zaman ve mekan karmaşıklığını göz önünde bulundurarak algoritmaların verimliliğini değerlendirmek ve bu bilgiyi gerçek dünyadaki problem çözmeye uygulamak. 4) Farklı problem alanlarını ele almak için Kaba Kuvvet, Küçült ve Fethet, Böl ve Fethet ve Dönüştür ve Fethet dahil olmak üzere farklı algoritmik paradigmalar uygulamak. 5) Python kullanarak hesaplamalı düşünmeyi pratik bağlamlarda uygulamak. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Bilgisayar ve Programlama Dilleri | |
3) | Algoritma Tasarımı ve Akış Şemaları | |
4) | Algoritma Tasarımı ve Akış Şemaları | |
5) | Algoritma Verimliliğinin Analizi | |
6) | Kaba Kuvvet ve Kapsamlı Arama | |
7) | Azaltıp Fethetmek | |
8) | Ara sınav | |
9) | Bölüp Fethetmek | |
10) | Dönüştürüp Fethetmek | |
11) | Uzay ve Zaman Değişimleri | |
12) | Yinelemeli İyileştirme Algoritmaları | |
13) | Python'a Giriş | |
14) | Python Kullanarak Uygulamalı Hesaplamalı Düşünme |
Ders Notları / Kitaplar: | 1- Introduction to the Design & Analysis of Algorithms - 3rd edition, by Anany Levitin. 2- Computational Thinking, A beginner’s guide to problem-solving and programming, Karl Beecher, 2017. |
Diğer Kaynaklar: | Lecture Notes. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||
1) Moleküler biyoloji ve genetik alanına temel bilgi birikimini oluşturan biyoloji, kimya, fizik, matematik konularında teorik ve pratik alt yapıya sahiptir. | ||||||||||||
2) Biyolojik olgu ve olayları moleküler düzeyde açıklayabilir ve bunların diğer temel bilimler ve mühendislik uygulamaları ile ilişkisini kurabilir. | ||||||||||||
3) Alanın gerektirdiği temel laboratuvar bilgi ve becerisine sahiptir. | ||||||||||||
4) Bilimsel prensiplere ve etik kurallara uygun çalışır. | ||||||||||||
5) Biyolojik verilerin analizleri ve temel değerlendirmelerinde gerekli olan işlemsel ve matematiksel yazılım programlarını en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır. | ||||||||||||
6) Alanıyla ilgili literatürü ve güncel yöntemleri takip etme bilgisi, kültürü ve becerisine sahiptir. | ||||||||||||
7) Sağlık, tarım, hayvancılık, çevre, endüstri ve benzeri konulardaki ihtiyaçlar doğrultusunda temel problemi belirleyerek ve güncel teknolojiyi kullanarak gerekli çözümleri sunabilir. | ||||||||||||
8) Sistemler düzeyindeki biyolojik olgu ve olayları evrimsel bakış açısıyla değerlendirebilme bilgi ve becerisine sahiptir. | ||||||||||||
9) Bireysel ve grup çalışmalarına dahil olabilme, belirli konularda proje hazırlayabilme ve yürütebilme, yazılı ve sözlü sunum becerisine sahiptir. | ||||||||||||
10) En az bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde okuma, yazma ve konuşma alanlarında kullanır. | ||||||||||||
11) Toplumsal ve küresel sorunları kendi alan bilgisini kullanarak saptayabilme ve disiplinler arası iş birliği içinde çözümün bir parçası olabilme becerisine sahiptir. | ||||||||||||
12) Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde sosyal, kültürel ve bireysel farklılıklara, evrensel değerlere ve insan haklarına saygılıdır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Moleküler biyoloji ve genetik alanına temel bilgi birikimini oluşturan biyoloji, kimya, fizik, matematik konularında teorik ve pratik alt yapıya sahiptir. | 3 |
2) | Biyolojik olgu ve olayları moleküler düzeyde açıklayabilir ve bunların diğer temel bilimler ve mühendislik uygulamaları ile ilişkisini kurabilir. | 2 |
3) | Alanın gerektirdiği temel laboratuvar bilgi ve becerisine sahiptir. | 2 |
4) | Bilimsel prensiplere ve etik kurallara uygun çalışır. | 2 |
5) | Biyolojik verilerin analizleri ve temel değerlendirmelerinde gerekli olan işlemsel ve matematiksel yazılım programlarını en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır. | 2 |
6) | Alanıyla ilgili literatürü ve güncel yöntemleri takip etme bilgisi, kültürü ve becerisine sahiptir. | |
7) | Sağlık, tarım, hayvancılık, çevre, endüstri ve benzeri konulardaki ihtiyaçlar doğrultusunda temel problemi belirleyerek ve güncel teknolojiyi kullanarak gerekli çözümleri sunabilir. | |
8) | Sistemler düzeyindeki biyolojik olgu ve olayları evrimsel bakış açısıyla değerlendirebilme bilgi ve becerisine sahiptir. | |
9) | Bireysel ve grup çalışmalarına dahil olabilme, belirli konularda proje hazırlayabilme ve yürütebilme, yazılı ve sözlü sunum becerisine sahiptir. | |
10) | En az bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde okuma, yazma ve konuşma alanlarında kullanır. | |
11) | Toplumsal ve küresel sorunları kendi alan bilgisini kullanarak saptayabilme ve disiplinler arası iş birliği içinde çözümün bir parçası olabilme becerisine sahiptir. | |
12) | Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde sosyal, kültürel ve bireysel farklılıklara, evrensel değerlere ve insan haklarına saygılıdır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 39 |
Uygulama | 14 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 28 |
Ara Sınavlar | 2 | 17 |
Final | 1 | 15 |
Toplam İş Yükü | 113 |