Diş Hekimliği
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: DIS320
Ders İsmi: Periodontoloji – Periodontal Hastalıklar
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
2
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. TAMER ATAOĞLU
Dersi Veren(ler): Prof Dr Tamer ATAOGLU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Derste güncel hastalık sınıflandırması kapsamında periodontal hastalıkların
nedenleri, klinik bulguları bilgi ve tanı koyacak düzeyde öğretilir.
Dersin İçeriği: Plakla ilişkili ve plaktan bağımsız dişeti hastalıkları, nekrotizan periodontal
hastalıklar, sistemik hastalıkların bulgusu olarak periodontitis, periodontitis, periimplant hastalıklar, dişler çevresinde mukogingival problemler, travmatik
kuvvetler ve etkileri, hasta muayenesi ve teşhis, periodontal el aletleri, oral hiyen
işlemleri

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Plakla ilişkili ve plaktan bağımsız dişeti hastalıklarını bilir, tanı koyar
2) Sistemik hastalıkların bulgusu olarak gelişen periodontitisin klinik bulgularını bilir, ayırıcı tanı koyar
3) Periodontitis'in klinik bulgularını, aşamalarını bilir, şiddetini tespit eder, prognozunu tespit eder.
4) Protez ve diş ile ilişkili faktörlerin periodontal dokular üzerine olası etkilerini bilir, önlem alır
5) Periodontal Muayene ve hastalıkların Teşhis kriterlerini bilir "
6) Oral Hijyen ve Plak Kontrol Yöntemlerini bilir ve öğretir

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Gingivitis - dental biyofilmin neden olduğu dişeti hastalıkları -
2) Dişeti hastalıkları - dental biyofilm ile ilişkisiz -
3) Periodontal Hastalıkların Enfeksiyöz Karakteri - Nekrotizan periodontal hastalıklar -
4) Sistemik hastalıkların bulgusu olarak periodontitis -
5) Periodontitis (aşamalar, extent, distribution, grades) -
6) Periodontal destek dokuları etkileyen sistemik hastalıklar veya durumlar -
7) Periodontal abse, endodontik-periodontal lezyonlar -
8) Arasınav -
9) Dişler çevresinde mukogingival deformiteler ve durumlar - Travmatik okluzal kuvvetler -
10) Protez ve diş ile ilişkili faktörler -
11) Peri-implant Dokular ve Peri-implantitis -
12) Periodontal Muayene ve Teşhis -
13) Oral Hijyen ve Plak Kontrol Yöntemleri -
14) Periodontal el aletleri ve kullanımı -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Carranzas clinical periodontology, Newman MG, Takei HH, Carranza FA. 11th ed.
2012, Elsevier Saunders Co, Philedelphia, USA.
Clinical Periodontology and Implant Dentistry, 2 Volume Set, 6th Edition
Niklaus P. Lang (Editor), Jan Lindhe (Editor)
Diğer Kaynaklar: Carranzas clinical periodontology, Newman MG, Takei HH, Carranza FA. 11th ed.
2012, Elsevier Saunders Co, Philedelphia, USA.
Clinical Periodontology and Implant Dentistry, 2 Volume Set, 6th Edition
Niklaus P. Lang (Editor), Jan Lindhe (Editor)

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Diş hekimliği alanında temel ve güncel bilgilere sahiptir, bilimsel yayınları takip eder ve kanıta dayalı verileri mesleki pratiğine uygular. 3 3 3 3 3 3
2) Diş hekimliği alanında teşhis ve tedaviye özgü cihaz, alet ve malzemeleri bilir ve etkili bir şekilde kullanır. 2 2 2 2 2 2
3) Diş hekimliği alanında sahip olduğu bilgileri eleştirel yaklaşarak değerlendirir, sağlık alanındaki disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz ve sentez ederek kullanır. 3 3 3 3 3 3
4) Diş hekimliği alanı ile ilgili proje üretir, diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilir, araştırma ekibinin bir üyesi olarak yer alır ve elde edilen sonuçları bilimsel düzeyde değerlendirir ve raporlar.
5) Diş hekimliği mesleğine katkı sağlayacak bilgileri uygulamaları sırasında kullanır, öngörülemeyen durumlarda sorumluluk alır ve çözüm üretir. 3 3 3 3 3 3
6) Diş hekimliği bilgilerini sosyal ve bilimsel ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak meslektaşları ile paylaşır, karşılaştırır ve bilgi alışverişinde bulunur.
7) Hasta mahremiyeti de dahil olmak üzere sosyal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde hasta ve hasta yakınları ile iletişim halinde olup, hastanın tüm özelliklerini bilir ve hasta odaklı bir yaklaşımla en uygun tedaviyi önerir.
8) Diş hekimliği uygulamalarının daha ileri düzeye ulaşması için teknolojik gelişmeleri takip eder, ulusal ve uluslararası çalışmalara katılır, kendi gözlem, tecrübe ve araştırmalarını paylaşır ve sunar.
9) Diş hekimliği mesleği süresince yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek, güncel kanıta dayalı diş hekimliği bilgilerini takip eder ve mesleki uygulamaları sırasında kullanır. 1 1 1 1 1 1
10) Diş Hekimliği pratiğinde istismar ve bağımlılık gibi durumlarda, toplumsal etik ve hukuk kurallarının gerektirdiği davranışları sergileyerek tedaviyi gerçekleştirir, ilgili verileri toplar ve kayıt altına alır.
11) Diş hekimliği alanındaki temel ve güncel bilgileri ulusal değerler ve ülke gerçekleri çerçevesinde toplumun yararına olacak şekilde meslek uygulamaları sırasında kullanır. 2 2 2 2 2 2
12) Doğal afetlerde ve acil durumlarda, diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği koruyucu önlemleri alır; hasta ve toplum yararına olan mesleki uygulamaları gerçekleştirir. 3 3 3 3 3 3
13) Diş hekimliği sağlık politikası ile ilgili fikir üretir, birey ve toplum sağlığını önceler, koruyucu ve tedavi edici hekimlik uygulamalarını bilimsel, etik ve kalite süreçleri çerçevesinde yürütür. 1 1 1 1 3 3
14) Diş hekimliği mesleğinde sık karşılaşılan belirti ve bulguları ayırt eder, tedavi planı yapar ve gerektiğinde sevk eder, hastalıkları ve klinik durumları aciliyetine ve hasta önceliğine uygun olarak yönetir. 3 3 3 3 3 3
15) Çalıştığı ekibin liderlik sorumluluğunu üstlenebilir, bilimsel kriterlere uygun şekilde yönetebilir, ekibin profesyonel gelişimini destekleyebilir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Diş hekimliği alanında temel ve güncel bilgilere sahiptir, bilimsel yayınları takip eder ve kanıta dayalı verileri mesleki pratiğine uygular. 3
2) Diş hekimliği alanında teşhis ve tedaviye özgü cihaz, alet ve malzemeleri bilir ve etkili bir şekilde kullanır. 3
3) Diş hekimliği alanında sahip olduğu bilgileri eleştirel yaklaşarak değerlendirir, sağlık alanındaki disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz ve sentez ederek kullanır. 3
4) Diş hekimliği alanı ile ilgili proje üretir, diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilir, araştırma ekibinin bir üyesi olarak yer alır ve elde edilen sonuçları bilimsel düzeyde değerlendirir ve raporlar.
5) Diş hekimliği mesleğine katkı sağlayacak bilgileri uygulamaları sırasında kullanır, öngörülemeyen durumlarda sorumluluk alır ve çözüm üretir. 2
6) Diş hekimliği bilgilerini sosyal ve bilimsel ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak meslektaşları ile paylaşır, karşılaştırır ve bilgi alışverişinde bulunur.
7) Hasta mahremiyeti de dahil olmak üzere sosyal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde hasta ve hasta yakınları ile iletişim halinde olup, hastanın tüm özelliklerini bilir ve hasta odaklı bir yaklaşımla en uygun tedaviyi önerir.
8) Diş hekimliği uygulamalarının daha ileri düzeye ulaşması için teknolojik gelişmeleri takip eder, ulusal ve uluslararası çalışmalara katılır, kendi gözlem, tecrübe ve araştırmalarını paylaşır ve sunar.
9) Diş hekimliği mesleği süresince yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek, güncel kanıta dayalı diş hekimliği bilgilerini takip eder ve mesleki uygulamaları sırasında kullanır. 2
10) Diş Hekimliği pratiğinde istismar ve bağımlılık gibi durumlarda, toplumsal etik ve hukuk kurallarının gerektirdiği davranışları sergileyerek tedaviyi gerçekleştirir, ilgili verileri toplar ve kayıt altına alır.
11) Diş hekimliği alanındaki temel ve güncel bilgileri ulusal değerler ve ülke gerçekleri çerçevesinde toplumun yararına olacak şekilde meslek uygulamaları sırasında kullanır. 3
12) Doğal afetlerde ve acil durumlarda, diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği koruyucu önlemleri alır; hasta ve toplum yararına olan mesleki uygulamaları gerçekleştirir. 3
13) Diş hekimliği sağlık politikası ile ilgili fikir üretir, birey ve toplum sağlığını önceler, koruyucu ve tedavi edici hekimlik uygulamalarını bilimsel, etik ve kalite süreçleri çerçevesinde yürütür. 3
14) Diş hekimliği mesleğinde sık karşılaşılan belirti ve bulguları ayırt eder, tedavi planı yapar ve gerektiğinde sevk eder, hastalıkları ve klinik durumları aciliyetine ve hasta önceliğine uygun olarak yönetir. 3
15) Çalıştığı ekibin liderlik sorumluluğunu üstlenebilir, bilimsel kriterlere uygun şekilde yönetebilir, ekibin profesyonel gelişimini destekleyebilir.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 26 1 1 52
Ara Sınavlar 1 4 1 5
Final 1 4 1 5
Toplam İş Yükü 62