Diş Hekimliği | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | DIS316 | ||||
Ders İsmi: | Endodonti – Pulpa ve Periapikal Doku Hastalıkları | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Evet | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. AYFER ATAV ATEŞ | ||||
Dersi Veren(ler): | Doç.Dr.Ayfer Atav | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin yıl boyunca endodonti dersinde ve kliniklerinde uyması gereken kuralları ve çalışma şekillerini öğrenmesi |
Dersin İçeriği: | Pulpanın histolojisi (Damarlar, Sinirler) |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Sterilizasyon kurallarını bilir ve uygular; çapraz enfeksiyondan korunma yollarını bilir ve uygular. 1) Geleneksel kök kanalı şekillendirme, yıkama ve doldurma tekniklerininin avantaj ve dezavantajlarını bilir ve uygular. Kanal tedavisi yapılmış dişlerin ne zaman, ne şeklilde restore edilmesi gerektiğini bilir. Kanal tedavisi tekrarının endikasyonları ve teknikleri hakkında bilgi sahibidir. Endodontik tedavi sırasında ortaya çıkabilecek iyatrojenik hataları ve sonuçlarını bilir ve hata yapmamak için özenli çalışır. Geriatrik hastalara endodontik yaklaşım hakkında bilgi sahibidir. Endodontide acil tedavi uygulamalarının neler olduğunu bilir ve uygular. 1) Apikal dokuların özelliklerinin tanımlanması 2) Periapikal dokuların histolojik özelliklerinin açıklanması 2) Geleneksel kök kanalı şekillendirme, yıkama ve doldurma tekniklerininin avantaj ve dezavantajlarını bilir ve uygular. Kanal tedavisi yapılmış dişlerin ne zaman, ne şeklilde restore edilmesi gerektiğini bilir. Kanal tedavisi tekrarının endikasyonları ve teknikleri hakkında bilgi sahibidir. Endodontik tedavi sırasında ortaya çıkabilecek iyatrojenik hataları ve sonuçlarını bilir ve hata yapmamak için özenli çalışır. Geriatrik hastalara endodontik yaklaşım hakkında bilgi sahibidir. Endodontide acil tedavi uygulamalarının neler olduğunu bilir ve uygular. 2) Pulpanın histolojisini detaylı olarak bilir. 3) Pulpa hastalıklarını sınıflandırır, klinik ve radyografik bulgularını, tedavi yöntemlerini bilir ve uygular. 3) Periapikal dokuların histolojisi 4) Klinik işleyişin hatırlatılması 5) Periapikal hastalıkların patolojisinin anlatılması 6) Periapikal doku hastalıklarının sınıflandırılması 7) Periapikal doku hastalıklarının sınıflandırılması 8) Akut apikal periodontitisin histolojisi |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
Ders Notları / Kitaplar: | Endodontide Problemler: Etiyoloji, Tanı ve Tedavi Yazarlar: Michael Hulsmann, Edgar Schäfer Türkçe Çeviri Editörü: Prof. Dr. Bilge Hakan Şen Yayınevi: Quintessence Yayıncılık; 1. Baskı (2014) ISBN-13: 978605854500 |
Diğer Kaynaklar: | 7Endodontide Problemler: Etiyoloji, Tanı ve Tedavi Yazarlar: Michael Hulsmann, Edgar Schäfer Türkçe Çeviri Editörü: Prof. Dr. Bilge Hakan Şen Yayınevi: Quintessence Yayıncılık; 1. Baskı (2014) ISBN-13: 978605854500 |
Course Learning Outcomes | 1 |
1 |
1 |
2 |
2 |
2 |
3 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Diş hekimliği alanında temel ve güncel bilgilere sahiptir, bilimsel yayınları takip eder ve kanıta dayalı verileri mesleki pratiğine uygular. | |||||||||||||||
2) Diş hekimliği alanında teşhis ve tedaviye özgü cihaz, alet ve malzemeleri bilir ve etkili bir şekilde kullanır. | |||||||||||||||
3) Diş hekimliği alanında sahip olduğu bilgileri eleştirel yaklaşarak değerlendirir, sağlık alanındaki disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz ve sentez ederek kullanır. | |||||||||||||||
4) Diş hekimliği alanı ile ilgili proje üretir, diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilir, araştırma ekibinin bir üyesi olarak yer alır ve elde edilen sonuçları bilimsel düzeyde değerlendirir ve raporlar. | |||||||||||||||
5) Diş hekimliği mesleğine katkı sağlayacak bilgileri uygulamaları sırasında kullanır, öngörülemeyen durumlarda sorumluluk alır ve çözüm üretir. | |||||||||||||||
6) Diş hekimliği bilgilerini sosyal ve bilimsel ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak meslektaşları ile paylaşır, karşılaştırır ve bilgi alışverişinde bulunur. | |||||||||||||||
7) Hasta mahremiyeti de dahil olmak üzere sosyal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde hasta ve hasta yakınları ile iletişim halinde olup, hastanın tüm özelliklerini bilir ve hasta odaklı bir yaklaşımla en uygun tedaviyi önerir. | |||||||||||||||
8) Diş hekimliği uygulamalarının daha ileri düzeye ulaşması için teknolojik gelişmeleri takip eder, ulusal ve uluslararası çalışmalara katılır, kendi gözlem, tecrübe ve araştırmalarını paylaşır ve sunar. | |||||||||||||||
9) Diş hekimliği mesleği süresince yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek, güncel kanıta dayalı diş hekimliği bilgilerini takip eder ve mesleki uygulamaları sırasında kullanır. | |||||||||||||||
10) Diş Hekimliği pratiğinde istismar ve bağımlılık gibi durumlarda, toplumsal etik ve hukuk kurallarının gerektirdiği davranışları sergileyerek tedaviyi gerçekleştirir, ilgili verileri toplar ve kayıt altına alır. | |||||||||||||||
11) Diş hekimliği alanındaki temel ve güncel bilgileri ulusal değerler ve ülke gerçekleri çerçevesinde toplumun yararına olacak şekilde meslek uygulamaları sırasında kullanır. | |||||||||||||||
12) Doğal afetlerde ve acil durumlarda, diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği koruyucu önlemleri alır; hasta ve toplum yararına olan mesleki uygulamaları gerçekleştirir. | |||||||||||||||
13) Diş hekimliği sağlık politikası ile ilgili fikir üretir, birey ve toplum sağlığını önceler, koruyucu ve tedavi edici hekimlik uygulamalarını bilimsel, etik ve kalite süreçleri çerçevesinde yürütür. | |||||||||||||||
14) Diş hekimliği mesleğinde sık karşılaşılan belirti ve bulguları ayırt eder, tedavi planı yapar ve gerektiğinde sevk eder, hastalıkları ve klinik durumları aciliyetine ve hasta önceliğine uygun olarak yönetir. | |||||||||||||||
15) Çalıştığı ekibin liderlik sorumluluğunu üstlenebilir, bilimsel kriterlere uygun şekilde yönetebilir, ekibin profesyonel gelişimini destekleyebilir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Diş hekimliği alanında temel ve güncel bilgilere sahiptir, bilimsel yayınları takip eder ve kanıta dayalı verileri mesleki pratiğine uygular. | |
2) | Diş hekimliği alanında teşhis ve tedaviye özgü cihaz, alet ve malzemeleri bilir ve etkili bir şekilde kullanır. | |
3) | Diş hekimliği alanında sahip olduğu bilgileri eleştirel yaklaşarak değerlendirir, sağlık alanındaki disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz ve sentez ederek kullanır. | |
4) | Diş hekimliği alanı ile ilgili proje üretir, diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilir, araştırma ekibinin bir üyesi olarak yer alır ve elde edilen sonuçları bilimsel düzeyde değerlendirir ve raporlar. | |
5) | Diş hekimliği mesleğine katkı sağlayacak bilgileri uygulamaları sırasında kullanır, öngörülemeyen durumlarda sorumluluk alır ve çözüm üretir. | |
6) | Diş hekimliği bilgilerini sosyal ve bilimsel ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak meslektaşları ile paylaşır, karşılaştırır ve bilgi alışverişinde bulunur. | |
7) | Hasta mahremiyeti de dahil olmak üzere sosyal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde hasta ve hasta yakınları ile iletişim halinde olup, hastanın tüm özelliklerini bilir ve hasta odaklı bir yaklaşımla en uygun tedaviyi önerir. | |
8) | Diş hekimliği uygulamalarının daha ileri düzeye ulaşması için teknolojik gelişmeleri takip eder, ulusal ve uluslararası çalışmalara katılır, kendi gözlem, tecrübe ve araştırmalarını paylaşır ve sunar. | |
9) | Diş hekimliği mesleği süresince yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek, güncel kanıta dayalı diş hekimliği bilgilerini takip eder ve mesleki uygulamaları sırasında kullanır. | |
10) | Diş Hekimliği pratiğinde istismar ve bağımlılık gibi durumlarda, toplumsal etik ve hukuk kurallarının gerektirdiği davranışları sergileyerek tedaviyi gerçekleştirir, ilgili verileri toplar ve kayıt altına alır. | |
11) | Diş hekimliği alanındaki temel ve güncel bilgileri ulusal değerler ve ülke gerçekleri çerçevesinde toplumun yararına olacak şekilde meslek uygulamaları sırasında kullanır. | |
12) | Doğal afetlerde ve acil durumlarda, diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği koruyucu önlemleri alır; hasta ve toplum yararına olan mesleki uygulamaları gerçekleştirir. | |
13) | Diş hekimliği sağlık politikası ile ilgili fikir üretir, birey ve toplum sağlığını önceler, koruyucu ve tedavi edici hekimlik uygulamalarını bilimsel, etik ve kalite süreçleri çerçevesinde yürütür. | |
14) | Diş hekimliği mesleğinde sık karşılaşılan belirti ve bulguları ayırt eder, tedavi planı yapar ve gerektiğinde sevk eder, hastalıkları ve klinik durumları aciliyetine ve hasta önceliğine uygun olarak yönetir. | |
15) | Çalıştığı ekibin liderlik sorumluluğunu üstlenebilir, bilimsel kriterlere uygun şekilde yönetebilir, ekibin profesyonel gelişimini destekleyebilir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |