Diş Hekimliği
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: DIS323
Ders İsmi: Restoratif Diş Tedavisi - preklinik 2
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
4
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu: DIS217 - Restoratif Diş Tedavisi-preklinik 1
DIS217 - Restoratif Diş Tedavisi-preklinik 1
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. KÜBRA CANTÜRK
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi Kübra Cantürk
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Anterior kompozit rezin uygulama basamaklarını, rubber dam uygulanmasını, restorasyon tamirini, dişlerin remineralizasyon işlemleri ve beyazlatma yöntemlerini , çekişmiş dişte çürük temizlenmesi ve kompozit rezin uygulamasını öğretmektir.
Dersin İçeriği: Anterior kompozit rezin uygulama basamaklarının, rubber dam uygulanmasının, restorasyon tamirinin, dişlerin remineralizasyon işlemlerinin ve beyazlatma yöntemlerinin , çekilmiş dişte çürük temizlenmesinin preklinikte fantom modeller üzerinde uygulanmasını içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Anterior kompozit rezinlerin uygulama aşamalarının tümünü bilir.
2) Kaide materyallerini tanır, bilir ve uygular.
3) Aşırı madde kayıplı dişlerin tedavisi hakkında bilgi sahibi olur.
4) Diş renklenmelerinin sebepleri ve tedavisinin uygulanması hakkında bilgi sahibi olur.
5) Restorasyon sonrası oluşabilecek olumsuzlukların nedenleri ve çözüm yolları hakkında bilgi sahibi olur.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Prekliniğe giriş ve malzeme kontrolü
2) Prekliniğe giriş ve malzeme kontrolü
3) Kompozit sınıf III kavite preperasyonu
4) Kompozit sınıf III kavite preperasyonu
5) Sınıf III kavite taban materyali uygulaması
6) Sınıf III kavite taban materyali uygulaması
7) Sınıf III kompozit rezin uygulaması
8) Sınıf III kompozit rezin uygulaması
9) Anterior kompozit rezinlerde bitirme ve cilalama
10) Anterior kompozit rezinlerde bitirme ve cilalama
11) Fantom modelde rubber dam uygulaması altında kırık dişe kompozit lamina uygulaması
12) Fantom modelde rubber dam uygulaması altında kırık dişe kompozit lamina uygulaması
13) Rubber dam uygulaması altında posterior kompozit rezin uygulaması
14) Rubber dam uygulaması altında posterior kompozit rezin uygulaması
15) Minimal invaziv kompozit restorasyon
16) Posterior kompozit restorasyon
17) Aşırı madde kayıplı dişlerin restorasyonu
18) Aşırı madde kayıplı dişlerin restorasyonu
19) Restorasyon tamiri
20) Restorasyon tamiri
21) Mikroabrazyon ve remineralizasyon uygulaması Ev ve ofis tipi beyazlatma uygulamasıı
22) Çekilmiş dişte çürük temizlenmesi, kompozit rezin uygulaması
23) Sandviç tekniği uygulamaları ve 36 mezial tünel restorasyon
24) Sandviç tekniği uygulamaları polisajı
25) Telafi
26) Telafi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Preclinical Manual Of Conservative Dentistry And Endodontics. Edition: 3rd, Elsevier, 2019. V Gopikrishna
Diğer Kaynaklar: Preclinical Manual Of Conservative Dentistry And Endodontics. Edition: 3rd, Elsevier, 2019. V Gopikrishna

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Diş hekimliği alanında temel ve güncel bilgilere sahiptir, bilimsel yayınları takip eder ve kanıta dayalı verileri mesleki pratiğine uygular.
2) Diş hekimliği alanında teşhis ve tedaviye özgü cihaz, alet ve malzemeleri bilir ve etkili bir şekilde kullanır.
3) Diş hekimliği alanında sahip olduğu bilgileri eleştirel yaklaşarak değerlendirir, sağlık alanındaki disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz ve sentez ederek kullanır.
4) Diş hekimliği alanı ile ilgili proje üretir, diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilir, araştırma ekibinin bir üyesi olarak yer alır ve elde edilen sonuçları bilimsel düzeyde değerlendirir ve raporlar.
5) Diş hekimliği mesleğine katkı sağlayacak bilgileri uygulamaları sırasında kullanır, öngörülemeyen durumlarda sorumluluk alır ve çözüm üretir.
6) Diş hekimliği bilgilerini sosyal ve bilimsel ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak meslektaşları ile paylaşır, karşılaştırır ve bilgi alışverişinde bulunur.
7) Diş hekimliği uygulamalarında hasta ve yakınları ile iletişim kurar, toplumsal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde, hastanın tüm özelliklerini bilerek, hasta merkezli yaklaşımla en uygun tedaviyi önerir.
8) Diş hekimliği uygulamalarının daha ileri düzeye ulaşması için teknolojik gelişmeleri takip eder, ulusal ve uluslararası çalışmalara katılır, kendi gözlem, tecrübe ve araştırmalarını paylaşır ve sunar.
9) Diş hekimliği mesleği süresince yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek, güncel kanıta dayalı diş hekimliği bilgilerini takip eder ve mesleki uygulamaları sırasında kullanır.
10) Diş Hekimliği pratiğinde istismar ve bağımlılık gibi durumlarda, toplumsal etik ve hukuk kurallarının gerektirdiği davranışları sergileyerek tedaviyi gerçekleştirir, ilgili verileri toplar ve kayıt altına alır.
11) Diş hekimliği alanındaki temel ve güncel bilgileri ulusal değerler ve ülke gerçekleri çerçevesinde toplumun yararına olacak şekilde meslek uygulamaları sırasında kullanır.
12) Doğal afetlerde ve acil durumlarda, diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği koruyucu önlemleri alır; hasta ve toplum yararına olan mesleki uygulamaları gerçekleştirir.
13) Diş hekimliği sağlık politikası ile ilgili fikir üretir, birey ve toplum sağlığını önceler, koruyucu ve tedavi edici hekimlik uygulamalarını bilimsel, etik ve kalite süreçleri çerçevesinde yürütür.
14) Diş hekimliği mesleğinde sık karşılaşılan belirti ve bulguları ayırt eder, tedavi planı yapar ve gerektiğinde sevk eder, hastalıkları ve klinik durumları aciliyetine ve hasta önceliğine uygun olarak yönetir.
15) Çalıştığı ekibin liderlik sorumluluğunu üstlenebilir, bilimsel kriterlere uygun şekilde yönetebilir, ekibin profesyonel gelişimini destekleyebilir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Diş hekimliği alanında temel ve güncel bilgilere sahiptir, bilimsel yayınları takip eder ve kanıta dayalı verileri mesleki pratiğine uygular.
2) Diş hekimliği alanında teşhis ve tedaviye özgü cihaz, alet ve malzemeleri bilir ve etkili bir şekilde kullanır.
3) Diş hekimliği alanında sahip olduğu bilgileri eleştirel yaklaşarak değerlendirir, sağlık alanındaki disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz ve sentez ederek kullanır.
4) Diş hekimliği alanı ile ilgili proje üretir, diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilir, araştırma ekibinin bir üyesi olarak yer alır ve elde edilen sonuçları bilimsel düzeyde değerlendirir ve raporlar.
5) Diş hekimliği mesleğine katkı sağlayacak bilgileri uygulamaları sırasında kullanır, öngörülemeyen durumlarda sorumluluk alır ve çözüm üretir.
6) Diş hekimliği bilgilerini sosyal ve bilimsel ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak meslektaşları ile paylaşır, karşılaştırır ve bilgi alışverişinde bulunur.
7) Diş hekimliği uygulamalarında hasta ve yakınları ile iletişim kurar, toplumsal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde, hastanın tüm özelliklerini bilerek, hasta merkezli yaklaşımla en uygun tedaviyi önerir.
8) Diş hekimliği uygulamalarının daha ileri düzeye ulaşması için teknolojik gelişmeleri takip eder, ulusal ve uluslararası çalışmalara katılır, kendi gözlem, tecrübe ve araştırmalarını paylaşır ve sunar.
9) Diş hekimliği mesleği süresince yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek, güncel kanıta dayalı diş hekimliği bilgilerini takip eder ve mesleki uygulamaları sırasında kullanır.
10) Diş Hekimliği pratiğinde istismar ve bağımlılık gibi durumlarda, toplumsal etik ve hukuk kurallarının gerektirdiği davranışları sergileyerek tedaviyi gerçekleştirir, ilgili verileri toplar ve kayıt altına alır.
11) Diş hekimliği alanındaki temel ve güncel bilgileri ulusal değerler ve ülke gerçekleri çerçevesinde toplumun yararına olacak şekilde meslek uygulamaları sırasında kullanır.
12) Doğal afetlerde ve acil durumlarda, diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği koruyucu önlemleri alır; hasta ve toplum yararına olan mesleki uygulamaları gerçekleştirir.
13) Diş hekimliği sağlık politikası ile ilgili fikir üretir, birey ve toplum sağlığını önceler, koruyucu ve tedavi edici hekimlik uygulamalarını bilimsel, etik ve kalite süreçleri çerçevesinde yürütür.
14) Diş hekimliği mesleğinde sık karşılaşılan belirti ve bulguları ayırt eder, tedavi planı yapar ve gerektiğinde sevk eder, hastalıkları ve klinik durumları aciliyetine ve hasta önceliğine uygun olarak yönetir.
15) Çalıştığı ekibin liderlik sorumluluğunu üstlenebilir, bilimsel kriterlere uygun şekilde yönetebilir, ekibin profesyonel gelişimini destekleyebilir.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Laboratuvar 42 0 2 84
Ara Sınavlar 1 0 2 2
Final 1 0 2 2
Toplam İş Yükü 88