Diş Hekimliği
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: DIS317
Ders İsmi: Protetik Diş Tedavisi - preklinik 3
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu: DIS213 - Protetik Diş Tedavisi-preklinik 2
DIS213 - Protetik Diş Tedavisi-preklinik 2
DIS213 - Protetik Diş Tedavisi-preklinik 2
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ÖNJEN TAK
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. Önjen TAK, Prof. Dr. Subutay Han ALTINTAŞ, Doç. Dr. Borga DÖNMEZ, Dr. Öğr. Üyesi Şirin KIYICI
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: 1. Tam protezlerde klinik ve laboratuvar prosedürleri ve iş akışının pratik olarak öğrenilmesi
2. Sabit protezlerde klinik prosedürleri ve iş akışının pratik olarak öğrenilmesi
3. Hareketli bölümlü protezlerde klinik ve laboratuvar prosedürleri ve iş akışının pratik olarak öğrenilmesi
Dersin İçeriği: 1. Tam protezlerde fantom kafada ölçüden bitim&cilaya kadar klinik ve laboratuvar iş akışının uygulanması
2. Sabit protezlerde fantom kafada preparasyon, retraksiyon, ölçü ve prova aşamalarını içeren klinik iş akışının uygulanması
3. Fantom kafada kron, köprü, post-kor ve geçici restorasyon için diş preparasyonu
4. Hareketli parsiyel protezlerde fantom kafada ölçüden bitim&cilaya kadar klinik ve laboratuvar iş akışının uygulanması

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Tam protezlerin klinik ve laboratuvar prosedürlerini ve iş akışını kavrar
2) Sabit protezlerde klinik ve bazı laboratuvar prosedürlerini ve iş akışını kavrar
3) Kron ve köprü preparasyonlarını karşılaştırır
4) Hareketli bölümlü protezlerin klinik ve laboratuvar prosedürlerini ve iş akışını kavrar

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Hareketli Bölümlü Protez için Ölçü Alınması, Kaide Plağı ve Mum Duvar Yapımı Kaynak Kitabın Okunması
2) Hareketli Bölümlü Protez için Ölçü Alınması, Kaide Plağı ve Mum Duvar Yapımı Kaynak Kitabın Okunması
3) Mum Duvar Yapımı, Maksillomandibular İlişkilerin Kaydı ve Modellerin Artikülatöre Transferi Kaynak Kitabın Okunması
4) Diş Dizimi Kaynak Kitabın Okunması
5) Diş Dizimi Kaynak Kitabın Okunması
6) Diş Dizimi ve Cilalı Yüzeylerin Dizaynı Kaynak Kitabın Okunması
7) Kroşe Bükümü ÖDEV TESLİMİ: Maksiller ve Mandibular Hareketli Bölümlü Protez Kaynak Kitabın Okunması
8) 1. Ara Sınav Kaynak Kitapların Okunması
9) Kroşe Bükümü Kaynak Kitabın Okunması
10) Alçı Modelde Ağız Hazırlığı ve Hareketli Parsiyel Protezin Alt Yapısı için Modelaj Kaynak Kitabın Okunması
11) Alçı Modelde Ağız Hazırlığı ve Hareketli Parsiyel Protezin Alt Yapısı için Modelaj Döküm Metal Alt Yapının Provası Kaynak Kitabın Okunması
12) Döküm Metal Alt Yapının Provası ve Kaide Plağı Yapımı Kaynak Kitabın Okunması
13) Mum Duvar Yapımı, Maksillomandibular İlişkilerin Kaydı, Modellerin Artikülatöre Transferi, Diş Dizimi Kaynak Kitabın Okunması
14) Diş Dizimi ve Cilalı Yüzeylerin Dizaynı ÖDEV TESLİMİ: Hareketli Bölümlü Protez (döküm metal alt yapılı) Kaynak Kitabın Okunması
14) 2. Ara Sınav Kaynak Kitapların Okunması
15) Mandibular Tam Protez için Ölçü Alınması (Kenar Şekillendirme) ve Ana Modelin Oluşturulması Kaynak Kitabın Okunması
16) Mandibular Tam Protez için Ölçü Alınması (Kenar Şekillendirme) ve Ana Modelin Oluşturulması Kaynak Kitabın Okunması
17) Kaide Plağı ve Mum Duvar Yapımı Kaynak Kitabın Okunması
18) Maksillomandibular İlişkilerin Kaydı, Modellerin Artikülatöre Transferi ve Diş Dizimi Kaynak Kitabın Okunması
19) Bitim İşlemleri: Cilalı Yüzeylerin Dizaynı, Muflalama, Akrilik Tepimi ve Cila Kaynak Kitabın Okunması
20) Bitim İşlemleri: Cilalı Yüzeylerin Dizaynı, Muflalama, Akrilik Tepimi ve Cila Kırık Mandibular Tam Protezin Tamiri ÖDEV TESLİMİ: Mandibular Tam Protez Kaynak Kitabın Okunması
21) Kırık Mandibular Tam Protezin Tamiri ÖDEV TESLİMİ: Kırık Tamiri Yapılmış Tam Protez Kaynak Kitabın Okunması
22) Köprü Preparasyonu, Retraksiyon ve Ölçü: 17-15-13-11-22-24-26 Kaynak Kitabın Okunması
23) Köprü Preparasyonu, Retraksiyon ve Ölçü: 17-15-13-11-22-24-26 Kaynak Kitabın Okunması
24) 3. Ara Sınav Kaynak Kitapların Okunması
25) Post-kor restorasyon: 43, 16 Kaynak Kitabın Okunması
26) Post-kor restorasyon: 43, 16 Metal Prova: 17-15-13-11-22-24-26 Kaynak Kitabın Okunması
27) Metal ve Dentin Prova: 17-15-13-11-22-24-26 Kaynak Kitabın Okunması
28) Dentin Prova: 17-15-13-11-22-24-26 ÖDEV TESLİMİ: Fantom modelde prepare edilen dişler (17-15-13-11-22-24-26), post-kor (43, 16), alçı modeller ve Sabit Bölümlü Protez - Dentin Kaynak Kitabın Okunması

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Özkan YK. Complete Denture Prosthodontics: Planning and Decision -Making. Springer Publishing, 2018.
2. Özkan YK. Complete Denture Prosthodontics: Treatment and Problem Solving. Springer Publishing, 2018.
3.Hayakawa I. Principles and Practices of Complete Dentures: creating the mental image of a denture. Quintessence Publishing, 1999.
4. Driscoll CF, Golden WG. Treating the Complete Denture Patient. WileyBlackwell Publishing, 2020.
5. Shillingburg HT. Fundamentals of Fixed Prosthodontics, Fourth Edition. Quintessence Publishing, 2012.
6. Carr AB, Brown DT. McCracken's Removable Partial Prosthodontics. 13th Edition. Elsevier Publishing, 2016
7. Şaka O. Removable Partial Dentures. A Practitioners' Manuel. Springer Publishing, 2016.
Diğer Kaynaklar: 1. Özkan YK. Complete Denture Prosthodontics: Planning and Decision -Making. Springer Publishing, 2018.
2. Özkan YK. Complete Denture Prosthodontics: Treatment and Problem Solving. Springer Publishing, 2018.
3.Hayakawa I. Principles and Practices of Complete Dentures: creating the mental image of a denture. Quintessence Publishing, 1999.
4. Driscoll CF, Golden WG. Treating the Complete Denture Patient. WileyBlackwell Publishing, 2020.
5. Shillingburg HT. Fundamentals of Fixed Prosthodontics, Fourth Edition. Quintessence Publishing, 2012.
6. Carr AB, Brown DT. McCracken's Removable Partial Prosthodontics. 13th Edition. Elsevier Publishing, 2016
7. Şaka O. Removable Partial Dentures. A Practitioners' Manuel. Springer Publishing, 2016.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Diş hekimliği alanında temel ve güncel bilgilere sahiptir, bilimsel yayınları takip eder ve kanıta dayalı verileri mesleki pratiğine uygular.
2) Diş hekimliği alanında teşhis ve tedaviye özgü cihaz, alet ve malzemeleri bilir ve etkili bir şekilde kullanır.
3) Diş hekimliği alanında sahip olduğu bilgileri eleştirel yaklaşarak değerlendirir, sağlık alanındaki disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz ve sentez ederek kullanır.
4) Diş hekimliği alanı ile ilgili proje üretir, diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilir, araştırma ekibinin bir üyesi olarak yer alır ve elde edilen sonuçları bilimsel düzeyde değerlendirir ve raporlar.
5) Diş hekimliği mesleğine katkı sağlayacak bilgileri uygulamaları sırasında kullanır, öngörülemeyen durumlarda sorumluluk alır ve çözüm üretir.
6) Diş hekimliği bilgilerini sosyal ve bilimsel ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak meslektaşları ile paylaşır, karşılaştırır ve bilgi alışverişinde bulunur.
7) Hasta mahremiyeti de dahil olmak üzere sosyal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde hasta ve hasta yakınları ile iletişim halinde olup, hastanın tüm özelliklerini bilir ve hasta odaklı bir yaklaşımla en uygun tedaviyi önerir.
8) Diş hekimliği uygulamalarının daha ileri düzeye ulaşması için teknolojik gelişmeleri takip eder, ulusal ve uluslararası çalışmalara katılır, kendi gözlem, tecrübe ve araştırmalarını paylaşır ve sunar.
9) Diş hekimliği mesleği süresince yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek, güncel kanıta dayalı diş hekimliği bilgilerini takip eder ve mesleki uygulamaları sırasında kullanır.
10) Diş Hekimliği pratiğinde istismar ve bağımlılık gibi durumlarda, toplumsal etik ve hukuk kurallarının gerektirdiği davranışları sergileyerek tedaviyi gerçekleştirir, ilgili verileri toplar ve kayıt altına alır.
11) Diş hekimliği alanındaki temel ve güncel bilgileri ulusal değerler ve ülke gerçekleri çerçevesinde toplumun yararına olacak şekilde meslek uygulamaları sırasında kullanır.
12) Doğal afetlerde ve acil durumlarda, diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği koruyucu önlemleri alır; hasta ve toplum yararına olan mesleki uygulamaları gerçekleştirir.
13) Diş hekimliği sağlık politikası ile ilgili fikir üretir, birey ve toplum sağlığını önceler, koruyucu ve tedavi edici hekimlik uygulamalarını bilimsel, etik ve kalite süreçleri çerçevesinde yürütür.
14) Diş hekimliği mesleğinde sık karşılaşılan belirti ve bulguları ayırt eder, tedavi planı yapar ve gerektiğinde sevk eder, hastalıkları ve klinik durumları aciliyetine ve hasta önceliğine uygun olarak yönetir.
15) Çalıştığı ekibin liderlik sorumluluğunu üstlenebilir, bilimsel kriterlere uygun şekilde yönetebilir, ekibin profesyonel gelişimini destekleyebilir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Diş hekimliği alanında temel ve güncel bilgilere sahiptir, bilimsel yayınları takip eder ve kanıta dayalı verileri mesleki pratiğine uygular.
2) Diş hekimliği alanında teşhis ve tedaviye özgü cihaz, alet ve malzemeleri bilir ve etkili bir şekilde kullanır.
3) Diş hekimliği alanında sahip olduğu bilgileri eleştirel yaklaşarak değerlendirir, sağlık alanındaki disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz ve sentez ederek kullanır.
4) Diş hekimliği alanı ile ilgili proje üretir, diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilir, araştırma ekibinin bir üyesi olarak yer alır ve elde edilen sonuçları bilimsel düzeyde değerlendirir ve raporlar.
5) Diş hekimliği mesleğine katkı sağlayacak bilgileri uygulamaları sırasında kullanır, öngörülemeyen durumlarda sorumluluk alır ve çözüm üretir.
6) Diş hekimliği bilgilerini sosyal ve bilimsel ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak meslektaşları ile paylaşır, karşılaştırır ve bilgi alışverişinde bulunur.
7) Hasta mahremiyeti de dahil olmak üzere sosyal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde hasta ve hasta yakınları ile iletişim halinde olup, hastanın tüm özelliklerini bilir ve hasta odaklı bir yaklaşımla en uygun tedaviyi önerir.
8) Diş hekimliği uygulamalarının daha ileri düzeye ulaşması için teknolojik gelişmeleri takip eder, ulusal ve uluslararası çalışmalara katılır, kendi gözlem, tecrübe ve araştırmalarını paylaşır ve sunar.
9) Diş hekimliği mesleği süresince yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek, güncel kanıta dayalı diş hekimliği bilgilerini takip eder ve mesleki uygulamaları sırasında kullanır.
10) Diş Hekimliği pratiğinde istismar ve bağımlılık gibi durumlarda, toplumsal etik ve hukuk kurallarının gerektirdiği davranışları sergileyerek tedaviyi gerçekleştirir, ilgili verileri toplar ve kayıt altına alır.
11) Diş hekimliği alanındaki temel ve güncel bilgileri ulusal değerler ve ülke gerçekleri çerçevesinde toplumun yararına olacak şekilde meslek uygulamaları sırasında kullanır.
12) Doğal afetlerde ve acil durumlarda, diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği koruyucu önlemleri alır; hasta ve toplum yararına olan mesleki uygulamaları gerçekleştirir.
13) Diş hekimliği sağlık politikası ile ilgili fikir üretir, birey ve toplum sağlığını önceler, koruyucu ve tedavi edici hekimlik uygulamalarını bilimsel, etik ve kalite süreçleri çerçevesinde yürütür.
14) Diş hekimliği mesleğinde sık karşılaşılan belirti ve bulguları ayırt eder, tedavi planı yapar ve gerektiğinde sevk eder, hastalıkları ve klinik durumları aciliyetine ve hasta önceliğine uygun olarak yönetir.
15) Çalıştığı ekibin liderlik sorumluluğunu üstlenebilir, bilimsel kriterlere uygun şekilde yönetebilir, ekibin profesyonel gelişimini destekleyebilir.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 2 % 10
Ara Sınavlar 2 % 30
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 84 2 168
Ödevler 5 10 50
Ara Sınavlar 2 4 8
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 256