Diş Hekimliği
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: DIS315
Ders İsmi: Restoratif Diş Tedavisine Giriş
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
2
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. KÜBRA CANTÜRK
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi Kübra Cantürk
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: İleri adeziv diş hekimliğini, diş beyazlatma prensiplerini ,diş çürüğü etyolojisini, mikrobiyolojisini, immünolojisini, diş çürüğü tiplerini ve sınıflamasını öğretmektir.
Dersin İçeriği: Anterior kompozit restorasyonlar, aşırı madde kayıplı dişlerin restorasyonu, diş beyazlatma prensipleri ,diş çürüğü etyolojisi, mikrobiyolojisi, immünolojisi, diş çürüğü tipleri ve sınıflaması ders içeriğini oluşturmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Anterior kavite preperasyonları hakkında bilgi sahibidir.
2) Aşırı madde kayıplı dişlerin restorasyonunu bilir.
3) İleri adeziv diş hekimliği hakkında bilgi sahibidir.
4) Diş renklenmelerinin sebepleri ve diş beyazlatma tedavileri hakkında bilgi sahibidir.
5) Diş çürüğü ve tipleri konusunda bilgi sahibidir
6) Diş çürüğünün etiyolojisi, tükürük ve dental plak konularında bilgi sahibidir
7) Diş çürüğünün mikrobiyolojisi ve immünolojisi hakkında bilgi sahibidir

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Adeziv kavite preperasyonlarında temel kavramlar Ders notu 1
2) Adeziv kavite preperasyonlarında temel kavramlar Ders notu 2
3) Sınıf III kavite preperasyonları Ders notu 3
4) Sınıf IV ve V kavite preperasyonları Ders notu 4
5) Aşırı madde kayıplı dişlerin restorasyonu Ders notu 5
6) Aşırı madde kayıplı dişlerin restorasyonu Ders notu 6
8) İleri adeziv diş hekimliği Ders notu 8
9) Kompozit lamina, Ön bölge dişlerde estetik restorasyon, endikasyon ve uygulamaları (diastema, pembe estetik) Ders notu 9
10) Rubber dam Ders notu 10
11) Cam iyonomer restoratifler ve Sandviç tekniği Ders notu 11
12) Cam iyonomer restoratifler ve sandviç tekniği Ders notu 12
13) Diş renklenmeleri Ders notu 13
14) Diş beyazlatmaları ve beyazlatma uygulamaları Ders notu 14
15) "Biyolojik çözünme(demineralizasyon), Remineralizasyon Diş çürüğü" Ders notu 15
16) "Biyolojik çözünme(demineralizasyon), Remineralizasyon Diş çürüğü" Ders notu 16
17) Çürük teorileri ve etyolojisi Ders notu 17
18) Mine çürüğü Ders notu 18
19) Dentin çürüğü Ders notu 19
20) Sement çürüğü Ders notu 20
21) "Çürük oluşumu (diş ve çürük ilişkisi), Çürük ve karyojenik bakteri plağı arasındaki ilişki" Ders notu 21
22) "Çürük oluşumu (diş ve çürük ilişkisi), Çürük ve karyojenik bakteri plağı arasındaki ilişki" Ders notu 22
23) Çürük-tükürük ilişkisi Ders notu 23
24) Çürük-tükürük ilişkisi Ders notu 24
25) Çürük- beslenme ilişkisi Ders notu 25
26) Çürük oluşumundaki sekonder faktörler Çürük sistemik hastalık ilişkisi Ders notu 26

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Roberson, Theodore, Harald O. Heymann, and Edward J. Swift Jr. Sturdevants art
and science of operative dentistry. Elsevier Health Sciences, 2006
Diğer Kaynaklar: Roberson, Theodore, Harald O. Heymann, and Edward J. Swift Jr. Sturdevants art
and science of operative dentistry. Elsevier Health Sciences, 2006

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

7

Program Kazanımları
1) Diş hekimliği alanında temel ve güncel bilgilere sahiptir, bilimsel yayınları takip eder ve kanıta dayalı verileri mesleki pratiğine uygular.
2) Diş hekimliği alanında teşhis ve tedaviye özgü cihaz, alet ve malzemeleri bilir ve etkili bir şekilde kullanır.
3) Diş hekimliği alanında sahip olduğu bilgileri eleştirel yaklaşarak değerlendirir, sağlık alanındaki disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz ve sentez ederek kullanır.
4) Diş hekimliği alanı ile ilgili proje üretir, diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilir, araştırma ekibinin bir üyesi olarak yer alır ve elde edilen sonuçları bilimsel düzeyde değerlendirir ve raporlar.
5) Diş hekimliği mesleğine katkı sağlayacak bilgileri uygulamaları sırasında kullanır, öngörülemeyen durumlarda sorumluluk alır ve çözüm üretir.
6) Diş hekimliği bilgilerini sosyal ve bilimsel ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak meslektaşları ile paylaşır, karşılaştırır ve bilgi alışverişinde bulunur.
7) Hasta mahremiyeti de dahil olmak üzere sosyal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde hasta ve hasta yakınları ile iletişim halinde olup, hastanın tüm özelliklerini bilir ve hasta odaklı bir yaklaşımla en uygun tedaviyi önerir.
8) Diş hekimliği uygulamalarının daha ileri düzeye ulaşması için teknolojik gelişmeleri takip eder, ulusal ve uluslararası çalışmalara katılır, kendi gözlem, tecrübe ve araştırmalarını paylaşır ve sunar.
9) Diş hekimliği mesleği süresince yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek, güncel kanıta dayalı diş hekimliği bilgilerini takip eder ve mesleki uygulamaları sırasında kullanır.
10) Diş Hekimliği pratiğinde istismar ve bağımlılık gibi durumlarda, toplumsal etik ve hukuk kurallarının gerektirdiği davranışları sergileyerek tedaviyi gerçekleştirir, ilgili verileri toplar ve kayıt altına alır.
11) Diş hekimliği alanındaki temel ve güncel bilgileri ulusal değerler ve ülke gerçekleri çerçevesinde toplumun yararına olacak şekilde meslek uygulamaları sırasında kullanır.
12) Doğal afetlerde ve acil durumlarda, diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği koruyucu önlemleri alır; hasta ve toplum yararına olan mesleki uygulamaları gerçekleştirir.
13) Diş hekimliği sağlık politikası ile ilgili fikir üretir, birey ve toplum sağlığını önceler, koruyucu ve tedavi edici hekimlik uygulamalarını bilimsel, etik ve kalite süreçleri çerçevesinde yürütür.
14) Diş hekimliği mesleğinde sık karşılaşılan belirti ve bulguları ayırt eder, tedavi planı yapar ve gerektiğinde sevk eder, hastalıkları ve klinik durumları aciliyetine ve hasta önceliğine uygun olarak yönetir.
15) Çalıştığı ekibin liderlik sorumluluğunu üstlenebilir, bilimsel kriterlere uygun şekilde yönetebilir, ekibin profesyonel gelişimini destekleyebilir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Diş hekimliği alanında temel ve güncel bilgilere sahiptir, bilimsel yayınları takip eder ve kanıta dayalı verileri mesleki pratiğine uygular.
2) Diş hekimliği alanında teşhis ve tedaviye özgü cihaz, alet ve malzemeleri bilir ve etkili bir şekilde kullanır.
3) Diş hekimliği alanında sahip olduğu bilgileri eleştirel yaklaşarak değerlendirir, sağlık alanındaki disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz ve sentez ederek kullanır.
4) Diş hekimliği alanı ile ilgili proje üretir, diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilir, araştırma ekibinin bir üyesi olarak yer alır ve elde edilen sonuçları bilimsel düzeyde değerlendirir ve raporlar.
5) Diş hekimliği mesleğine katkı sağlayacak bilgileri uygulamaları sırasında kullanır, öngörülemeyen durumlarda sorumluluk alır ve çözüm üretir.
6) Diş hekimliği bilgilerini sosyal ve bilimsel ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak meslektaşları ile paylaşır, karşılaştırır ve bilgi alışverişinde bulunur.
7) Hasta mahremiyeti de dahil olmak üzere sosyal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde hasta ve hasta yakınları ile iletişim halinde olup, hastanın tüm özelliklerini bilir ve hasta odaklı bir yaklaşımla en uygun tedaviyi önerir.
8) Diş hekimliği uygulamalarının daha ileri düzeye ulaşması için teknolojik gelişmeleri takip eder, ulusal ve uluslararası çalışmalara katılır, kendi gözlem, tecrübe ve araştırmalarını paylaşır ve sunar.
9) Diş hekimliği mesleği süresince yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek, güncel kanıta dayalı diş hekimliği bilgilerini takip eder ve mesleki uygulamaları sırasında kullanır.
10) Diş Hekimliği pratiğinde istismar ve bağımlılık gibi durumlarda, toplumsal etik ve hukuk kurallarının gerektirdiği davranışları sergileyerek tedaviyi gerçekleştirir, ilgili verileri toplar ve kayıt altına alır.
11) Diş hekimliği alanındaki temel ve güncel bilgileri ulusal değerler ve ülke gerçekleri çerçevesinde toplumun yararına olacak şekilde meslek uygulamaları sırasında kullanır.
12) Doğal afetlerde ve acil durumlarda, diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği koruyucu önlemleri alır; hasta ve toplum yararına olan mesleki uygulamaları gerçekleştirir.
13) Diş hekimliği sağlık politikası ile ilgili fikir üretir, birey ve toplum sağlığını önceler, koruyucu ve tedavi edici hekimlik uygulamalarını bilimsel, etik ve kalite süreçleri çerçevesinde yürütür.
14) Diş hekimliği mesleğinde sık karşılaşılan belirti ve bulguları ayırt eder, tedavi planı yapar ve gerektiğinde sevk eder, hastalıkları ve klinik durumları aciliyetine ve hasta önceliğine uygun olarak yönetir.
15) Çalıştığı ekibin liderlik sorumluluğunu üstlenebilir, bilimsel kriterlere uygun şekilde yönetebilir, ekibin profesyonel gelişimini destekleyebilir.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 28 0 1 28
Ara Sınavlar 1 4 1 5
Final 1 4 1 5
Toplam İş Yükü 38