Diş Hekimliği | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | DIS217 | ||||
Ders İsmi: | Restoratif Diş Tedavisi-preklinik 1 | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. KÜBRA CANTÜRK | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Kübra Cantürk | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Klinik öncesi 2. sınıf diş hekimliği öğrencilerinin çekilmiş dişler üzerinde ve fantom diş laboratuvarında restoratif diş hekimliğinin klinik uygulama basamakları ile ilgili teorik ve pratik kazanımlarının sağlanmasıdır. |
Dersin İçeriği: | Fantom laboratuvarında ve çekilmiş dişler üzerinde kavite preparasyonu ve kavite astar materyalleri, simanlar, amalgam, kompozit dolgu maddeleri, dentin bonding sistemleri, adeziv sistemlerin uygulanması |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Restoratif tedavide tanı ve yardımcı tanı yöntemlerini kullanabilme, hastanın genel sağlık sorunu ile diş hekimliği tedavilerinin planlanması arasındaki ilişkiyi yorumlayabilme 2) Restoratif tedavi öncesinde hastaya ait tüm ağız içi ve radyolojik bulguları değerlendirme 3) Klinik stajlara geçmeden önce fantom laboratuvarında ve çekilmiş dişler üzerinde restoratif uygulamalar ile ilgili deneyim kazanılması 4) Restoratif tedavi öncesi gereken hazırlıkları ve multidisipliner tedavi seçeneklerini belirleyebilme 5) Diş hekimliği alanında kullanılan uygulama araç-gereçlerini, en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahip olma 6) Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | "Tanışma, Preklinik laboratuvara giriş, Preklinik kuralları, Ders izlencelerinin konuşulması, Alet kontrolü" | |
2) | "Tanışma, Preklinik laboratuvara giriş, Preklinik kuralları, Ders izlencelerinin konuşulması, Alet kontrolü" | |
3) | Amalgam restorasyonlarda Sınıf I Preparasyon | |
4) | Amalgam restorasyonlarda Sınıf II Preparasyon | |
5) | Amalgam restorasyonlarda "Class V ve VI Preparasyon" | |
6) | "Kompleks Amalgam Kavitesi Preparasyonu | |
7) | "Kaide Materyalinin Yerleştirilmesi: Kalsiyum Hidroksit/ Çinko Oksit Öjenol Siman/Çinko Fosfat Siman" | |
8) | "Kaide Materyalinin Yerleştirilmesi: Geleneksel Cam İyonomer Siman/Rezin Modifiye Cam İyonomer Siman" | |
9) | Amalgam uygulamaları Class I | |
10) | "Amalgam uygulamaları Class II, Class V ve VI | |
11) | "Amalgamda Bitim ve Cila Prosedürü | |
12) | "Amalgamda Bitim ve Cila Prosedürü | |
13) | Telafi dersi | |
14) | Telafi dersi | |
15) | "Kompozit restorasyonlarda Class I Preparasyon | |
16) | Kompozit restorasyonlarda Class II Preparasyon | |
17) | "Minimal invaziv Preparasyon | |
18) | "Kaide Materyalinin Yerleştirilmesi: Geleneksel Cam İyonomer Siman/Rezin Modifiye Cam İyonomer Siman | |
19) | Kompozit rezinlerde Class I restorasyon | |
20) | "Minimal invaziv restorasyon | |
21) | Sınıf II kompozit restorasyon uygulaması | |
22) | Sınıf II kompozit restorasyon uygulaması | |
23) | Kompozit restorasyonlarda polisaj ve bitirme sınıf I ve II | |
24) | "Minimal invaziv restorasyonlarda polisaj | |
25) | Daimi dişlerde pulpa kaplamaları | |
26) | Daimi dişlerde pulpa kaplamaları |
Ders Notları / Kitaplar: | Preclinical Manual Of Conservative Dentistry And Endodontics. Edition: 3rd, Elsevier, 2019. V Gopikrishna |
Diğer Kaynaklar: | Preclinical Manual Of Conservative Dentistry And Endodontics. Edition: 3rd, Elsevier, 2019. V Gopikrishna |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Diş hekimliği alanında temel ve güncel bilgilere sahiptir, bilimsel yayınları takip eder ve kanıta dayalı verileri mesleki pratiğine uygular. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||||
2) Diş hekimliği alanında teşhis ve tedaviye özgü cihaz, alet ve malzemeleri bilir ve etkili bir şekilde kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
3) Diş hekimliği alanında sahip olduğu bilgileri eleştirel yaklaşarak değerlendirir, sağlık alanındaki disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz ve sentez ederek kullanır. | |||||||||||||||
4) Diş hekimliği alanı ile ilgili proje üretir, diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilir, araştırma ekibinin bir üyesi olarak yer alır ve elde edilen sonuçları bilimsel düzeyde değerlendirir ve raporlar. | |||||||||||||||
5) Diş hekimliği mesleğine katkı sağlayacak bilgileri uygulamaları sırasında kullanır, öngörülemeyen durumlarda sorumluluk alır ve çözüm üretir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
6) Diş hekimliği bilgilerini sosyal ve bilimsel ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak meslektaşları ile paylaşır, karşılaştırır ve bilgi alışverişinde bulunur. | |||||||||||||||
7) Hasta mahremiyeti de dahil olmak üzere sosyal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde hasta ve hasta yakınları ile iletişim halinde olup, hastanın tüm özelliklerini bilir ve hasta odaklı bir yaklaşımla en uygun tedaviyi önerir. | |||||||||||||||
8) Diş hekimliği uygulamalarının daha ileri düzeye ulaşması için teknolojik gelişmeleri takip eder, ulusal ve uluslararası çalışmalara katılır, kendi gözlem, tecrübe ve araştırmalarını paylaşır ve sunar. | |||||||||||||||
9) Diş hekimliği mesleği süresince yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek, güncel kanıta dayalı diş hekimliği bilgilerini takip eder ve mesleki uygulamaları sırasında kullanır. | |||||||||||||||
10) Diş Hekimliği pratiğinde istismar ve bağımlılık gibi durumlarda, toplumsal etik ve hukuk kurallarının gerektirdiği davranışları sergileyerek tedaviyi gerçekleştirir, ilgili verileri toplar ve kayıt altına alır. | |||||||||||||||
11) Diş hekimliği alanındaki temel ve güncel bilgileri ulusal değerler ve ülke gerçekleri çerçevesinde toplumun yararına olacak şekilde meslek uygulamaları sırasında kullanır. | |||||||||||||||
12) Doğal afetlerde ve acil durumlarda, diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği koruyucu önlemleri alır; hasta ve toplum yararına olan mesleki uygulamaları gerçekleştirir. | |||||||||||||||
13) Diş hekimliği sağlık politikası ile ilgili fikir üretir, birey ve toplum sağlığını önceler, koruyucu ve tedavi edici hekimlik uygulamalarını bilimsel, etik ve kalite süreçleri çerçevesinde yürütür. | |||||||||||||||
14) Diş hekimliği mesleğinde sık karşılaşılan belirti ve bulguları ayırt eder, tedavi planı yapar ve gerektiğinde sevk eder, hastalıkları ve klinik durumları aciliyetine ve hasta önceliğine uygun olarak yönetir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
15) Çalıştığı ekibin liderlik sorumluluğunu üstlenebilir, bilimsel kriterlere uygun şekilde yönetebilir, ekibin profesyonel gelişimini destekleyebilir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Diş hekimliği alanında temel ve güncel bilgilere sahiptir, bilimsel yayınları takip eder ve kanıta dayalı verileri mesleki pratiğine uygular. | 2 |
2) | Diş hekimliği alanında teşhis ve tedaviye özgü cihaz, alet ve malzemeleri bilir ve etkili bir şekilde kullanır. | 3 |
3) | Diş hekimliği alanında sahip olduğu bilgileri eleştirel yaklaşarak değerlendirir, sağlık alanındaki disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz ve sentez ederek kullanır. | |
4) | Diş hekimliği alanı ile ilgili proje üretir, diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilir, araştırma ekibinin bir üyesi olarak yer alır ve elde edilen sonuçları bilimsel düzeyde değerlendirir ve raporlar. | |
5) | Diş hekimliği mesleğine katkı sağlayacak bilgileri uygulamaları sırasında kullanır, öngörülemeyen durumlarda sorumluluk alır ve çözüm üretir. | 3 |
6) | Diş hekimliği bilgilerini sosyal ve bilimsel ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak meslektaşları ile paylaşır, karşılaştırır ve bilgi alışverişinde bulunur. | |
7) | Hasta mahremiyeti de dahil olmak üzere sosyal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde hasta ve hasta yakınları ile iletişim halinde olup, hastanın tüm özelliklerini bilir ve hasta odaklı bir yaklaşımla en uygun tedaviyi önerir. | |
8) | Diş hekimliği uygulamalarının daha ileri düzeye ulaşması için teknolojik gelişmeleri takip eder, ulusal ve uluslararası çalışmalara katılır, kendi gözlem, tecrübe ve araştırmalarını paylaşır ve sunar. | |
9) | Diş hekimliği mesleği süresince yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek, güncel kanıta dayalı diş hekimliği bilgilerini takip eder ve mesleki uygulamaları sırasında kullanır. | |
10) | Diş Hekimliği pratiğinde istismar ve bağımlılık gibi durumlarda, toplumsal etik ve hukuk kurallarının gerektirdiği davranışları sergileyerek tedaviyi gerçekleştirir, ilgili verileri toplar ve kayıt altına alır. | |
11) | Diş hekimliği alanındaki temel ve güncel bilgileri ulusal değerler ve ülke gerçekleri çerçevesinde toplumun yararına olacak şekilde meslek uygulamaları sırasında kullanır. | |
12) | Doğal afetlerde ve acil durumlarda, diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği koruyucu önlemleri alır; hasta ve toplum yararına olan mesleki uygulamaları gerçekleştirir. | |
13) | Diş hekimliği sağlık politikası ile ilgili fikir üretir, birey ve toplum sağlığını önceler, koruyucu ve tedavi edici hekimlik uygulamalarını bilimsel, etik ve kalite süreçleri çerçevesinde yürütür. | |
14) | Diş hekimliği mesleğinde sık karşılaşılan belirti ve bulguları ayırt eder, tedavi planı yapar ve gerektiğinde sevk eder, hastalıkları ve klinik durumları aciliyetine ve hasta önceliğine uygun olarak yönetir. | 3 |
15) | Çalıştığı ekibin liderlik sorumluluğunu üstlenebilir, bilimsel kriterlere uygun şekilde yönetebilir, ekibin profesyonel gelişimini destekleyebilir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final Pratik | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 39 |
Laboratuvar | 1 | 3 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 13 |
Ara Sınavlar | 1 | 7 |
Final | 1 | 7 |
Toplam İş Yükü | 69 |