Diş Hekimliği
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: DIS215
Ders İsmi: Restoratif Diş Tedavisinin Temelleri
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
2
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. KÜBRA CANTÜRK
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi Kübra Cantürk
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Kavite prensiplerini, restoratif diş tedavisinde kullanılacak aletleri, amalgam restorasyonları, diş dokularının histolojik yapısını, adeziv sistemler, kompozit rezinleri ve tedavi stratejilerini öğretmektir.
Dersin İçeriği: Kavite prensipleri, restoratif diş tedavisinde kullanılacak aletleri, amalgam restorasyonlar, diş dokularının histolojik yapısı, adeziv sistemler, kompozit rezinler ve tedavi stratejileri ders içeriğini oluşturmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kavite preperasyon prensiplerini bilir.
2) Kavite preperasyonunda kullanılan aletleri bilir
3) Amalgam restorasyonların prensiplerini bilir.
4) Diş sert dokularının yapısını ve histolojisini bilir
5) Adeziv sistemler ve kavite preperasyonları hakkında bilgi sahibidir.
6) Kompozit rezinler hakkında detaylı bilgi sahibi olur.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kavite preparasyonlarında temel kavramlar Ders notu 1
1) Kavite preparasyonlarında temel kavramlar Ders notu 1
2) Kavite preparasyonlarında temel kavramlar Ders notu 2
3) "Kavite preparasyonlarında kullanılan döner aletler ve frezler Amalgam restorasyonlarında kullanılan el aletleri" Ders notu 3
4) Sınıf I preparasyonlar, Sınıf II preparasyonlar Ders notu 4
5) Sınıf V ve VI preparasyonlar,Kompleks amalgam preparasyonları Ders notu 5
6) Kavitede çürüğün tespiti ve uzaklaştırılması Ders notu 6
7) "Kavite dezenfektanları ve Pulpa koruyucu materyalleri" Ders notu 7
8) Kavite taban materyalleri (Liner’lar) Ders notu 8
10) "Amalgam Amalgam ve biyouyumluluk Amalgam restorasyonlarda bitim ve polisaj" Ders notu 10
11) Dental dokuların gelişimi Ders notuı 11
12) Mine dokusu ve Minenin yapısı Ders notu 12
13) Dentin dokusu, Dentinin yapısı ve Dentin pulpa kompleksi Ders notu 13
14) Sement dokusu, Sementin yapısı Ders notu 14
15) "Adeziv kavite preparasyonlarında temel kavramlar Diş hekimliğinde adezyon" Ders notu 15
16) Adeziv sistemler Ders notu 16
17) Adeziv sistemlerin sınıflaması Ders notu 17
18) Kompozit rezinler Ders notu 18
19) Kompozit rezinlerin sınıflaması Ders notu 19
20) Posterior kompozit preparasyonları Ders notu 20
21) Minimal invaziv kavite preparasyonları Ders notu 21
22) Kompozit rezin uygulamaları (adeziv seçimi,izolasyon, matris uygulamaların) Ders notu 22
23) Kompozit rezin uygulamaları (tabakalama) Ders notu 23
24) Işık kaynakları ve polimerizasyon Ders notu 24
25) Adeziv restoratif materyallerde bitirme ve polisaj Ders notu 25
26) Pulpa kaplaması (Kuafaj) tedavileri Ders notu 26

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Roberson, Theodore, Harald O. Heymann, and Edward J. Swift Jr. Sturdevants art
and science of operative dentistry. Elsevier Health Sciences, 2006
Diğer Kaynaklar: Roberson, Theodore, Harald O. Heymann, and Edward J. Swift Jr. Sturdevants art
and science of operative dentistry. Elsevier Health Sciences, 2006

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Diş hekimliği alanında temel ve güncel bilgilere sahiptir, bilimsel yayınları takip eder ve kanıta dayalı verileri mesleki pratiğine uygular.
2) Diş hekimliği alanında teşhis ve tedaviye özgü cihaz, alet ve malzemeleri bilir ve etkili bir şekilde kullanır.
3) Diş hekimliği alanında sahip olduğu bilgileri eleştirel yaklaşarak değerlendirir, sağlık alanındaki disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz ve sentez ederek kullanır.
4) Diş hekimliği alanı ile ilgili proje üretir, araştırma ekibinin bir üyesi olarak yer alır ve elde edilen sonuçları bilimsel düzeyde değerlendirir ve raporlar.
5) Diş hekimliği mesleğine katkı sağlayacak bilgileri uygulamaları sırasında kullanır, öngörülemeyen durumlarda sorumluluk alır ve çözüm üretir.
6) Diş hekimliği bilgilerini sosyal ve bilimsel ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak meslektaşları ile paylaşır, karşılaştırır ve bilgi alışverişinde bulunur.
7) Diş hekimliği uygulamalarında hasta ve yakınları ile iletişim kurar, toplumsal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde, hastanın tüm özelliklerini bilerek, hasta merkezli yaklaşımla en uygun tedaviyi önerir.
8) Diş hekimliği uygulamalarının daha ileri düzeye ulaşması için teknolojik gelişmeleri takip eder, ulusal ve uluslararası çalışmalara katılır, kendi gözlem, tecrübe ve araştırmalarını paylaşır ve sunar.
9) Diş hekimliği mesleği süresince yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek, güncel kanıta dayalı diş hekimliği bilgilerini takip eder ve mesleki uygulamaları sırasında kullanır.
10) Diş Hekimliği pratiğinde istismar ve bağımlılık gibi durumlarda, toplumsal etik ve hukuk kurallarının gerektirdiği davranışları sergileyerek tedaviyi gerçekleştirir, ilgili verileri toplar ve kayıt altına alır.
11) Diş hekimliği alanındaki temel ve güncel bilgileri ulusal değerler ve ülke gerçekleri çerçevesinde toplumun yararına olacak şekilde meslek uygulamaları sırasında kullanır.
12) Doğal afetlerde ve acil durumlarda, diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği koruyucu önlemleri alır; hasta ve toplum yararına olan mesleki uygulamaları gerçekleştirir.
13) Diş hekimliği sağlık politikası ile ilgili fikir üretir, birey ve toplum sağlığını önceler, koruyucu ve tedavi edici hekimlik uygulamalarını bilimsel, etik ve kalite süreçleri çerçevesinde yürütür.
14) Diş hekimliği mesleğinde sık karşılaşılan belirti ve bulguları ayırt eder, tedavi planı yapar ve gerektiğinde sevk eder, hastalıkları ve klinik durumları aciliyetine ve hasta önceliğine uygun olarak yönetir.
15) Çalıştığı ekibin liderlik sorumluluğunu üstlenebilir, bilimsel kriterlere uygun şekilde yönetebilir, ekibin profesyonel gelişimini destekleyebilir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Diş hekimliği alanında temel ve güncel bilgilere sahiptir, bilimsel yayınları takip eder ve kanıta dayalı verileri mesleki pratiğine uygular.
2) Diş hekimliği alanında teşhis ve tedaviye özgü cihaz, alet ve malzemeleri bilir ve etkili bir şekilde kullanır.
3) Diş hekimliği alanında sahip olduğu bilgileri eleştirel yaklaşarak değerlendirir, sağlık alanındaki disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz ve sentez ederek kullanır.
4) Diş hekimliği alanı ile ilgili proje üretir, araştırma ekibinin bir üyesi olarak yer alır ve elde edilen sonuçları bilimsel düzeyde değerlendirir ve raporlar.
5) Diş hekimliği mesleğine katkı sağlayacak bilgileri uygulamaları sırasında kullanır, öngörülemeyen durumlarda sorumluluk alır ve çözüm üretir.
6) Diş hekimliği bilgilerini sosyal ve bilimsel ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak meslektaşları ile paylaşır, karşılaştırır ve bilgi alışverişinde bulunur.
7) Diş hekimliği uygulamalarında hasta ve yakınları ile iletişim kurar, toplumsal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde, hastanın tüm özelliklerini bilerek, hasta merkezli yaklaşımla en uygun tedaviyi önerir.
8) Diş hekimliği uygulamalarının daha ileri düzeye ulaşması için teknolojik gelişmeleri takip eder, ulusal ve uluslararası çalışmalara katılır, kendi gözlem, tecrübe ve araştırmalarını paylaşır ve sunar.
9) Diş hekimliği mesleği süresince yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek, güncel kanıta dayalı diş hekimliği bilgilerini takip eder ve mesleki uygulamaları sırasında kullanır.
10) Diş Hekimliği pratiğinde istismar ve bağımlılık gibi durumlarda, toplumsal etik ve hukuk kurallarının gerektirdiği davranışları sergileyerek tedaviyi gerçekleştirir, ilgili verileri toplar ve kayıt altına alır.
11) Diş hekimliği alanındaki temel ve güncel bilgileri ulusal değerler ve ülke gerçekleri çerçevesinde toplumun yararına olacak şekilde meslek uygulamaları sırasında kullanır.
12) Doğal afetlerde ve acil durumlarda, diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği koruyucu önlemleri alır; hasta ve toplum yararına olan mesleki uygulamaları gerçekleştirir.
13) Diş hekimliği sağlık politikası ile ilgili fikir üretir, birey ve toplum sağlığını önceler, koruyucu ve tedavi edici hekimlik uygulamalarını bilimsel, etik ve kalite süreçleri çerçevesinde yürütür.
14) Diş hekimliği mesleğinde sık karşılaşılan belirti ve bulguları ayırt eder, tedavi planı yapar ve gerektiğinde sevk eder, hastalıkları ve klinik durumları aciliyetine ve hasta önceliğine uygun olarak yönetir.
15) Çalıştığı ekibin liderlik sorumluluğunu üstlenebilir, bilimsel kriterlere uygun şekilde yönetebilir, ekibin profesyonel gelişimini destekleyebilir.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 26 0 1 26
Ara Sınavlar 1 6 1 7
Final 1 8 1 9
Toplam İş Yükü 42