Diş Hekimliği | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | DIS215 | ||||
Ders İsmi: | Restoratif Diş Tedavisinin Temelleri | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. KÜBRA CANTÜRK | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Kübra Cantürk | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Kavite prensiplerini, restoratif diş tedavisinde kullanılacak aletleri, amalgam restorasyonları, diş dokularının histolojik yapısını, adeziv sistemler, kompozit rezinleri ve tedavi stratejilerini öğretmektir. |
Dersin İçeriği: | Kavite prensipleri, restoratif diş tedavisinde kullanılacak aletleri, amalgam restorasyonlar, diş dokularının histolojik yapısı, adeziv sistemler, kompozit rezinler ve tedavi stratejileri ders içeriğini oluşturmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kavite preperasyon prensiplerini bilir. 2) Kavite preperasyonunda kullanılan aletleri bilir 3) Amalgam restorasyonların prensiplerini bilir. 4) Diş sert dokularının yapısını ve histolojisini bilir 5) Adeziv sistemler ve kavite preperasyonları hakkında bilgi sahibidir. 6) Kompozit rezinler hakkında detaylı bilgi sahibi olur. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kavite preparasyonlarında temel kavramlar | Ders notu 1 |
1) | Kavite preparasyonlarında temel kavramlar | Ders notu 1 |
2) | Kavite preparasyonlarında temel kavramlar | Ders notu 2 |
3) | "Kavite preparasyonlarında kullanılan döner aletler ve frezler Amalgam restorasyonlarında kullanılan el aletleri" | Ders notu 3 |
4) | Sınıf I preparasyonlar, Sınıf II preparasyonlar | Ders notu 4 |
5) | Sınıf V ve VI preparasyonlar,Kompleks amalgam preparasyonları | Ders notu 5 |
6) | Kavitede çürüğün tespiti ve uzaklaştırılması | Ders notu 6 |
7) | "Kavite dezenfektanları ve Pulpa koruyucu materyalleri" | Ders notu 7 |
8) | Kavite taban materyalleri (Liner’lar) | Ders notu 8 |
10) | "Amalgam Amalgam ve biyouyumluluk Amalgam restorasyonlarda bitim ve polisaj" | Ders notu 10 |
11) | Dental dokuların gelişimi | Ders notuı 11 |
12) | Mine dokusu ve Minenin yapısı | Ders notu 12 |
13) | Dentin dokusu, Dentinin yapısı ve Dentin pulpa kompleksi | Ders notu 13 |
14) | Sement dokusu, Sementin yapısı | Ders notu 14 |
15) | "Adeziv kavite preparasyonlarında temel kavramlar Diş hekimliğinde adezyon" | Ders notu 15 |
16) | Adeziv sistemler | Ders notu 16 |
17) | Adeziv sistemlerin sınıflaması | Ders notu 17 |
18) | Kompozit rezinler | Ders notu 18 |
19) | Kompozit rezinlerin sınıflaması | Ders notu 19 |
20) | Posterior kompozit preparasyonları | Ders notu 20 |
21) | Minimal invaziv kavite preparasyonları | Ders notu 21 |
22) | Kompozit rezin uygulamaları (adeziv seçimi,izolasyon, matris uygulamaların) | Ders notu 22 |
23) | Kompozit rezin uygulamaları (tabakalama) | Ders notu 23 |
24) | Işık kaynakları ve polimerizasyon | Ders notu 24 |
25) | Adeziv restoratif materyallerde bitirme ve polisaj | Ders notu 25 |
26) | Pulpa kaplaması (Kuafaj) tedavileri | Ders notu 26 |
Ders Notları / Kitaplar: | Roberson, Theodore, Harald O. Heymann, and Edward J. Swift Jr. Sturdevants art and science of operative dentistry. Elsevier Health Sciences, 2006 |
Diğer Kaynaklar: | Roberson, Theodore, Harald O. Heymann, and Edward J. Swift Jr. Sturdevants art and science of operative dentistry. Elsevier Health Sciences, 2006 |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Diş hekimliği alanında temel ve güncel bilgilere sahiptir, bilimsel yayınları takip eder ve kanıta dayalı verileri mesleki pratiğine uygular. | |||||||||||||||
2) Diş hekimliği alanında teşhis ve tedaviye özgü cihaz, alet ve malzemeleri bilir ve etkili bir şekilde kullanır. | |||||||||||||||
3) Diş hekimliği alanında sahip olduğu bilgileri eleştirel yaklaşarak değerlendirir, sağlık alanındaki disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz ve sentez ederek kullanır. | |||||||||||||||
4) Diş hekimliği alanı ile ilgili proje üretir, araştırma ekibinin bir üyesi olarak yer alır ve elde edilen sonuçları bilimsel düzeyde değerlendirir ve raporlar. | |||||||||||||||
5) Diş hekimliği mesleğine katkı sağlayacak bilgileri uygulamaları sırasında kullanır, öngörülemeyen durumlarda sorumluluk alır ve çözüm üretir. | |||||||||||||||
6) Diş hekimliği bilgilerini sosyal ve bilimsel ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak meslektaşları ile paylaşır, karşılaştırır ve bilgi alışverişinde bulunur. | |||||||||||||||
7) Diş hekimliği uygulamalarında hasta ve yakınları ile iletişim kurar, toplumsal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde, hastanın tüm özelliklerini bilerek, hasta merkezli yaklaşımla en uygun tedaviyi önerir. | |||||||||||||||
8) Diş hekimliği uygulamalarının daha ileri düzeye ulaşması için teknolojik gelişmeleri takip eder, ulusal ve uluslararası çalışmalara katılır, kendi gözlem, tecrübe ve araştırmalarını paylaşır ve sunar. | |||||||||||||||
9) Diş hekimliği mesleği süresince yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek, güncel kanıta dayalı diş hekimliği bilgilerini takip eder ve mesleki uygulamaları sırasında kullanır. | |||||||||||||||
10) Diş Hekimliği pratiğinde istismar ve bağımlılık gibi durumlarda, toplumsal etik ve hukuk kurallarının gerektirdiği davranışları sergileyerek tedaviyi gerçekleştirir, ilgili verileri toplar ve kayıt altına alır. | |||||||||||||||
11) Diş hekimliği alanındaki temel ve güncel bilgileri ulusal değerler ve ülke gerçekleri çerçevesinde toplumun yararına olacak şekilde meslek uygulamaları sırasında kullanır. | |||||||||||||||
12) Doğal afetlerde ve acil durumlarda, diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği koruyucu önlemleri alır; hasta ve toplum yararına olan mesleki uygulamaları gerçekleştirir. | |||||||||||||||
13) Diş hekimliği sağlık politikası ile ilgili fikir üretir, birey ve toplum sağlığını önceler, koruyucu ve tedavi edici hekimlik uygulamalarını bilimsel, etik ve kalite süreçleri çerçevesinde yürütür. | |||||||||||||||
14) Diş hekimliği mesleğinde sık karşılaşılan belirti ve bulguları ayırt eder, tedavi planı yapar ve gerektiğinde sevk eder, hastalıkları ve klinik durumları aciliyetine ve hasta önceliğine uygun olarak yönetir. | |||||||||||||||
15) Çalıştığı ekibin liderlik sorumluluğunu üstlenebilir, bilimsel kriterlere uygun şekilde yönetebilir, ekibin profesyonel gelişimini destekleyebilir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Diş hekimliği alanında temel ve güncel bilgilere sahiptir, bilimsel yayınları takip eder ve kanıta dayalı verileri mesleki pratiğine uygular. | |
2) | Diş hekimliği alanında teşhis ve tedaviye özgü cihaz, alet ve malzemeleri bilir ve etkili bir şekilde kullanır. | |
3) | Diş hekimliği alanında sahip olduğu bilgileri eleştirel yaklaşarak değerlendirir, sağlık alanındaki disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz ve sentez ederek kullanır. | |
4) | Diş hekimliği alanı ile ilgili proje üretir, araştırma ekibinin bir üyesi olarak yer alır ve elde edilen sonuçları bilimsel düzeyde değerlendirir ve raporlar. | |
5) | Diş hekimliği mesleğine katkı sağlayacak bilgileri uygulamaları sırasında kullanır, öngörülemeyen durumlarda sorumluluk alır ve çözüm üretir. | |
6) | Diş hekimliği bilgilerini sosyal ve bilimsel ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak meslektaşları ile paylaşır, karşılaştırır ve bilgi alışverişinde bulunur. | |
7) | Diş hekimliği uygulamalarında hasta ve yakınları ile iletişim kurar, toplumsal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde, hastanın tüm özelliklerini bilerek, hasta merkezli yaklaşımla en uygun tedaviyi önerir. | |
8) | Diş hekimliği uygulamalarının daha ileri düzeye ulaşması için teknolojik gelişmeleri takip eder, ulusal ve uluslararası çalışmalara katılır, kendi gözlem, tecrübe ve araştırmalarını paylaşır ve sunar. | |
9) | Diş hekimliği mesleği süresince yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek, güncel kanıta dayalı diş hekimliği bilgilerini takip eder ve mesleki uygulamaları sırasında kullanır. | |
10) | Diş Hekimliği pratiğinde istismar ve bağımlılık gibi durumlarda, toplumsal etik ve hukuk kurallarının gerektirdiği davranışları sergileyerek tedaviyi gerçekleştirir, ilgili verileri toplar ve kayıt altına alır. | |
11) | Diş hekimliği alanındaki temel ve güncel bilgileri ulusal değerler ve ülke gerçekleri çerçevesinde toplumun yararına olacak şekilde meslek uygulamaları sırasında kullanır. | |
12) | Doğal afetlerde ve acil durumlarda, diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği koruyucu önlemleri alır; hasta ve toplum yararına olan mesleki uygulamaları gerçekleştirir. | |
13) | Diş hekimliği sağlık politikası ile ilgili fikir üretir, birey ve toplum sağlığını önceler, koruyucu ve tedavi edici hekimlik uygulamalarını bilimsel, etik ve kalite süreçleri çerçevesinde yürütür. | |
14) | Diş hekimliği mesleğinde sık karşılaşılan belirti ve bulguları ayırt eder, tedavi planı yapar ve gerektiğinde sevk eder, hastalıkları ve klinik durumları aciliyetine ve hasta önceliğine uygun olarak yönetir. | |
15) | Çalıştığı ekibin liderlik sorumluluğunu üstlenebilir, bilimsel kriterlere uygun şekilde yönetebilir, ekibin profesyonel gelişimini destekleyebilir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 26 | 0 | 1 | 26 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 6 | 1 | 7 | |||
Final | 1 | 8 | 1 | 9 | |||
Toplam İş Yükü | 42 |