Yönetim Bilişim Sistemleri
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: YBS203
Ders İsmi: Web Tabanlı Programlama
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. HASAN UFUK GÖKÇE
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi Hasan Ufuk Gökçe
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrenciye web tasarımının temelleri ve web tabanlı programla hakkında kapsamlı bilgi kazandırılmasıdır.
Dersin İçeriği: Internet Nasıl Çalışır, HTML5’e giriş, Temel HTML kodları, DOM Kavramı, CSS3’e giriş, Temel CSS3 komutları, CSS Grid Modeli, JavaScript’e Giriş, Temel JavaScript komutları, JavaScript ile DOM manipülasyonu,
Asynchronous Kavramı, Bootstrap, Back-End Kavramı, Node.JS Kullanımı, Temel SQL komutları, Git-Github Kullanımı

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler internet ve web mimarisiyle ilgili genel bilgi sahibi olabilecek.
2) Öğrenciler web tasarımı hakkında temel bilgileri edinebilecek.
3) Öğrenciler HTML5 ve CSS3 komutlarını anlar ve yazabilir.
4) Öğrenciler temel JavaScript komutlarını anlayabilir ve yazabilir.
5) Öğrenciler HTML, CSS ve JS yapılarını birleştirebilir.
6) Öğrenciler Back-End hakkında fikir sahibi olabilecek.
7) Öğrenciler Git-Github kullanımı hakkında fikir sahibi olabilecek.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Genel Kavramlar & Internet Nedir? Nasıl Çalışır? Ön hazırlık gerekmemektedir.
2) HTML Giriş ve DOM Kavramı Python, Jupyter Notebooks, Numpy
3) CSS Giriş CSS3 hakkında genel kavramlar
4) CSS -1
5) CSS Stil Şablonu- 2 CSS Metin İşlemleri, Kutu Modeli, Floating ve Konumlandırma Kavramları, Inline-Block Özelliği
6) CSS Stil Şablonu – 3 ve JavaScript’e Giriş Kutu Modeli, Floating ve Konumlandırma Kavramları, JS Nedir?, JS Yazım Kuralları, Kod Yapısı, Veri Tipleri
7) JavaScript Array, Koşul İfadeleri, Döngüler, Fonksiyonlar, Scope Kavramı
8) JavaScript Koşul İfadeleri, Döngüler, Fonksiyonlar, Scope Kavramı
9) JavaScript ile DOM manipülasyonu
10) JavaScript Asynchronous Kavramı
11) Bootstrap
12) Back-End’e Giriş
13) Node.JS
14) Veritabanı Temel SQL komutlar
15) Git, Github Kullanımı
16) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ek kaynak ihtiyacı bulunmamaktadır. - There is no need for additional resources.
Diğer Kaynaklar: • HTML & CSS design and build websites, by Jon Duckett, WILEY
• Learning Web Design, by Jennifer Niederst Robbins, 5th Edition, O’Reilly
• CS50’s Web Programming with Python and JavaScript (Brian Yu’s Lecture Notes)
• https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Web/Tutorials
• https://www.freecodecamp.org

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

7

Program Kazanımları
1) Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. 2 2 3 3 2 3 3
2) Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. 3 3 3 3 3 2 2
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. 2 3 3 2 2 3 3
4) Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. 3 2 2 2 3 3 2
5) Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. 2 3 2 3 3 2 3
6) Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. 3 3 2 2 2 2 3
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. 2 3 3 3 3 3 3
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. 3 3 3 3 3 3 3
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. 2 2 3 2 3 3 2
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. 2 2 2 2 2 2 3
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. 2 2 3 3 2 2 2
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. 3 3 2 2 3 3 2
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 3 3 2 3 3 2 3

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. 2
2) Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. 3
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. 2
4) Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. 2
5) Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. 3
6) Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. 3
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. 3
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. 2
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. 3
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. 3
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. 3
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. 2
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 5
Seminer 2 % 10
Ara Sınavlar 1 % 35
Final Sözlü 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Uygulama 1 1
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 56
Ödevler 1 5
Küçük Sınavlar 2 12
Final 4 9
Toplam İş Yükü 125