Yönetim Bilişim Sistemleri | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | UNI268 | ||||
Ders İsmi: | Fiziğin Kültürel Tarihi | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. HATİCE GÜREL ÖZDEMİR | ||||
Dersi Veren(ler): | Öğr.Gör. Hatice GÜREL ÖZDEMİR | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu derste fizik ve temel bilimlerde deneysel ve teorik gelişim süreci hakkınca bilgi verilmesi amaçlanmıştır. Ders sonunda öğrenciler tarihsel gelişim süreci ile önemli bilimsel gelişmeler hakkında fikir sahibi olacaktır. |
Dersin İçeriği: | Eski Çağdan günümüze kadar fizik biliminde yapılan önemli gelişmeler ve fizik bilimindeki önemli kişilerin bilgisi verilecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Eski Çağ'daki fizik bilimi hakkında bilgi sahibi olur. 2) Orta Çağ'daki fizik bilimi hakkında bilgi sahibi olur. 3) Yeni Çağ'daki fizik bilimi hakkında bilgi sahibi olur. 4) Fizik Biliminin gelişmesinde katkıda bulunan önemli bilim adamları ve bilime olan katkıları hakkında bilgi sahibi olur. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Oryantasyon, Eski Çağ ‘da Fizik | Fiziğin Kültürel Tarihi – Zeki Tez Doruk Yayıncılık |
2) | Eski Çağ ‘da Fizik | Fiziğin Kültürel Tarihi – Zeki Tez Doruk Yayıncılık |
3) | Orta Çağ İslam Dünyasında Fizik Bilimleri | Fiziğin Kültürel Tarihi – Zeki Tez Doruk Yayıncılık |
4) | Osmanlıda Fizik Bilimleri | Fiziğin Kültürel Tarihi – Zeki Tez Doruk Yayıncılık |
5) | Orta Çağ Avrupa’sında Fizik | Fiziğin Kültürel Tarihi – Zeki Tez Doruk Yayıncılık |
6) | Yeni Çağ Avrupa’sında Fizik | Fiziğin Kültürel Tarihi – Zeki Tez Doruk Yayıncılık |
7) | Klasik Fizikte Doruk Noktası: Isaac Newton | Fiziğin Kültürel Tarihi – Zeki Tez Doruk Yayıncılık |
8) | Ara Sınav (Vize) | |
8) | Ara Sınav (Vize) | Fiziğin Kültürel Tarihi – Zeki Tez Doruk Yayıncılık |
9) | Kehribardan Elektrona: Elektriğin Tarihi | Fiziğin Kültürel Tarihi – Zeki Tez Doruk Yayıncılık |
10) | Nikola Tesla ve Alternatif Akım | Fiziğin Kültürel Tarihi – Zeki Tez Doruk Yayıncılık |
11) | Termodinamik ve Sıcaklık Ölçen Aletlerin Gelişimi | Fiziğin Kültürel Tarihi – Zeki Tez Doruk Yayıncılık |
12) | Albert Einstein | Fiziğin Kültürel Tarihi – Zeki Tez Doruk Yayıncılık |
12) | Albert Einstein | Fiziğin Kültürel Tarihi – Zeki Tez Doruk Yayıncılık |
12) | Albert Einstein | Fiziğin Kültürel Tarihi – Zeki Tez Doruk Yayıncılık |
13) | Fiziğin İlginç Cephelerinden Kesitler | Fiziğin Kültürel Tarihi – Zeki Tez Doruk Yayıncılık |
14) | Ölçüler ve Birimler Tarihi | Fiziğin Kültürel Tarihi – Zeki Tez Doruk Yayıncılık |
15) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Dünyayı Değiştiren 5 Denklem- Michael Guillen – TÜBİTAK Popüler Bilim Kitapları Fiziğin Kültürel Tarihi – Zeki Tez Doruk Yayıncılık Işığın Öyküsü- Hüseyin Gazi Topdemir- TÜBİTAK Popüler Bilim Kitapları Hemen Her Şeyin Kısa Tarihi- Bill Bryson Boyner Yayınları |
Diğer Kaynaklar: | 5 Equations That Changed the World- Michael Guillen – TÜBİTAK Popular Science Books Cultural History of Physics – Zeki Tez Doruk Publishing The Story of Light- Hüseyin Gazi Topdemir- TÜBİTAK Popular Science Books A Brief History of Almost Everything - Bill Bryson Boyner Publications |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. | |||||||||||||
2) Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. | |||||||||||||
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. | |||||||||||||
4) Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. | |||||||||||||
5) Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. | |||||||||||||
6) Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. | |||||||||||||
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | |||||||||||||
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | |||||||||||||
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | |||||||||||||
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. | |||||||||||||
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | |||||||||||||
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | |||||||||||||
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. | 3 |
2) | Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. | 3 |
3) | Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. | 3 |
4) | Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. | 3 |
5) | Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. | 3 |
6) | Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. | 3 |
7) | Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | 3 |
8) | Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | 3 |
9) | Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | 3 |
10) | Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. | 3 |
11) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | 3 |
12) | Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | 3 |
13) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Sunum | 1 | % 30 |
Final Pratik | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 32 |
Sunum / Seminer | 15 | 15 |
Ödevler | 12 | 23 |
Küçük Sınavlar | 6 | 6 |
Final | 6 | 15 |
Toplam İş Yükü | 121 |