Dersin Amacı: |
Bu dersten başarılı olan öğrenciye, hiçbir fizik ya da matematik (ve geometri) bilgisi olmadan, bilim tarihinin önemli bir bölümü olan kozmoloji teorileri tarihini genel hatlarıyla kronolojik olarak göstermek, insanın düşünce ve inanış yapısıyla birlikte pratik becerilerinin de bu süreçte nasıl evrildiğini fark ettirmek, popüler anlamda kozmoloji hakkında aktüel konuların temelini ve geldiği noktayı idrak etmek, bununla birlikte öğrenciyi bilimsel düşünmeye ve araştırmaya meraklı hale getirmek bu dersin amacıdır. |
Dersin İçeriği: |
Tarih öncesi uygarlıklarından başlayarak, insanlığın astronomi ve daha sonraları kozmoloji düşünce biçiminin nasıl geliştiğini, bu bilgi birikimi ile önceleri din ve ağırlıklı olarak takvim gibi pratik uygulamaların ve daha sonraları her döneme ait bilimsel gelişmelerin (matematik/geometri ve fizik bilgisiyle) Evren hakkındaki sorular ve çözümler için nasıl kullanıldığını, genel bir kronoloji halinde görür. Bu sırada, tarih öncesi ve sonrası medeniyetler ile ilgili de basit bilgiler edinir, bilim ve düşünce insanlarını tanır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Temel Kavramların Tanıtılması |
Öğretim Elemanı Ders notları |
2) |
Antik Mısır’da Evren Düşüncesi |
Öğretim Elemanı Ders notları |
3) |
Eski Mezopotamya Uygarlıkları’nda Evren Düşüncesi |
Öğretim Elemanı Ders notları |
4) |
Eski Çin’de Evren Düşüncesi |
Öğretim Elemanı Ders notları |
5) |
Eski Hindistan’da Evren Düşüncesi |
Öğretim Elemanı Ders notları |
6) |
İslamiyet Öncesi Türk’lerde Evren Düşüncesi |
Öğretim Elemanı Ders notları |
7) |
Eski Orta ve Güney Amerika Uygarlıklarında Evren Düşüncesi |
Öğretim Elemanı Ders notları |
8) |
ara sınav |
|
9) |
Antik Yunan Medeniyeti’nde Evren Düşüncesi |
Öğretim Elemanı Ders notları |
10) |
Helenistik ve Roma Dönemleri Boyunca Evren Fikirleri |
Öğretim Elemanı Ders notları |
11) |
Ortaçağ Hıristiyan ve İslam Dünyası’nda Evren Düşüncesi |
Öğretim Elemanı Ders notları |
12) |
Rönesans ve Aydınlanma Dönemi’nde Evren Düşüncesi |
Öğretim Elemanı Ders notları |
13) |
19. yy’de Evren'e Dair Teoriler |
Öğretim Elemanı Ders notları |
14) |
20. ve 21. yy’de Evren'e Dair Teoriler |
Öğretim Elemanı Ders notları |
15) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sağlık alanı ile ilgili kavram ve kavramları lisans düzeyinde anlamak ve sağlık alanında ders kitapları, uygulama araçları ve diğer güncel bilgi kaynakları ile desteklenen ileri düzeyde teorik ve pratik bilgiye sahip olmak. |
|
2) |
Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenilirliği ve geçerliliği bilgisi. |
|
3) |
Lisans düzeyinde edindiği ileri düzeyde kuramsal ve olgusal bilgileri kullanma |
|
4) |
Sağlık alanında edindiği ileri düzey bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verilerle yorumlar, değerlendirir, tanımlar, analiz eder, bilgileri paylaşır ve ekip çalışması yapar. |
|
5) |
Sağlık alanında bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır. |
|
6) |
Sağlık alanındaki ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bağımsız bir çalışma yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
|
7) |
Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
|
8) |
Bir proje sorumluluğunda faaliyetleri planlar, yönetir, izler ve değerlendirir. |
|
9) |
Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
|
10) |
Öğrenme ihtiyaçlarını ve öğrenme kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenme işlevini yönlendirir. |
|
11) |
Yaşam boyu öğrenmeye yönelik olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. |
|
12) |
Sağlık alanı hakkında ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşünce ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak iletir, ilgili kişi ve kurumların görüş, istek ve beklentilerini alır. |
|
13) |
Sosyal sorumluluk bilinciyle, yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek gruplarıyla işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve uygular. |
|
14) |
Alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde bir yabancı dil kullanarak iletişim kurar. |
|
15) |
Sözlü ve yazılı olarak kendilerini etkili bir şekilde ifade eder. |
|
16) |
Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte bilgi ve iletişim teknolojilerini en az İleri Düzeyinde kullanır. |
|
17) |
Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olay/gelişmeleri izler ve değerlendirir. |
|
18) |
Kalite Yönetimi ve Süreçlerine uygun hareket eder ve katılır. |
|
19) |
Sağlık alanı ile ilgili sonuçların toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve sosyal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
|
20) |
Birey ve toplum sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak. |
|