Moleküler Biyoloji ve Genetik (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MBG311 | ||||
Ders İsmi: | Rekombinant DNA Teknolojisi | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | English | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ELİF AYLİN ÖZÜDOĞRU | ||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üy. ASLI KUTLU |
||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı; Rekombinant DNA teknolojisine ilişkin temel bilgi birikimini oluşturmak, bu alanda kullanılan teknikler ile ilgili detayları öğrenmek, iş akışı oluşturabilme becerisi kazanmak, ve rekombinant DNA teknolojilerine ilişkin farklı biyoteknolojijk uygulamalar konusunda bilgi sahibi olmak. |
Dersin İçeriği: | Rekombinant DNA teknolojisine ilişkin rasyonalite, iş akışları ve yöntemler bütünü dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Biyoteknolojik süreçlerde Rekombinant DNA teknolojisinin yeri ve önemini bilir 2) Rekombinant DNA teknolojisi ile ilişkilii moleküler teknikler ile ilgili bilgi sahibidir 3) Gen transfer stratejileri ve detayları ile ilgili detaylı bilgi birikimine sahiptir 4) Güncel moleküler problemlerin rekombinant DNA teknoloji uygulamaları ile çözümlenmesi için gerekli olan stratejilere hakimdir 5) Genetik mühendisliği uygulamaları ve detayları ile ilgili bilgi birikimine sahiptir |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Biyoteknoloji nedir ve farklı alanlardaki uygulamaları nelerdir | |
3) | Rekombinant DNA teknolojisi: Genetik mühendisliği bakış açısı | |
4) | Gen klonlama yaklaşımı 1 | |
5) | Gen klonlama yaklaşımı 2 | |
6) | Gen transfer yaklaşımı 1 | |
7) | Gene transfer approach 2 | |
8) | Vize haftası | |
9) | DNA replikasyonu ve gen ifadesi 1 | |
10) | DNA replikasyonu ve gen ifadesi 2 | |
11) | Crispr CAS9 ve uygulamaları | |
12) | CAR T hücre tedavisi ve uygulamaları | |
13) | Rekombinant DNA ürün üretimi: Fermentasyon 1 | |
14) | Rekombinant DNA ürün üretimi: Fermentasyon 2 |
Ders Notları / Kitaplar: | Biotechnology, 5th Edition, Cambridge; Molecular Biotechnology: Principles and Applications of Recombinant DNA 4th Edition by Glick, Pasternak and Patten " |
Diğer Kaynaklar: | Literatürde yer alan diğer yayınlar |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||
1) Moleküler biyoloji ve genetik alanına temel bilgi birikimini oluşturan biyoloji, kimya, fizik, matematik konularında teorik ve pratik alt yapıya sahiptir. | ||||||||||||
2) Biyolojik olgu ve olayları moleküler düzeyde açıklayabilir ve bunların diğer temel bilimler ve mühendislik uygulamaları ile ilişkisini kurabilir. | 3 | 3 | ||||||||||
3) Alanın gerektirdiği temel laboratuvar bilgi ve becerisine sahiptir. | ||||||||||||
4) Bilimsel prensiplere ve etik kurallara uygun çalışır. | 2 | |||||||||||
5) Biyolojik verilerin analizleri ve temel değerlendirmelerinde gerekli olan işlemsel ve matematiksel yazılım programlarını en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır. | ||||||||||||
6) Alanıyla ilgili literatürü ve güncel yöntemleri takip etme bilgisi, kültürü ve becerisine sahiptir. | 2 | 2 | ||||||||||
7) Sağlık, tarım, hayvancılık, çevre, endüstri ve benzeri konulardaki ihtiyaçlar doğrultusunda temel problemi belirleyerek ve güncel teknolojiyi kullanarak gerekli çözümleri sunabilir. | 2 | |||||||||||
8) Sistemler düzeyindeki biyolojik olgu ve olayları evrimsel bakış açısıyla değerlendirebilme bilgi ve becerisine sahiptir. | ||||||||||||
9) Bireysel ve grup çalışmalarına dahil olabilme, belirli konularda proje hazırlayabilme ve yürütebilme, yazılı ve sözlü sunum becerisine sahiptir. | ||||||||||||
10) En az bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde okuma, yazma ve konuşma alanlarında kullanır. | ||||||||||||
11) Toplumsal ve küresel sorunları kendi alan bilgisini kullanarak saptayabilme ve disiplinler arası iş birliği içinde çözümün bir parçası olabilme becerisine sahiptir. | ||||||||||||
12) Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde sosyal, kültürel ve bireysel farklılıklara, evrensel değerlere ve insan haklarına saygılıdır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Moleküler biyoloji ve genetik alanına temel bilgi birikimini oluşturan biyoloji, kimya, fizik, matematik konularında teorik ve pratik alt yapıya sahiptir. | |
2) | Biyolojik olgu ve olayları moleküler düzeyde açıklayabilir ve bunların diğer temel bilimler ve mühendislik uygulamaları ile ilişkisini kurabilir. | 3 |
3) | Alanın gerektirdiği temel laboratuvar bilgi ve becerisine sahiptir. | |
4) | Bilimsel prensiplere ve etik kurallara uygun çalışır. | 2 |
5) | Biyolojik verilerin analizleri ve temel değerlendirmelerinde gerekli olan işlemsel ve matematiksel yazılım programlarını en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır. | |
6) | Alanıyla ilgili literatürü ve güncel yöntemleri takip etme bilgisi, kültürü ve becerisine sahiptir. | 2 |
7) | Sağlık, tarım, hayvancılık, çevre, endüstri ve benzeri konulardaki ihtiyaçlar doğrultusunda temel problemi belirleyerek ve güncel teknolojiyi kullanarak gerekli çözümleri sunabilir. | 2 |
8) | Sistemler düzeyindeki biyolojik olgu ve olayları evrimsel bakış açısıyla değerlendirebilme bilgi ve becerisine sahiptir. | |
9) | Bireysel ve grup çalışmalarına dahil olabilme, belirli konularda proje hazırlayabilme ve yürütebilme, yazılı ve sözlü sunum becerisine sahiptir. | |
10) | En az bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde okuma, yazma ve konuşma alanlarında kullanır. | |
11) | Toplumsal ve küresel sorunları kendi alan bilgisini kullanarak saptayabilme ve disiplinler arası iş birliği içinde çözümün bir parçası olabilme becerisine sahiptir. | |
12) | Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde sosyal, kültürel ve bireysel farklılıklara, evrensel değerlere ve insan haklarına saygılıdır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 5 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 13 | 0 | 3 | 39 | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 0 | 3 | 39 | |||
Küçük Sınavlar | 5 | 0 | 1 | 5 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 0 | 10 | 10 | |||
Final | 1 | 0 | 20 | 20 | |||
Toplam İş Yükü | 113 |