Ekonomi (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ECO491 | ||||
Ders İsmi: | Professional Practices | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. İLAYDA İSABETLİ FİDAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. İlayda İsabetli Fidan | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | İşyeri Uygulamasının amacı, öğrencinin bilgilerini ticaret ve kamu sektörlerinin gereksinimlerine uyarlamak, istihdamları sırasında öğrencileri eğitmek ve bu kuruluşlara gelecekteki insan kaynaklarını arama ve şekillendirme şansı sunmaktır. |
Dersin İçeriği: | İşyeri Uygulaması iki yollu bir programdır. Öğrenciler bir kuruluş içinde bir işe yerleşebilir veya kendi işlerini kurmakla ilgileniyorlarsa, bir yılı bir kuluçka merkezinde iş fikirleri geliştirerek geçirebilirler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Gerçek hayattaki durumları / sorunları, önceki yıllarda elde edilen ilgili teori ve akademik literatür ilişkilendirir 2) İşyerini/endüstriyi etkileyen politik, yasal, etik, sosyal, ekonomik, kültürel, sürdürülebilirlik, teknolojik ve/veya operasyonel konuları analiz eder 3) İşe dayalı pratik beceriler, yetkinlikler ve deneyimler geliştirir 4) İşveren, çalışma arkadaşları ve akademik danışmanı ile iletişim ağlarını geliştirir |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Yönetici tarafından verilen günlük görevlerin yerine getirilmesi, İş yeri uygulama defterinin işlenmesi | |
2) | Yönetici tarafından verilen günlük görevlerin yerine getirilmesi, İş yeri uygulama defterinin işlenmesi | |
3) | Yönetici tarafından verilen günlük görevlerin yerine getirilmesi, İş yeri uygulama defterinin işlenmesi | |
4) | Yönetici tarafından verilen günlük görevlerin yerine getirilmesi, İş yeri uygulama defterinin işlenmesi | |
5) | Yönetici tarafından verilen günlük görevlerin yerine getirilmesi, İş yeri uygulama defterinin işlenmesi | |
6) | Yönetici tarafından verilen günlük görevlerin yerine getirilmesi, İş yeri uygulama defterinin işlenmesi | |
7) | Yönetici tarafından verilen günlük görevlerin yerine getirilmesi, İş yeri uygulama defterinin işlenmesi | |
8) | Yönetici tarafından verilen günlük görevlerin yerine getirilmesi, İş yeri uygulama defterinin işlenmesi | |
9) | Yönetici tarafından verilen günlük görevlerin yerine getirilmesi, İş yeri uygulama defterinin işlenmesi | |
10) | Yönetici tarafından verilen günlük görevlerin yerine getirilmesi, İş yeri uygulama defterinin işlenmesi | |
11) | Yönetici tarafından verilen günlük görevlerin yerine getirilmesi, İş yeri uygulama defterinin işlenmesi | |
12) | Yönetici tarafından verilen günlük görevlerin yerine getirilmesi, İş yeri uygulama defterinin işlenmesi | |
13) | İş yeri uygulama defterinin dersin öğretim üyesine teslim edilmesi | |
14) | İş Yeri Uygulaması sürecini ve kazanımlarının Değerlendirme Komitesi'ne sözlü olarak sunulması |
Ders Notları / Kitaplar: | - |
Diğer Kaynaklar: | - |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak ekonomiye ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahiptir. | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||||
2) Ekonominin farklı fonksiyonları ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceriye sahiptir. | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
3) Çeşitli ekonomik sorunların kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||||
4) Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincindedir ve bu ihtiyaçları karşılayabilmek için ekonomi bilgisini kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
5) Türkiye ekonomisinin ve küresel ekonominin güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgiye sahiptir. | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
6) Türkiye ekonomisinin tarihine ilişkin derinlemesine ve küresel ekonominin tarihine ilişkin temel düzeyde bilgiye sahiptir. | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
7) Çeşitli istatistik teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak doğru ekonomik modeller kurar ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||||
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahiptir. | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||||
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | 3 | 3 | 3 | 2 | |||||||||
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 2 | 2 | 2 | 2 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak ekonomiye ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahiptir. | 2 |
2) | Ekonominin farklı fonksiyonları ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceriye sahiptir. | 1 |
3) | Çeşitli ekonomik sorunların kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. | 1 |
4) | Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincindedir ve bu ihtiyaçları karşılayabilmek için ekonomi bilgisini kullanır. | 2 |
5) | Türkiye ekonomisinin ve küresel ekonominin güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgiye sahiptir. | 1 |
6) | Türkiye ekonomisinin tarihine ilişkin derinlemesine ve küresel ekonominin tarihine ilişkin temel düzeyde bilgiye sahiptir. | 1 |
7) | Çeşitli istatistik teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak doğru ekonomik modeller kurar ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | 2 |
8) | Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | 2 |
9) | Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | 3 |
10) | Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahiptir. | 2 |
11) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | 3 |
12) | Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | 3 |
13) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Laboratuvar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 70 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 56 | |||
Derse Özgü Staj | 14 | 1 | 35 | 504 | |||
Sunum / Seminer | 1 | 15 | 3 | 18 | |||
Proje | 1 | 20 | 20 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 1 | 16 | |||
Final | 1 | 20 | 1 | 21 | |||
Toplam İş Yükü | 635 |