ECO491 Professional Practicesİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Ekonomi (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Ekonomi (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ECO491
Ders İsmi: Professional Practices
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
30
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. İLAYDA İSABETLİ FİDAN
Dersi Veren(ler): Dr. İlayda İsabetli Fidan
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: İşyeri Uygulamasının amacı, öğrencinin bilgilerini ticaret ve kamu sektörlerinin gereksinimlerine uyarlamak, istihdamları sırasında öğrencileri eğitmek ve bu kuruluşlara gelecekteki insan kaynaklarını arama ve şekillendirme şansı sunmaktır.
Dersin İçeriği: İşyeri Uygulaması iki yollu bir programdır. Öğrenciler bir kuruluş içinde bir işe yerleşebilir veya kendi işlerini kurmakla ilgileniyorlarsa, bir yılı bir kuluçka merkezinde iş fikirleri geliştirerek geçirebilirler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Gerçek hayattaki durumları / sorunları, önceki yıllarda elde edilen ilgili teori ve akademik literatür ilişkilendirir
2) İşyerini/endüstriyi etkileyen politik, yasal, etik, sosyal, ekonomik, kültürel, sürdürülebilirlik, teknolojik ve/veya operasyonel konuları analiz eder
3) İşe dayalı pratik beceriler, yetkinlikler ve deneyimler geliştirir
4) İşveren, çalışma arkadaşları ve akademik danışmanı ile iletişim ağlarını geliştirir

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Yönetici tarafından verilen günlük görevlerin yerine getirilmesi, İş yeri uygulama defterinin işlenmesi
2) Yönetici tarafından verilen günlük görevlerin yerine getirilmesi, İş yeri uygulama defterinin işlenmesi
3) Yönetici tarafından verilen günlük görevlerin yerine getirilmesi, İş yeri uygulama defterinin işlenmesi
4) Yönetici tarafından verilen günlük görevlerin yerine getirilmesi, İş yeri uygulama defterinin işlenmesi
5) Yönetici tarafından verilen günlük görevlerin yerine getirilmesi, İş yeri uygulama defterinin işlenmesi
6) Yönetici tarafından verilen günlük görevlerin yerine getirilmesi, İş yeri uygulama defterinin işlenmesi
7) Yönetici tarafından verilen günlük görevlerin yerine getirilmesi, İş yeri uygulama defterinin işlenmesi
8) Yönetici tarafından verilen günlük görevlerin yerine getirilmesi, İş yeri uygulama defterinin işlenmesi
9) Yönetici tarafından verilen günlük görevlerin yerine getirilmesi, İş yeri uygulama defterinin işlenmesi
10) Yönetici tarafından verilen günlük görevlerin yerine getirilmesi, İş yeri uygulama defterinin işlenmesi
11) Yönetici tarafından verilen günlük görevlerin yerine getirilmesi, İş yeri uygulama defterinin işlenmesi
12) Yönetici tarafından verilen günlük görevlerin yerine getirilmesi, İş yeri uygulama defterinin işlenmesi
13) İş yeri uygulama defterinin dersin öğretim üyesine teslim edilmesi
14) İş Yeri Uygulaması sürecini ve kazanımlarının Değerlendirme Komitesi'ne sözlü olarak sunulması

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: -
Diğer Kaynaklar: -

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak ekonomiye ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahiptir. 2 2 2 2
2) Ekonominin farklı fonksiyonları ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceriye sahiptir. 3 3 3 3
3) Çeşitli ekonomik sorunların kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. 2 2 2 2
4) Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincindedir ve bu ihtiyaçları karşılayabilmek için ekonomi bilgisini kullanır. 3 3 3 3
5) Türkiye ekonomisinin ve küresel ekonominin güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgiye sahiptir. 3 3 3 3
6) Türkiye ekonomisinin tarihine ilişkin derinlemesine ve küresel ekonominin tarihine ilişkin temel düzeyde bilgiye sahiptir. 3 3 3 3
7) Çeşitli istatistik teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak doğru ekonomik modeller kurar ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. 2 2 2 2
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. 3 3 3 3
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. 3 3 3 3
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahiptir. 2 2 2 2
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. 3 3 3 3
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. 3 3 3 2
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 2 2 2 2

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak ekonomiye ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahiptir. 2
2) Ekonominin farklı fonksiyonları ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceriye sahiptir. 1
3) Çeşitli ekonomik sorunların kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. 1
4) Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincindedir ve bu ihtiyaçları karşılayabilmek için ekonomi bilgisini kullanır. 2
5) Türkiye ekonomisinin ve küresel ekonominin güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgiye sahiptir. 1
6) Türkiye ekonomisinin tarihine ilişkin derinlemesine ve küresel ekonominin tarihine ilişkin temel düzeyde bilgiye sahiptir. 1
7) Çeşitli istatistik teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak doğru ekonomik modeller kurar ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. 2
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. 2
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. 3
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahiptir. 2
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. 3
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. 3
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 2

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Laboratuvar 1 % 30
Final 1 % 70
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 1 3 56
Derse Özgü Staj 14 1 35 504
Sunum / Seminer 1 15 3 18
Proje 1 20 20
Ara Sınavlar 1 15 1 16
Final 1 20 1 21
Toplam İş Yükü 635