Bilgisayar Programcılığı (İÖ) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | BIL207 | ||||
Ders İsmi: | Mobil Programlama | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. KEYVAN ARASTEH ABBASABAD | ||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Keyvan Arasteh Abbasabad | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Mobil Programlama dersi mobil uygulama geliştirme için giriş niteliğindedir. Bu ders, iOS ve Android işletim sistemlerini, mobil uygulama geliştirme için gerekli araçları ve bu sistemlerde kullanılan uygulamaların nasıl geliştirileceğini anlatır. Mobil uygulama ortamlarının tanınması, iOS ve Android işletim sistemine sahip mobil cihazlar için uygulama geliştirilmesi ve bu uygulamaların mağaza girişleri nasıl yapılır uygulamalı olarak işlenir. |
Dersin İçeriği: | Mobil cihazlar, mobil cihazların işletim sistemleri, öğrencilerin mobil uygulama teknolojilerini tanıması, mobil uygulama geliştirme için gerekli sistem ve araçlarının tanınması ve mobil cihazlar için uygulama geliştirilmesidir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) iOS ve Android işletim sistemleri hakkında bilgi edinecekler, 2) iOS ve Android işletim sistemleri için uygulama geliştirme araçlarını tanıyacaklar, 3) Mobil işletim sistemleri arasındaki farkları tanıyacaklar 4) Mobil uygulama geliştirme proje yapılarını öğrenecekler 5) Kendi mobil uygulamalarını geliştirecekler 6) Mobil uygulamaları, uygulama mağazalarında nasıl paylaşabileceklerinin bilgisini edinecekler |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Mobil işletim sistemlerinin tanıtımı, mobil uygulama geliştirme araçlarının tanıtımı, mobil uygulama geliştirmeye giriş | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
2) | Android işletim sistemi için uygulama geliştirme ortamı, proje yapısı, emülatör yapısı, build yöntemleri ve proje oluşturma | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
3) | Android işletim sistem için ilk uygulamanın oluşturulması ve çalıştırılması | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
4) | Android uygulamasının yaşam döngüleri, hata ayıklama, hata loglama ve uygulama geliştirme | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
5) | Android uygulama geliştirme konseptleri | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
6) | Android uygulamalar için ön yüz tasarımı, programlama ve persistence yapıları | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
7) | Android uygulamalar için thread ve handler yapıları | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
8) | Vize | 1-7. Hafta Tekrarı |
9) | Android uygulamalar için Google External Library entegrasyonu | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
10) | iOS işletim sistemi için uygulama geliştirme ortamı, proje yapısı, simülatör yapısı, kütüphane yapıları ve proje oluşturma | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
11) | iOS işletim sistem için ilk uygulamanın oluşturulması ve çalıştırılması | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
12) | iOS uygulamasının yaşam döngüleri, hata ayıklama, hata loglama ve uygulama geliştirme | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
13) | iOS uygulama geliştirme konseptleri | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
14) | iOS uygulamalar için ön yüz tasarımı, programlama, persistence ve thread yapıları | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
15) | iOS uygulamalar için Google External Library entegrasyonu | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
16) | Final | 1-15. Hafta Tekrarı |
Ders Notları / Kitaplar: | Adım Adım Flutter ile Mobil Uygulamalar - Oğuz Rakıcı |
Diğer Kaynaklar: | https://www.btkakademi.gov.tr/portal/course/google-flutter-ile-mobil-uygulama-kursu-10150 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Problem çözme ve analitik düşünme yeteneklerini kazanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||
2) Bilgisayar programlama, donanım ve yazılım temellerini, temel bilgisayar kavramlarını öğrenir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||
3) Problemlere göre algoritmalar geliştirir, temel algoritmalardan problemine uygun olanları ayırt etme becerisi kazanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||
4) Nesneye yönelik programlama konseptini ve web programlamayı kavrar. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||
5) Sayı tabanı sistemleri, temel elektronik ve bilgisayar donanımı bilgisini öğrenir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||
6) Mobil programlama becerisi edinir, mobil platformlar için uygulamalar geliştirir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||
7) Veritabanı tasarım ve kodlamasını yapar. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||
8) Bilgisayar ağları, açık kaynak kodlu işletim sistemleri programlamayı ve kullanmayı öğrenir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||
9) İngilizce dilini etkin bir biçimde kullanır. | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | |||||||
10) Programlamanın ihtiyaçlarına göre uygun veri yapıları kullanmayı öğrenir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||
11) Bireysel ya da takım olarak yazılım geliştirir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||
12) Alanındaki gelişmeleri, son teknoloji araçlarını/uygulamalarını takip eder. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||
13) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır, meslek etiği farkındalığına sahiptir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Problem çözme ve analitik düşünme yeteneklerini kazanır. | 3 |
2) | Bilgisayar programlama, donanım ve yazılım temellerini, temel bilgisayar kavramlarını öğrenir. | 3 |
3) | Problemlere göre algoritmalar geliştirir, temel algoritmalardan problemine uygun olanları ayırt etme becerisi kazanır. | 3 |
4) | Nesneye yönelik programlama konseptini ve web programlamayı kavrar. | 3 |
5) | Sayı tabanı sistemleri, temel elektronik ve bilgisayar donanımı bilgisini öğrenir. | 3 |
6) | Mobil programlama becerisi edinir, mobil platformlar için uygulamalar geliştirir. | 3 |
7) | Veritabanı tasarım ve kodlamasını yapar. | 3 |
8) | Bilgisayar ağları, açık kaynak kodlu işletim sistemleri programlamayı ve kullanmayı öğrenir. | 3 |
9) | İngilizce dilini etkin bir biçimde kullanır. | 3 |
10) | Programlamanın ihtiyaçlarına göre uygun veri yapıları kullanmayı öğrenir. | 3 |
11) | Bireysel ya da takım olarak yazılım geliştirir. | 3 |
12) | Alanındaki gelişmeleri, son teknoloji araçlarını/uygulamalarını takip eder. | 3 |
13) | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır, meslek etiği farkındalığına sahiptir. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 3 | 15 | 2 | 51 | |||
Ödevler | 1 | 15 | 2 | 17 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 25 | 2 | 27 | |||
Final | 1 | 30 | 2 | 32 | |||
Toplam İş Yükü | 127 |