BDT117 Hareketli Grafikİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Bilgisayar Destekli Tasarım ve AnimasyonÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: BDT117
Ders İsmi: Hareketli Grafik
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. MUHAMMED ALPARSLAN ÖZKARDEŞ
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör. Alparslan Özkardeş
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı; dersi alan öğrencilere hareketli grafiğe dair teorik bilgileri ve ilgili ilkeleri aktarmak, ‘‘Adobe After Effects’’ yazılımının kullanımına dair bütün uygulama bilgilerini vermek ve bolca pratik yapma imkanı sağlamaktır.
Dersin İçeriği: ‘‘Hareketli Grafik’’ dersi; nokta, çizgi, renk, boşluk gibi görsel elemanlarla oluşturulan grafik tasarımların hareketlendirilmesi için gerekli teorik ve uygulama altyapısının öğrencilere kazandırılmasını hedefler. Ders; grafik tasarım oluştururken dikkat edilmesi gereken temel tasarım ilkelerine, görsel algı prensiplerine, hareketli grafik oluşturmak için kullanılan tekniklere dair teorik ve pratik bilgiler içerir. Tüm bunlarla birlikte ‘‘Adobe After Effects’’ programı üzerinde hareketli grafik uygulamaları içerir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Hareketli grafik tasarım ilkelerini ve tekniklerini kavrar.
2) Hareketli grafiklerin görsel algılamasına dair bilgi sahibi olur.
3) Hareketli grafikler oluşturabilir.
4) ‘‘Adobe After Effects’’ yazılımını iki boyutlu animasyonlar ve hareketli grafik uygulamaları yapmak için kullanabilir.
5) Yaptığı işleri sonlandırıp, işlerini anlamlandırarak çevresiyle paylaşabilir ve sunum gerçekleştirebilir.
6) Tasarım yapabilmeye dair veri toplamayı öğrenir ve araştırma yapma becerisini geliştirir.
7) Görsel kaynaklardan faydalanır.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders genel tanıtımı ve değerlendirmesi. Genel ders akışının ve değerlendirme ölçütlerinin paylaşılması. Görsel algı prensiplerine giriş. Duygusal ve algısal görsel teorilerin aktarılması. Gestalt, konstrüktivizm, bilişsel teori ve göstergebilimin temel ilkelerinin anlatılması.
2) Hareketli grafik tasarımının tanımı ve tarihine giriş. Geçmişten günümüze sinema ve televizyonda hareketli grafik tasarım örneklerinin incelenmesi.
3) Grafik tasarımının temel ilkelerine ve kompozisyon kurallarına ve giriş. Renk, form, derinlik ve hareketin kompozisyon oluşturmadaki etkisi. Sinema ve fotoğraf alanlarındaki örneklerin incelenmesi.
4) ‘‘Bir tema nasıl görselleştirilir, bu görselleştirme hangi kısıtlara ve değişkenlere göre belirlenir?’’ sorusuna cevap aranması. Kompozisyon kurallarının, oluşturulan görsel hiyerarşinin, hareketin ve bakış açısının anlam yaratmadaki etkisinin örneklerle ifade edilmesi.
5) Kurguya giriş. Kurgu nedir? Kurgu neden yapılır? Kurgunun anlam yaratma üzerindeki etkisinin örneklerle gösterilmesi. Filmsel zaman ve filmsel mekan nedir ve nasıl oluşturulur?
6) Dijital hareketli grafik tasarımına giriş. ‘‘Adobe After Effects’’ programının arayüzünün ve kullanılan araçların tanıtılması.
7) Katmanlar, anahtar karelerle çalışmak. Hareketli grafik kurgusu.
8) Ara sınav.
9) Storyboard oluşturma.
10) ‘‘Adobe After Effets’’ programında iki boyutlu karakter animasyonuna giriş. Rigleme ve anime etme mantığı.
11) ‘‘Adobe After Effects’’ programı üzerinde efektlere giriş. Görüntü geçiş yöntemlerinin kullanılması, görüntü ve ses köprülerinin uygulanması, temel düzey renk düzenleme, key frame mantığı ve maskeleme.
12) ‘‘Adobe After Effects’’ üzerinde ses kurgusunun yapılması.
13) ‘‘Adobe After Effects’’ ile kurgulanmış görüntülere hareketli KJ’ler eklemek ve jenerik tasarımlarının oluşturulması. Basit intro ve outro çalışmalarının yapılması.
14) Render ayarları. Gösterim ve sahneleme seçenekleri. Dağıtım ve yayınlama imkanları, telif hakları, fikri mülkiyet hakkında genel bilgilendirmeler.
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Emre Becer – İletişim ve Grafik Tasarım
2. Tevfik Fikret Uçar – Görsel İletişim ve Grafik Tasarım
3. Richard Williams - The Animator's Survival Kit
4. Jon Krasner - Motion Graphic Design: Applied History and Aesthetics
5. Graphics Liz Blazer - Animated Storytelling: Simple Steps For Creating Animation and Motion
6. Ian Crook, Peter Beare - Motion Graphics: Principles and Practices from the Ground Up
7. Thrish Mayer - After Effects Apprentice
8. Liz Blazer - Animated Storytelling: Simple Steps For Creating Animation and Motion Graphics
9. Darrel Rees - How to be an Illustrator
Diğer Kaynaklar: Ders esnasında paylaşılan dijital kaynaklar, online izleme bağlantıları ve ilgili diğer dökümanlar.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

7

Program Kazanımları
1) Tasarım yapabilme Temel sanat ve tasarım becerilerine sahip olma Bir konu yada soruna yönelik fikir geliştirme ve bunu görselleştirme Estetik bir bakış açısına sahip olma 2 ve 3 Boyutlu Animasyon yapabilme Hareketli Grafik Tasarım (Animasyon) yapabilme Tasarım ve animasyon için gerekli program ve yazılımları kullanabilme Dijital Oyun Tasarımı yapabilme Bir fikri kurgulama ve senaryolaştırma Storyboard oluşturabilme Masaüstü yayıncılıkla ilgili (matbaa, baskı vb) konularda bilgi sahibi olma Tipografi ve duygu ilişkisini kavrama 3 2 3 3 2 2 2

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Tasarım yapabilme Temel sanat ve tasarım becerilerine sahip olma Bir konu yada soruna yönelik fikir geliştirme ve bunu görselleştirme Estetik bir bakış açısına sahip olma 2 ve 3 Boyutlu Animasyon yapabilme Hareketli Grafik Tasarım (Animasyon) yapabilme Tasarım ve animasyon için gerekli program ve yazılımları kullanabilme Dijital Oyun Tasarımı yapabilme Bir fikri kurgulama ve senaryolaştırma Storyboard oluşturabilme Masaüstü yayıncılıkla ilgili (matbaa, baskı vb) konularda bilgi sahibi olma Tipografi ve duygu ilişkisini kavrama 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 52
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 26
Ödevler 11 33
Ara Sınavlar 1 8
Final 1 8
Toplam İş Yükü 127