Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | BDT210 | ||||
Ders İsmi: | Computerized 3D Animation Production | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. MUHAMMED ALPARSLAN ÖZKARDEŞ | ||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Alparslan Özkardeş | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Derste öğrencilerin 3 boyutlu animasyon kurallarına uygun şekilde karakter ve nesne animasyonları yapmaları amaçlanmaktadır. Bu doğrultuda öğrenciler bir 3 boyutlu animasyon yapımı için gerekli uygulama pratiğini kazanacaklardır. |
Dersin İçeriği: | 3 boyutlu animasyona devam dersidir. Kombine 3 boyutlu animasyon uygulamaları öğretilmektedir. Ders boyunca Blender isimli açık kaynak kodlu 3D tasarım, modelleme ve animasyon programı kullanılmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) 3 boyutlu animasyonun temel ilke, teknik ve kurallarını öğrenir. 2) 3 boyutlu animasyon tasarımı yapma becerisi kazanır. 3) 3 boyutlu animasyon tasarımı için kullanılan dijital yazılımlar hakkında bilgi sahibi olup, ‘‘Blender’’ programının kullanımını bütün araçlarıyla birlikte öğrenir. 4) İlgili dijital veya basılı kaynakları değerlendirip, tasaraımlarında kullanabilir. 5) Dijital kütüphanelerde yer alan hazır modellerin animasyon projelerine nasıl dahil edilebileceğini öğrenir. 6) Yaptığı 3 boyutlu animasyon tasarımlarında hangi işlemi, ne amaçla yaptığı hakkında kesin bir bilgiye sahip olur. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders genel tanıtımı ve değerlendirmesi. Genel ders akışının ve değerlendirme ölçütlerinin paylaşılması. | |
2) | Zincir sarkaç animasyonu uygulaması. | |
3) | Cam kırılma animasyonu uygulaması. | |
4) | 3 boyutlu kitap sayfa açma animasyonu uygulaması. | |
5) | Cloth modifier ile kumaş animasyonu uygulaması. Masa örtüsü ve kıyafet animasyonu örneği. | |
6) | Sahne tasarımına giriş. Hacimsel ışıklandırma ve ışık türleri. | |
7) | Doku boyama uygulaması. Render motorları hakkında bilgilendirme ve render ayarları. | |
8) | Ara sınav. | |
9) | Ateş animasyonlarına giriş. Mum, çakmak ve odun ateşi animasyonu uygulaması. | |
10) | 3 boyutlu tipografik animasyon uygulamaları. | |
11) | Blender’da VFX’e giriş ve metamorfoz animasyonu. | |
12) | Blender’dan Adobe programlarına 3 boyutlu animasyon aktarımı. | |
13) | Fotoğraftan 3 boyutlu animasyona uyarlamalar, camera mapping. | |
14) | Videodan 3 boyutlu animasyona uyarlamalar, camera mapping. | |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Blender 3D Basics – Gordon Fisher 2. Blender 3D: Designing Objects – Pierre Armand Nicq & Romain Caudron 3. Blender Quick Start Guide: 3D Modeling, Animation, and Render - Allon Brito 4. 3D Computer Graphics - Alan Watt 5. Acting for Animators - Ed Hooks 6. The Animator’s Survival Kit - Richard Williams, 7. Learning Blender: A Hands-On Guide to Creating 3D Animated Characters - Olivar Villar 8. Character Animation in 3D: Use Traditional Drawing Techniques - Steve Roberts 9. Animasyonun Kutsal Kitabı – Maureen Furniss |
Diğer Kaynaklar: | Ders esnasında paylaşılan dijital kaynaklar, online izleme bağlantıları ve ilgili diğer dökümanlar. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Tasarım yapabilme Temel sanat ve tasarım becerilerine sahip olma Bir konu yada soruna yönelik fikir geliştirme ve bunu görselleştirme Estetik bir bakış açısına sahip olma 2 ve 3 Boyutlu Animasyon yapabilme Hareketli Grafik Tasarım (Animasyon) yapabilme Tasarım ve animasyon için gerekli program ve yazılımları kullanabilme Dijital Oyun Tasarımı yapabilme Bir fikri kurgulama ve senaryolaştırma Storyboard oluşturabilme Masaüstü yayıncılıkla ilgili (matbaa, baskı vb) konularda bilgi sahibi olma Tipografi ve duygu ilişkisini kavrama | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Tasarım yapabilme Temel sanat ve tasarım becerilerine sahip olma Bir konu yada soruna yönelik fikir geliştirme ve bunu görselleştirme Estetik bir bakış açısına sahip olma 2 ve 3 Boyutlu Animasyon yapabilme Hareketli Grafik Tasarım (Animasyon) yapabilme Tasarım ve animasyon için gerekli program ve yazılımları kullanabilme Dijital Oyun Tasarımı yapabilme Bir fikri kurgulama ve senaryolaştırma Storyboard oluşturabilme Masaüstü yayıncılıkla ilgili (matbaa, baskı vb) konularda bilgi sahibi olma Tipografi ve duygu ilişkisini kavrama | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 11 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 56 |
Ödevler | 11 | 22 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 84 |