Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: FTR407
Ders İsmi: Proje 1
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
3
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. YASEMİN BURAN
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. Yasemin Çırak, Doç. Dr. Gül Deniz Yılmaz Yelvar, Dr. Öğr. Üyesi Nurgül Elbaşı, Dr. Öğr. Üyesi Berrak Varhan, Öğr. Gör. Kübra Kardeş, Öğr. Gör. Yunus Emre Tütüneken, Öğr. Gör. Çiçek Günday, Öğr. Gör. Pınar Van Der Veer III
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Her öğrenci için dersin amacı
Öğrencilere araştırma planlamayı öğrenmelerini sağlamak ve araştırma planlama aşamalarını deneyimleyerek Tubitak 2209A çağrılı proje aşamalarını öğrenmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Tıbbi araştırma yöntemlerinin temelleri, TUBİTAK proejsi planlama ve yürütme ve Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında bir araştırma planlanmasının nasıl yapılacağı

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Araştırma planlar
2) Tubitak 2209A çağrısına başvurur
3) Tubitak başvuru formu ve gerekli evrakları hazırlar
4) Araştırmanın etik kurulunu hazırlar
5) Araştırmanın iş bölümünü yapar

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Literatür Tarama ve Etkin Arama Teknikleri Pubmed, Web of Science, Cochrene
2) Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri Pubmed, Web of Science, Cochrene
3) Araştırma Planlama Pubmed, Web of Science, Cochrene
4) Bilimsel Yayın Etiği Pubmed, Web of Science, Cochrene
5) Clinical Trial Pubmed, Web of Science, Cochrene
6) Etik Kurul Hazırlama Pubmed, Web of Science, Cochrene
7) Tubitak 2209A çağrısı başvuru formunun hazırlanması Pubmed, Web of Science, Cochrene
8) Tubitak 2209A Projesi Başvurusu TUBİTAK
9) Proje Etik Kurul Hazırlığı Pubmed, Web of Science, Cochrene
10) Proje Etik Kurul Hazırlığı Pubmed, Web of Science, Cochrene
11) Proje iletişim yönetimi, proje risk yönetimi Pubmed, Web of Science, Cochrene
12) Proje tedarik yönetimi Pubmed, Web of Science, Cochrene
13) Proje maliyet yönetimi Pubmed, Web of Science, Cochrene
14) Final Pubmed, Web of Science, Cochrene

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Pub med kaynakları, Etik ve Prensipler
Diğer Kaynaklar: Pub med resources, Ethics and Principles

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanına ait temel kavram ve terminolojiyi, değerlendirme süreçlerini ve yöntemsel uygulama prensiplerini bilir; edindiği bu ileri düzey bilgiyi çalışma, araştırma ve uygulamalarda kullanır. 1 1 1 2
2) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak, fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yapar. 1 1 1
3) Mesleki tutum ve becerileri ışığında Fizyoterapi ve rehabilitasyon programını sistematik ve güvenli olarak etik ilkeler çerçevesinde uygular; gerektiği durumda sonlandırır veya değiştirir. 1
4) Toplum sağlığını ve refahını koruma ve geliştirmeye yönelik girişimlerde bulunur; toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun sağlık stratejilerinin ve politikalarının üretilmesine katkı sağlar. 2 2 1 2
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize eder, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetir; sorunlara karşı bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
6) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutar ve rapor hazırlar; verilerin toplanması, kayıt altına alınması ve raporlanmasında etik, deontolojik ilkeleri ve yasal çerçeveyi benimser. 1 1 1
7) Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütür; bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile etkin iletişim ve işbirliği içinde ekip üyesi olarak çalışır ve sorumluluk üstlenir. 1 2 1 2
8) Kişisel gelişim ilkesini, bilgi okuryazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser; kalite geliştirme, alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergiler. 1 1 1

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanına ait temel kavram ve terminolojiyi, değerlendirme süreçlerini ve yöntemsel uygulama prensiplerini bilir; edindiği bu ileri düzey bilgiyi çalışma, araştırma ve uygulamalarda kullanır. 1
2) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak, fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yapar. 1
3) Mesleki tutum ve becerileri ışığında Fizyoterapi ve rehabilitasyon programını sistematik ve güvenli olarak etik ilkeler çerçevesinde uygular; gerektiği durumda sonlandırır veya değiştirir. 2
4) Toplum sağlığını ve refahını koruma ve geliştirmeye yönelik girişimlerde bulunur; toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun sağlık stratejilerinin ve politikalarının üretilmesine katkı sağlar. 2
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize eder, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetir; sorunlara karşı bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. 2
6) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutar ve rapor hazırlar; verilerin toplanması, kayıt altına alınması ve raporlanmasında etik, deontolojik ilkeleri ve yasal çerçeveyi benimser. 2
7) Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütür; bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile etkin iletişim ve işbirliği içinde ekip üyesi olarak çalışır ve sorumluluk üstlenir. 1
8) Kişisel gelişim ilkesini, bilgi okuryazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser; kalite geliştirme, alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergiler. 2

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 25
Sunum 1 % 25
Projeler 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Proje 14 56
Toplam İş Yükü 84