Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | FTR407 | ||||
Ders İsmi: | Proje 1 | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. YASEMİN BURAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Prof. Dr. Yasemin Çırak, Doç. Dr. Gül Deniz Yılmaz Yelvar, Dr. Öğr. Üyesi Nurgül Elbaşı, Dr. Öğr. Üyesi Berrak Varhan, Öğr. Gör. Kübra Kardeş, Öğr. Gör. Yunus Emre Tütüneken, Öğr. Gör. Çiçek Günday, Öğr. Gör. Pınar Van Der Veer III | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Her öğrenci için dersin amacı Öğrencilere araştırma planlamayı öğrenmelerini sağlamak ve araştırma planlama aşamalarını deneyimleyerek Tubitak 2209A çağrılı proje aşamalarını öğrenmesini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Tıbbi araştırma yöntemlerinin temelleri, TUBİTAK proejsi planlama ve yürütme ve Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında bir araştırma planlanmasının nasıl yapılacağı |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Araştırma planlar 2) Tubitak 2209A çağrısına başvurur 3) Tubitak başvuru formu ve gerekli evrakları hazırlar 4) Araştırmanın etik kurulunu hazırlar 5) Araştırmanın iş bölümünü yapar |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Literatür Tarama ve Etkin Arama Teknikleri | Pubmed, Web of Science, Cochrene |
2) | Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri | Pubmed, Web of Science, Cochrene |
3) | Araştırma Planlama | Pubmed, Web of Science, Cochrene |
4) | Bilimsel Yayın Etiği | Pubmed, Web of Science, Cochrene |
5) | Clinical Trial | Pubmed, Web of Science, Cochrene |
6) | Etik Kurul Hazırlama | Pubmed, Web of Science, Cochrene |
7) | Tubitak 2209A çağrısı başvuru formunun hazırlanması | Pubmed, Web of Science, Cochrene |
8) | Tubitak 2209A Projesi Başvurusu | TUBİTAK |
9) | Proje Etik Kurul Hazırlığı | Pubmed, Web of Science, Cochrene |
10) | Proje Etik Kurul Hazırlığı | Pubmed, Web of Science, Cochrene |
11) | Proje iletişim yönetimi, proje risk yönetimi | Pubmed, Web of Science, Cochrene |
12) | Proje tedarik yönetimi | Pubmed, Web of Science, Cochrene |
13) | Proje maliyet yönetimi | Pubmed, Web of Science, Cochrene |
14) | Final | Pubmed, Web of Science, Cochrene |
Ders Notları / Kitaplar: | Pub med kaynakları, Etik ve Prensipler |
Diğer Kaynaklar: | Pub med resources, Ethics and Principles |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanına ait temel kavram ve terminolojiyi, değerlendirme süreçlerini ve yöntemsel uygulama prensiplerini bilir; edindiği bu ileri düzey bilgiyi çalışma, araştırma ve uygulamalarda kullanır. | 1 | 1 | 1 | 2 | ||||
2) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak, fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yapar. | 1 | 1 | 1 | |||||
3) Mesleki tutum ve becerileri ışığında Fizyoterapi ve rehabilitasyon programını sistematik ve güvenli olarak etik ilkeler çerçevesinde uygular; gerektiği durumda sonlandırır veya değiştirir. | 1 | |||||||
4) Toplum sağlığını ve refahını koruma ve geliştirmeye yönelik girişimlerde bulunur; toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun sağlık stratejilerinin ve politikalarının üretilmesine katkı sağlar. | 2 | 2 | 1 | 2 | ||||
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize eder, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetir; sorunlara karşı bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | ||||||||
6) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutar ve rapor hazırlar; verilerin toplanması, kayıt altına alınması ve raporlanmasında etik, deontolojik ilkeleri ve yasal çerçeveyi benimser. | 1 | 1 | 1 | |||||
7) Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütür; bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile etkin iletişim ve işbirliği içinde ekip üyesi olarak çalışır ve sorumluluk üstlenir. | 1 | 2 | 1 | 2 | ||||
8) Kişisel gelişim ilkesini, bilgi okuryazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser; kalite geliştirme, alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergiler. | 1 | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanına ait temel kavram ve terminolojiyi, değerlendirme süreçlerini ve yöntemsel uygulama prensiplerini bilir; edindiği bu ileri düzey bilgiyi çalışma, araştırma ve uygulamalarda kullanır. | 1 |
2) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak, fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yapar. | 1 |
3) | Mesleki tutum ve becerileri ışığında Fizyoterapi ve rehabilitasyon programını sistematik ve güvenli olarak etik ilkeler çerçevesinde uygular; gerektiği durumda sonlandırır veya değiştirir. | 2 |
4) | Toplum sağlığını ve refahını koruma ve geliştirmeye yönelik girişimlerde bulunur; toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun sağlık stratejilerinin ve politikalarının üretilmesine katkı sağlar. | 2 |
5) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize eder, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetir; sorunlara karşı bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | 2 |
6) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutar ve rapor hazırlar; verilerin toplanması, kayıt altına alınması ve raporlanmasında etik, deontolojik ilkeleri ve yasal çerçeveyi benimser. | 2 |
7) | Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütür; bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile etkin iletişim ve işbirliği içinde ekip üyesi olarak çalışır ve sorumluluk üstlenir. | 1 |
8) | Kişisel gelişim ilkesini, bilgi okuryazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser; kalite geliştirme, alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergiler. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 25 |
Sunum | 1 | % 25 |
Projeler | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Proje | 14 | 56 |
Toplam İş Yükü | 84 |