Bilgisayar Programcılığı (İÖ) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MYO033 | ||||
Ders İsmi: | F Klavye Kullanım Teknikleri | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. AHMET SELİM ÖVER | ||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Sevil Keskin | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin becerilerini geliştirmek ve bilgisayar kullanımında etkinliklerini artırmak amacıyla, öğretim programları genellikle öğrencilere f klavyeyi hatasız ve hızlı bir şekilde kullanma yeteneği kazandırmayı hedeflemektedir. F klavyenin doğru ve hızlı bir şekilde kullanılması, öğrencilere bilgisayar tabanlı görevleri daha verimli bir şekilde yerine getirme yeteneği kazandırmakla kalmaz, aynı zamanda yazım hızını artırarak iletişim becerilerini de güçlendirebilir. Bu beceri, öğrencilerin dijital dünyada daha etkili ve kendine güvenen bireyler olarak yetişmelerine yardımcı olabilir. Öğrencilere f klavye kullanımını öğretmek, bilgi teknolojileriyle etkileşimlerini optimize etmelerine ve bu beceriyi ilerleyen eğitim ve kariyer hayatlarında başarıyla kullanmalarına katkı sağlayabilir. |
Dersin İçeriği: | Öncelikle öğrenciler standart Türk F Klavyesi ile tanıştırılacak ve F Klavyeyi kullanmanın önemini kavrayacaklardır. UİEAÜTKMLYŞFGĞIODRNHPQWXJÖVCÇZSB. tuşlarının kullanılması, Hatasız ve hızlı klavye kullanma bilgisini edineceklerdir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) F klavyenin önemini kavrar 2) Hızlı ve hatasız klavye kullanır 3) Akademik çalışmalarını yürütmekte klavye kullanımı fayda sağlar 4) F klavye ile sertifikaların kazanımı 5) Katiplik sınavında F klavye kullanımına hazırlık |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma ve derse hedef ve içeriklerinin paylaşımı -Standart Türk F klavyesi- F Klavyeyi niçin kullanmalıyız | Yok |
2) | Temel sıra tuşlarının kullanımının öğrenilmesi U,İ,E,A,Ü,T,K,M,L,Y,Ş | Yok |
3) | I,O,C,Ç,D,R,Z,S tuşlarının kullanımının öğrenilmesi | Yok |
4) | H,P,Q,W,X, tuşlarının kullanımının öğrenilmesi | Yok |
5) | Internet üzerinden hatasız ve hızlı yazma çalışmaları yapmak | 1,2,3,4 |
6) | Internet üzerinden hatasız ve hızlı yazma çalışmaları yapmak | 1,2,3,4 |
7) | Internet üzerinden hatasız ve hızlı yazma çalışmaları yapmak | 1,2,3,4 |
8) | Vize | 1,2,3,4,5,6,7 |
9) | Internet üzerinden hatasız ve hızlı yazma çalışmaları yapmak | 1,2,3,4 |
10) | Internet üzerinden hatasız ve hızlı yazma çalışmaları yapmak | 1,2,3,4 |
11) | Internet üzerinden hatasız ve hızlı yazma çalışmaları yapmak | 1,2,3,4 |
12) | Internet üzerinden hatasız ve hızlı yazma çalışmaları yapmak | 1,2,3,4 |
13) | Internet üzerinden hatasız ve hızlı yazma çalışmaları yapmak | 1,2,3,4 |
14) | Internet üzerinden hatasız ve hızlı yazma çalışmaları yapmak | 1,2,3,4 |
15) | Final | 1-14. Haftalar |
Ders Notları / Kitaplar: | KLAVYE TEKNİKLERİ DERS KİTABI - Cengizhan BAŞTÜRK, Meryem DEMİRHAN YILDIZ, Özlem ÇABUKEL, Özlem YILDIZ |
Diğer Kaynaklar: | https://turkegitim.net/fklavye/ |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Problem çözme ve analitik düşünme yeteneklerini kazanır. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||
2) Bilgisayar programlama, donanım ve yazılım temellerini, temel bilgisayar kavramlarını öğrenir. | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||||
3) Problemlere göre algoritmalar geliştirir, temel algoritmalardan problemine uygun olanları ayırt etme becerisi kazanır. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||
4) Nesneye yönelik programlama konseptini ve web programlamayı kavrar. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||
5) Sayı tabanı sistemleri, temel elektronik ve bilgisayar donanımı bilgisini öğrenir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||
6) Mobil programlama becerisi edinir, mobil platformlar için uygulamalar geliştirir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||
7) Veritabanı tasarım ve kodlamasını yapar. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||
8) Bilgisayar ağları, açık kaynak kodlu işletim sistemleri programlamayı ve kullanmayı öğrenir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||
9) İngilizce dilini etkin bir biçimde kullanır. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||
10) Programlamanın ihtiyaçlarına göre uygun veri yapıları kullanmayı öğrenir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||
11) Bireysel ya da takım olarak yazılım geliştirir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||
12) Alanındaki gelişmeleri, son teknoloji araçlarını/uygulamalarını takip eder. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||
13) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır, meslek etiği farkındalığına sahiptir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Problem çözme ve analitik düşünme yeteneklerini kazanır. | 1 |
2) | Bilgisayar programlama, donanım ve yazılım temellerini, temel bilgisayar kavramlarını öğrenir. | 1 |
3) | Problemlere göre algoritmalar geliştirir, temel algoritmalardan problemine uygun olanları ayırt etme becerisi kazanır. | 1 |
4) | Nesneye yönelik programlama konseptini ve web programlamayı kavrar. | 1 |
5) | Sayı tabanı sistemleri, temel elektronik ve bilgisayar donanımı bilgisini öğrenir. | 1 |
6) | Mobil programlama becerisi edinir, mobil platformlar için uygulamalar geliştirir. | 1 |
7) | Veritabanı tasarım ve kodlamasını yapar. | 1 |
8) | Bilgisayar ağları, açık kaynak kodlu işletim sistemleri programlamayı ve kullanmayı öğrenir. | 2 |
9) | İngilizce dilini etkin bir biçimde kullanır. | 1 |
10) | Programlamanın ihtiyaçlarına göre uygun veri yapıları kullanmayı öğrenir. | 1 |
11) | Bireysel ya da takım olarak yazılım geliştirir. | 1 |
12) | Alanındaki gelişmeleri, son teknoloji araçlarını/uygulamalarını takip eder. | 1 |
13) | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır, meslek etiği farkındalığına sahiptir. | 1 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |