Bilgisayar Teknolojisi | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MYO032 | ||||
Ders İsmi: | Yapay Zekâ Temelleri | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. RAHİME BÜŞRA HACIMUSTAFAOĞLU | ||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Burak Ağgül | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Yapay zekaya dair temel kavram ve uygulamalarının anlaşılması, problemlerin analizinde kullanılacak uygun optimizasyon algoritmasına sahip öğrenme algoritmalarının belirlenmesi, örnek problemler yardımıyla elde edilen sonuçların yorumlanması. |
Dersin İçeriği: | Yapay zekaya giriş ve temel kavramlar, problem analizi ve çözümü, öğrenme, farklı yapay zeka algoritmaları, optimizasyon algoritmaları, görüntü analizi, genetik algoritma. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Yapay sinir ağ yapılarının temellerini kavrama. 2) İstatistiksel öğrenmeyi kavrama. 3) Makine öğrenme algoritmaları arasındaki farkı anlayabilme. 4) Yapay zeka algoritmaları kullanarak program yazabilme. 5) Makine öğrenmesi için gerekli optimizasyon algoritmalarını anlama |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Yapay Zekaya Giriş | Ders notları |
2) | Yapay Sinir Ağları | |
3) | İstatistiksel Öğrenme | |
4) | Makine Öğrenmesi | |
5) | Derin Öğrenme | |
6) | Danışmalı Öğrenme | |
7) | Danışmasız Öğrenme | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Pekiştirmeli Öğrenme | |
10) | Doğal Dil İşleme | |
11) | Destek Vektör Makineleri | |
12) | Bilgisayarlı Görü | |
13) | Genetik Algoritma | |
14) | Robotik | |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | - |
Diğer Kaynaklar: | Ders Notları |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Bilgisayar teknolojileri alanında temel kavramları anlama becerisine sahip olmak | ||||||||||
2) Bilgisayar teknolojileri alanındaki problemleri analiz etme ve modelleme, çözümleri için uygun yazılım gereksinimlerini belirleme ve tanımlama becerisine sahip olmak | ||||||||||
3) Yabancı dilde mesleki konuları anlama becerisine sahip olmak | ||||||||||
4) Yazılım kurulum, test ve kabul işlemlerini yapabilme becerisine sahip olmak | ||||||||||
5) Bilgisayar ağlarının kurulumunu, yönetimini gerçekleştirebilme ve ağ işletim sistemini kullanabilme becerisine sahip olmak. | ||||||||||
6) Bilgisayar donanımının bakım ve onarımını yapabilme becerisine sahip olmak | ||||||||||
7) Bilgisayar teknolojileri alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık ve sorumluluk bilincine sahip olmak | ||||||||||
8) Bilgisayar ve ağ yazılımları planlama, tasarlama ve üretme becerisine sahip olmak | ||||||||||
9) Web tasarımı ve programlaması yapabilme becerisine sahip olmak | ||||||||||
10) Veritabanı yönetimi, sorgulama, tasarımı konularındaki bilgilerini uygulamalarda kullanabilme ve veritabanı uygulamaları geliştirebilme yetkinliğine sahip olmak |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bilgisayar teknolojileri alanında temel kavramları anlama becerisine sahip olmak | |
2) | Bilgisayar teknolojileri alanındaki problemleri analiz etme ve modelleme, çözümleri için uygun yazılım gereksinimlerini belirleme ve tanımlama becerisine sahip olmak | |
3) | Yabancı dilde mesleki konuları anlama becerisine sahip olmak | |
4) | Yazılım kurulum, test ve kabul işlemlerini yapabilme becerisine sahip olmak | |
5) | Bilgisayar ağlarının kurulumunu, yönetimini gerçekleştirebilme ve ağ işletim sistemini kullanabilme becerisine sahip olmak. | |
6) | Bilgisayar donanımının bakım ve onarımını yapabilme becerisine sahip olmak | |
7) | Bilgisayar teknolojileri alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık ve sorumluluk bilincine sahip olmak | |
8) | Bilgisayar ve ağ yazılımları planlama, tasarlama ve üretme becerisine sahip olmak | |
9) | Web tasarımı ve programlaması yapabilme becerisine sahip olmak | |
10) | Veritabanı yönetimi, sorgulama, tasarımı konularındaki bilgilerini uygulamalarda kullanabilme ve veritabanı uygulamaları geliştirebilme yetkinliğine sahip olmak |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 2 | 20 | 40 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 | ||||
Final | 1 | 20 | 20 | ||||
Toplam İş Yükü | 75 |