Hemşirelik (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | NUR027 | ||||
Ders İsmi: | Yenidoğan hemşireliği | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | English | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. SELVİNAZ ALBAYRAK | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Selvinaz Albayrak | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, riskli ve normal yeni doğanın hastanede ve evde profesyonel bakımı - izlemi ile ilgili bilgi ve becerilerin kazandırılmasıdır. |
Dersin İçeriği: | Riskli ve normal yeni doğanın hastanede ve evde profesyonel bakımı - izlemi ile ilgili konuları içerir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Yenidoğanın hemşirelik bakımını bilir 2) Normal ve riskli yenidoğanın bakımını bilir 3) Normal ve riskli yenidoğanın bakımını planlar ve uygular 4) Yenidoğan hemşirelik bakımı ile ilgili sorunları saptar 5) Yenidoğanın hemşirelik bakımı ile ilgili konularda araştırma yapar 6) Yenidoğanın evdeki bakımını planlar |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Genetic evaluation | Sunumlar |
1) | Dünyada ve Türkiye’de yenidoğan hemşireliği | Sunumlar Marilyn J Hockenberry, David Wilson, Catherine Jackson (Editor). Wong's Nursing Care of Infants and Children (Mosby) – Hardcover (2006). |
2) | Yenidoğan yoğun bakım ünitelerinin organizasyonu | Sunumlar |
3) | Yenidoğanın transportu | Sunumlar |
4) | Yenidoğanda ağrı değerlendirmesi | Sunumlar |
5) | Solunuma ilişkin sorunlarda hemşirelik bakımı | Sunumlar |
6) | Kardiyak sorunlarda hemşirelik bakımı | Sunumlar |
7) | Gastrointestinal sistem sorunlarında hemşirelik bakımı | Sunumlar |
8) | Ara sınav | - |
9) | Beslenme, beslenme sorunlarına yaklaşım | Sunumlar |
10) | Yenidoğan enfeksiyonları | Sunumlar |
11) | Endokrin-metabolik sorunlara ilişkin hemşirelik bakımı | Sunumlar |
12) | Hematolojik-nörolojik sorunlara ilişkin hemşirelik bakımı | Sunumlar |
13) | Gelişimsel bakım | Sunumlar |
14) | Taburculuk ve evde bakımın planlanması | Sunumlar |
Ders Notları / Kitaplar: | 1-Dağoğlu T, Görak G (2002). Temel Neonatoloji ve Hemşirelik İlkeleri. 2- Törüner E.K, Büyükgönenç L.(2012). Çocuk Sağlığı Temel Hemşirelik Yaklaşımları. Göktuğ Yayıncılık. 3-Yiğit R.(2009). Çocukluk Dönemlerinde Büyüme ve Gelişme.Sistem Ofset, Ankara. 4- Çavuşoğlu H (2015). Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği. 1-2 cilt. Sistem Ofset,Ankara. 5.Savaşer S, Yıldız S (2009).Hemşireler için Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Öğrenim Rehberi. İstanbul Medikal Yayıncılık., İstanbul 6. Marilyn J Hockenberry, David Wilson, Catherine Jackson (Editor). Wong's Nursing Care of Infants and Children (Mosby) – Hardcover (2006). 7- Conk Z, Başbakkal Z, Bal Yılmaz H, Bolışık |
Diğer Kaynaklar: | 1-Dağoğlu T, Görak G (2002). Temel Neonatoloji ve Hemşirelik İlkeleri. 2- Törüner E.K, Büyükgönenç L.(2012). Çocuk Sağlığı Temel Hemşirelik Yaklaşımları. Göktuğ Yayıncılık. 3-Yiğit R.(2009). Çocukluk Dönemlerinde Büyüme ve Gelişme.Sistem Ofset, Ankara. 4- Çavuşoğlu H (2015). Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği. 1-2 cilt. Sistem Ofset,Ankara. 5.Savaşer S, Yıldız S (2009).Hemşireler için Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Öğrenim Rehberi. İstanbul Medikal Yayıncılık., İstanbul 6. Marilyn J Hockenberry, David Wilson, Catherine Jackson (Editor). Wong's Nursing Care of Infants and Children (Mosby) – Hardcover (2006). 7- Conk Z, Başbakkal Z, Bal Yılmaz H, Bolışık |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||||||
1) Sağlık alanı ile ilgili kavram ve kavramları lisans düzeyinde anlamak ve sağlık alanında ders kitapları, uygulama araçları ve diğer güncel bilgi kaynakları ile desteklenen ileri düzeyde teorik ve pratik bilgiye sahip olmak. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||||||
2) Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenilirliği ve geçerliliği bilgisi. | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | ||||||||||||||
3) Lisans düzeyinde edindiği ileri düzeyde kuramsal ve olgusal bilgileri kullanma | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||||||
4) Sağlık alanında edindiği ileri düzey bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verilerle yorumlar, değerlendirir, tanımlar, analiz eder, bilgileri paylaşır ve ekip çalışması yapar. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||||||
5) Sağlık alanında bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||||||
6) Sağlık alanındaki ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bağımsız bir çalışma yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | ||||||||||||||
7) Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||||||
8) Bir proje sorumluluğunda faaliyetleri planlar, yönetir, izler ve değerlendirir. | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||||||
9) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||||||||
10) Öğrenme ihtiyaçlarını ve öğrenme kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenme işlevini yönlendirir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||||||||
11) Yaşam boyu öğrenmeye yönelik olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||||||||
12) Sağlık alanı hakkında ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşünce ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak iletir, ilgili kişi ve kurumların görüş, istek ve beklentilerini alır. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||||||
13) Sosyal sorumluluk bilinciyle, yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek gruplarıyla işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve uygular. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||||||
14) Alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde bir yabancı dil kullanarak iletişim kurar. | 1 | 1 | ||||||||||||||||||
15) Sözlü ve yazılı olarak kendilerini etkili bir şekilde ifade eder. | 1 | |||||||||||||||||||
16) Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte bilgi ve iletişim teknolojilerini en az İleri Düzeyinde kullanır. | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | ||||||||||||||
17) Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olay/gelişmeleri izler ve değerlendirir. | 1 | 1 | 2 | |||||||||||||||||
18) Kalite Yönetimi ve Süreçlerine uygun hareket eder ve katılır. | 1 | |||||||||||||||||||
19) Sağlık alanı ile ilgili sonuçların toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve sosyal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||||||||||
20) Birey ve toplum sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak. | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sağlık alanı ile ilgili kavram ve kavramları lisans düzeyinde anlamak ve sağlık alanında ders kitapları, uygulama araçları ve diğer güncel bilgi kaynakları ile desteklenen ileri düzeyde teorik ve pratik bilgiye sahip olmak. | 1 |
2) | Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenilirliği ve geçerliliği bilgisi. | 2 |
3) | Lisans düzeyinde edindiği ileri düzeyde kuramsal ve olgusal bilgileri kullanma | 2 |
4) | Sağlık alanında edindiği ileri düzey bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verilerle yorumlar, değerlendirir, tanımlar, analiz eder, bilgileri paylaşır ve ekip çalışması yapar. | 2 |
5) | Sağlık alanında bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır. | 1 |
6) | Sağlık alanındaki ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bağımsız bir çalışma yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 2 |
7) | Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 2 |
8) | Bir proje sorumluluğunda faaliyetleri planlar, yönetir, izler ve değerlendirir. | 1 |
9) | Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 2 |
10) | Öğrenme ihtiyaçlarını ve öğrenme kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenme işlevini yönlendirir. | 1 |
11) | Yaşam boyu öğrenmeye yönelik olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | 2 |
12) | Sağlık alanı hakkında ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşünce ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak iletir, ilgili kişi ve kurumların görüş, istek ve beklentilerini alır. | 2 |
13) | Sosyal sorumluluk bilinciyle, yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek gruplarıyla işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve uygular. | 1 |
14) | Alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde bir yabancı dil kullanarak iletişim kurar. | 1 |
15) | Sözlü ve yazılı olarak kendilerini etkili bir şekilde ifade eder. | 1 |
16) | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte bilgi ve iletişim teknolojilerini en az İleri Düzeyinde kullanır. | 1 |
17) | Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olay/gelişmeleri izler ve değerlendirir. | 2 |
18) | Kalite Yönetimi ve Süreçlerine uygun hareket eder ve katılır. | 1 |
19) | Sağlık alanı ile ilgili sonuçların toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve sosyal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | 1 |
20) | Birey ve toplum sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak. | 1 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 2 | 2 | 4 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 1 | 1 | 1 | ||||
Ara Sınavlar | 5 | 5 | 25 | ||||
Final | 10 | 10 | 100 | ||||
Toplam İş Yükü | 130 |