Hemşirelik (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: NUR210
Ders İsmi: Hemşirelikte Sistematik Yaklaşım
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. ESRA ÇALIŞKAN
Dersi Veren(ler): Esra Çalışkan
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencinin Fonksiyonel Sağlık Örüntüleri modelini kullanarak hastanın/bireyin sağlık durumu hakkında sistematik olarak veri toplayabilmesi, verileri analiz ederek sorunları belirleyebilmesi, doğru hemşirelik tanıları koyabilmesi, ilgili hemşirelik girişimlerini planlayabilmesi ve uygulayabilmesi beklenmektedir. tanılar ve bakım sonuçlarını değerlendirmek için.
Dersin İçeriği: Eleştirel düşünme, bakım kavramı, hemşirelik bakım modelleri, sistematik yaklaşım ve hemşirelik bakımındaki önemi, hemşirelik sınıflama sistemleri, hemşirelik tanıları.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Hemşirelik bakımında sistematik yaklaşımın önemini kavrayabilme,
2) Hemşirelik bakımı için sistematik veri toplayabilme,
3) Hemşirelik bakımı için toplanan verileri sınıflandırabilme,
4) Bireyin bakım ihtiyaçlarını belirleyebilme,
5) Uygun hemşirelik tanılarını belirleyebilme,
6) Sorunlara yönelik uygun hemşirelik girişimlerini planlayabilme,
7) Belirlenen inisiyatifleri uygulayabilmek,
8) Verilen bakımın sonuçlarını değerlendirebilme.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin Tanıtımı – Çalışma Gruplarının Belirlenmesi -
2) Hemşirelik Bakımı Nedir? Hemşirelik Bakımında Sistematik Bir Yaklaşım Neden Önemlidir? ppt
3) Hemşirelik Sınıflandırma Sistemleri ppt
4) Hemşirelik Bakım Modelleri - Fonksiyonel Sağlık Modelleri Modeli ppt
5) Veri Toplama ve Verilerin Analizi ppt
6) Hemşirelik Tanısı Nasıl konulur? Hemşirelik Müdahalelerinin Belirlenmesi, Uygulanması ve Değerlendirilmesi ppt
7) Seçilmiş Hemşirelik Tanılarının Analizi • Deri bütünlüğünün bozulması • Aspirasyon riski ppt
8) Ara sınav -
9) Seçilmiş Hemşirelik Tanılarının Analizi • Travma riski • Beden gereksiniminden az beslenme ppt
10) Seçilmiş Hemşirelik Tanılarının Analizi • Aile süreçlerindeki değişiklikler • Anksiyete • Korku ppt
11) Seçilmiş Hemşirelik Tanılarının Analizi • Vücut imajında bozulma • Benlik saygısında bozulma • Sosyal izolasyon ppt
12) Seçilmiş Hemşirelik Tanılarının Analizi • Bilgi eksikliği • Bakım verici rolünde •Bozulmuş uyku düzeni ppt
13) Seçilmiş Hemşirelik Tanılarının Analizi • Ağrı • Gaz alışverişinde bozulma ppt
14) Ders değerlendirmesi -
15) Final -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Birol, L. (2018). Hemşirelik Süreci Hemşirelik Bakımında Sistematik Yaklaşım. Ankara: Akademisyen.
2. Erdemir, F., Kav, S., Yılmaz, A.A. (2017). Hemşirelik Girişimleri Sınıflaması-NIC. 6. Baskı, Nobel Tıp Kitabevleri, Ankara.
3. Erdemir F. (2012) Hemşirelik Tanıları El Kitabı, Ankara.
4. Karadağ A, Çalışkan N, Baykara ZG. (2017) Hemşirelik Teorileri ve Modelleri, Akademi Basın ve Yayıncılık, Ankara.
5. Acaroğlu, R., Kaya, H. (2018). Hemşirelik Tanıları Tanımlar ve Sınıflandırma 2018-2020. İstanbul: Nobel Tıp
6. Bozkurt, G., Sönemz Düzkaya, D., Terzi, B. (2017). Hemşirelik Sürecinin Uygulanması Klinik Karar Verme Süreci. İstanbul, Nobel Tıp.
7. Çiçek, S. H. ve Özdemir, L. (Çev.Ed). (2016). Hemşirelik Bakımını Planlama. 2. Baskı. Nobel Akademik Yayıncılık., Ankara.
8. Griffin, P.A., Patricia, P.A., Amy, H. (2019). Fundamentals of Nursing. 9rd Edition, Mosby, Philadelphia.
9. Karadağ A. Atabek Aştı T. (2018). Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilimi ve Sanatı, Akademi Basın ve Yayıncılık.
10. Özkan, A. H. (2014). Hemşirelikte Bilim, Felsefe ve Bakımın Temelleri. 1. Baskı., Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul.
11. Şenol Çelik, S. Karadağ, A. (2019). Hemşirelik Bakım Planları: Tanılar, Girişimler ve Sonuçlar. İstanbul: Akademi.
Diğer Kaynaklar: 1. Birol, L. (2018). Hemşirelik Süreci Hemşirelik Bakımında Sistematik Yaklaşım. Ankara: Akademisyen.
2. Erdemir, F., Kav, S., Yılmaz, A.A. (2017). Hemşirelik Girişimleri Sınıflaması-NIC. 6. Baskı, Nobel Tıp Kitabevleri, Ankara.
3. Erdemir F. (2012) Hemşirelik Tanıları El Kitabı, Ankara.
4. Karadağ A, Çalışkan N, Baykara ZG. (2017) Hemşirelik Teorileri ve Modelleri, Akademi Basın ve Yayıncılık, Ankara.
5. Acaroğlu, R., Kaya, H. (2018). Hemşirelik Tanıları Tanımlar ve Sınıflandırma 2018-2020. İstanbul: Nobel Tıp
6. Bozkurt, G., Sönemz Düzkaya, D., Terzi, B. (2017). Hemşirelik Sürecinin Uygulanması Klinik Karar Verme Süreci. İstanbul, Nobel Tıp.
7. Çiçek, S. H. ve Özdemir, L. (Çev.Ed). (2016). Hemşirelik Bakımını Planlama. 2. Baskı. Nobel Akademik Yayıncılık., Ankara.
8. Griffin, P.A., Patricia, P.A., Amy, H. (2019). Fundamentals of Nursing. 9rd Edition, Mosby, Philadelphia.
9. Karadağ A. Atabek Aştı T. (2018). Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilimi ve Sanatı, Akademi Basın ve Yayıncılık.
10. Özkan, A. H. (2014). Hemşirelikte Bilim, Felsefe ve Bakımın Temelleri. 1. Baskı., Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul.
11. Şenol Çelik, S. Karadağ, A. (2019). Hemşirelik Bakım Planları: Tanılar, Girişimler ve Sonuçlar. İstanbul: Akademi.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

7

8

Program Kazanımları
1) Sağlık alanı ile ilgili kavram ve kavramları lisans düzeyinde anlamak ve sağlık alanında ders kitapları, uygulama araçları ve diğer güncel bilgi kaynakları ile desteklenen ileri düzeyde teorik ve pratik bilgiye sahip olmak.
2) Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenilirliği ve geçerliliği bilgisi. 1
3) Lisans düzeyinde edindiği ileri düzeyde kuramsal ve olgusal bilgileri kullanma
4) Sağlık alanında edindiği ileri düzey bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verilerle yorumlar, değerlendirir, tanımlar, analiz eder, bilgileri paylaşır ve ekip çalışması yapar. 2
5) Sağlık alanında bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır. 2
6) Sağlık alanındaki ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bağımsız bir çalışma yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 3
7) Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 1
8) Bir proje sorumluluğunda faaliyetleri planlar, yönetir, izler ve değerlendirir. 2
9) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
10) Öğrenme ihtiyaçlarını ve öğrenme kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenme işlevini yönlendirir.
11) Yaşam boyu öğrenmeye yönelik olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
12) Sağlık alanı hakkında ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşünce ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak iletir, ilgili kişi ve kurumların görüş, istek ve beklentilerini alır.
13) Sosyal sorumluluk bilinciyle, yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek gruplarıyla işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve uygular.
14) Alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde bir yabancı dil kullanarak iletişim kurar.
15) Sözlü ve yazılı olarak kendilerini etkili bir şekilde ifade eder.
16) Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte bilgi ve iletişim teknolojilerini en az İleri Düzeyinde kullanır.
17) Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olay/gelişmeleri izler ve değerlendirir.
18) Kalite Yönetimi ve Süreçlerine uygun hareket eder ve katılır. 1
19) Sağlık alanı ile ilgili sonuçların toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve sosyal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
20) Birey ve toplum sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak. 2 2

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sağlık alanı ile ilgili kavram ve kavramları lisans düzeyinde anlamak ve sağlık alanında ders kitapları, uygulama araçları ve diğer güncel bilgi kaynakları ile desteklenen ileri düzeyde teorik ve pratik bilgiye sahip olmak.
2) Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenilirliği ve geçerliliği bilgisi. 1
3) Lisans düzeyinde edindiği ileri düzeyde kuramsal ve olgusal bilgileri kullanma
4) Sağlık alanında edindiği ileri düzey bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verilerle yorumlar, değerlendirir, tanımlar, analiz eder, bilgileri paylaşır ve ekip çalışması yapar.
5) Sağlık alanında bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
6) Sağlık alanındaki ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bağımsız bir çalışma yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 1
7) Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
8) Bir proje sorumluluğunda faaliyetleri planlar, yönetir, izler ve değerlendirir.
9) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
10) Öğrenme ihtiyaçlarını ve öğrenme kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenme işlevini yönlendirir.
11) Yaşam boyu öğrenmeye yönelik olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. 1
12) Sağlık alanı hakkında ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşünce ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak iletir, ilgili kişi ve kurumların görüş, istek ve beklentilerini alır.
13) Sosyal sorumluluk bilinciyle, yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek gruplarıyla işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve uygular.
14) Alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde bir yabancı dil kullanarak iletişim kurar.
15) Sözlü ve yazılı olarak kendilerini etkili bir şekilde ifade eder.
16) Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte bilgi ve iletişim teknolojilerini en az İleri Düzeyinde kullanır. 2
17) Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olay/gelişmeleri izler ve değerlendirir.
18) Kalite Yönetimi ve Süreçlerine uygun hareket eder ve katılır.
19) Sağlık alanı ile ilgili sonuçların toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve sosyal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. 1
20) Birey ve toplum sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak. 1

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 12 24
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 26
Ödevler 12 24
Küçük Sınavlar 6 12
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 90