Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Eski Çağ ve Orta Çağ’da Fizik |
Dünyayı Değiştiren 5 Denklem- Michael Guillen – TÜBİTAK Popüler Bilim Kitapları
Fiziğin Kültürel Tarihi – Zeki Tez Doruk Yayıncılık
Işığın Öyküsü- Hüseyin Gazi Topdemir- TÜBİTAK Popüler Bilim Kitapları
Hemen Her Şeyin Kısa Tarihi- Bill Bryson Boyner Yayınları
|
2) |
Yeni Çağ Avrupasında Fizik |
Dünyayı Değiştiren 5 Denklem- Michael Guillen – TÜBİTAK Popüler Bilim Kitapları
Fiziğin Kültürel Tarihi – Zeki Tez Doruk Yayıncılık
Işığın Öyküsü- Hüseyin Gazi Topdemir- TÜBİTAK Popüler Bilim Kitapları
Hemen Her Şeyin Kısa Tarihi- Bill Bryson Boyner Yayınları
|
3) |
Isaac Newton ve Evrensel Kütleçekim Yasası |
Dünyayı Değiştiren 5 Denklem- Michael Guillen – TÜBİTAK Popüler Bilim Kitapları
Fiziğin Kültürel Tarihi – Zeki Tez Doruk Yayıncılık
Işığın Öyküsü- Hüseyin Gazi Topdemir- TÜBİTAK Popüler Bilim Kitapları
Hemen Her Şeyin Kısa Tarihi- Bill Bryson Boyner Yayınları |
4) |
Daniel Bernoulli ve Hidrodinamik Basınç Yasası |
Dünyayı Değiştiren 5 Denklem- Michael Guillen – TÜBİTAK Popüler Bilim Kitapları
Fiziğin Kültürel Tarihi – Zeki Tez Doruk Yayıncılık
Işığın Öyküsü- Hüseyin Gazi Topdemir- TÜBİTAK Popüler Bilim Kitapları
Hemen Her Şeyin Kısa Tarihi- Bill Bryson Boyner Yayınları
|
5) |
Michael Faraday ve Elektromanyetik İndükleme Yasası
|
Dünyayı Değiştiren 5 Denklem- Michael Guillen – TÜBİTAK Popüler Bilim Kitapları
Fiziğin Kültürel Tarihi – Zeki Tez Doruk Yayıncılık
Işığın Öyküsü- Hüseyin Gazi Topdemir- TÜBİTAK Popüler Bilim Kitapları
Hemen Her Şeyin Kısa Tarihi- Bill Bryson Boyner Yayınları
|
6) |
Rudolf Clausius ve Termodinamiğin İkinci Yasası |
Dünyayı Değiştiren 5 Denklem- Michael Guillen – TÜBİTAK Popüler Bilim Kitapları
Fiziğin Kültürel Tarihi – Zeki Tez Doruk Yayıncılık
Işığın Öyküsü- Hüseyin Gazi Topdemir- TÜBİTAK Popüler Bilim Kitapları
Hemen Her Şeyin Kısa Tarihi- Bill Bryson Boyner Yayınları
|
7) |
Albert Einstein ve Özel Görelilik Teorisi |
Dünyayı Değiştiren 5 Denklem- Michael Guillen – TÜBİTAK Popüler Bilim Kitapları
Fiziğin Kültürel Tarihi – Zeki Tez Doruk Yayıncılık
Işığın Öyküsü- Hüseyin Gazi Topdemir- TÜBİTAK Popüler Bilim Kitapları
Hemen Her Şeyin Kısa Tarihi- Bill Bryson Boyner Yayınları
|
8) |
Nikola Tesla ve Alternatif Akım
|
Dünyayı Değiştiren 5 Denklem- Michael Guillen – TÜBİTAK Popüler Bilim Kitapları
Fiziğin Kültürel Tarihi – Zeki Tez Doruk Yayıncılık
Işığın Öyküsü- Hüseyin Gazi Topdemir- TÜBİTAK Popüler Bilim Kitapları
Hemen Her Şeyin Kısa Tarihi- Bill Bryson Boyner Yayınları
|
9) |
Kehribardan Elektrona : Elektriğin Tarihi |
Ders Kitabı |
10) |
Termodinamik ve Sıcaklık Ölçen Aletlerin Gelişimi |
Ders Kitabı |
11) |
Hava Basıncının Öyküsü ve Barometreler |
Ders Kitabı |
12) |
Buhar Makinesi ve Buharlı Araçların Öyküsü |
Ders Kitabı |
13) |
Atom Fiziği ve Radyoaktiflik Üzerine Çalışmalar |
Ders Kitabı |
14) |
Ölçüler ve Birimler Tarihi Üzerine |
Ders Kitabı |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
|
2) |
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
|
3) |
-Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
-Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
-Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
|
4) |
-Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
-Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. |
|
5) |
-Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
-Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
|
6) |
-Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
-Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
-Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
|