Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Eski Çağ ve Orta Çağ’da Fizik |
Dünyayı Değiştiren 5 Denklem- Michael Guillen – TÜBİTAK Popüler Bilim Kitapları
Fiziğin Kültürel Tarihi – Zeki Tez Doruk Yayıncılık
Işığın Öyküsü- Hüseyin Gazi Topdemir- TÜBİTAK Popüler Bilim Kitapları
Hemen Her Şeyin Kısa Tarihi- Bill Bryson Boyner Yayınları
|
2) |
Yeni Çağ Avrupasında Fizik |
Dünyayı Değiştiren 5 Denklem- Michael Guillen – TÜBİTAK Popüler Bilim Kitapları
Fiziğin Kültürel Tarihi – Zeki Tez Doruk Yayıncılık
Işığın Öyküsü- Hüseyin Gazi Topdemir- TÜBİTAK Popüler Bilim Kitapları
Hemen Her Şeyin Kısa Tarihi- Bill Bryson Boyner Yayınları
|
3) |
Isaac Newton ve Evrensel Kütleçekim Yasası |
Dünyayı Değiştiren 5 Denklem- Michael Guillen – TÜBİTAK Popüler Bilim Kitapları
Fiziğin Kültürel Tarihi – Zeki Tez Doruk Yayıncılık
Işığın Öyküsü- Hüseyin Gazi Topdemir- TÜBİTAK Popüler Bilim Kitapları
Hemen Her Şeyin Kısa Tarihi- Bill Bryson Boyner Yayınları |
4) |
Daniel Bernoulli ve Hidrodinamik Basınç Yasası |
Dünyayı Değiştiren 5 Denklem- Michael Guillen – TÜBİTAK Popüler Bilim Kitapları
Fiziğin Kültürel Tarihi – Zeki Tez Doruk Yayıncılık
Işığın Öyküsü- Hüseyin Gazi Topdemir- TÜBİTAK Popüler Bilim Kitapları
Hemen Her Şeyin Kısa Tarihi- Bill Bryson Boyner Yayınları
|
5) |
Michael Faraday ve Elektromanyetik İndükleme Yasası
|
Dünyayı Değiştiren 5 Denklem- Michael Guillen – TÜBİTAK Popüler Bilim Kitapları
Fiziğin Kültürel Tarihi – Zeki Tez Doruk Yayıncılık
Işığın Öyküsü- Hüseyin Gazi Topdemir- TÜBİTAK Popüler Bilim Kitapları
Hemen Her Şeyin Kısa Tarihi- Bill Bryson Boyner Yayınları
|
6) |
Rudolf Clausius ve Termodinamiğin İkinci Yasası |
Dünyayı Değiştiren 5 Denklem- Michael Guillen – TÜBİTAK Popüler Bilim Kitapları
Fiziğin Kültürel Tarihi – Zeki Tez Doruk Yayıncılık
Işığın Öyküsü- Hüseyin Gazi Topdemir- TÜBİTAK Popüler Bilim Kitapları
Hemen Her Şeyin Kısa Tarihi- Bill Bryson Boyner Yayınları
|
7) |
Albert Einstein ve Özel Görelilik Teorisi |
Dünyayı Değiştiren 5 Denklem- Michael Guillen – TÜBİTAK Popüler Bilim Kitapları
Fiziğin Kültürel Tarihi – Zeki Tez Doruk Yayıncılık
Işığın Öyküsü- Hüseyin Gazi Topdemir- TÜBİTAK Popüler Bilim Kitapları
Hemen Her Şeyin Kısa Tarihi- Bill Bryson Boyner Yayınları
|
8) |
Nikola Tesla ve Alternatif Akım
|
Dünyayı Değiştiren 5 Denklem- Michael Guillen – TÜBİTAK Popüler Bilim Kitapları
Fiziğin Kültürel Tarihi – Zeki Tez Doruk Yayıncılık
Işığın Öyküsü- Hüseyin Gazi Topdemir- TÜBİTAK Popüler Bilim Kitapları
Hemen Her Şeyin Kısa Tarihi- Bill Bryson Boyner Yayınları
|
9) |
Kehribardan Elektrona : Elektriğin Tarihi |
Ders Kitabı |
10) |
Termodinamik ve Sıcaklık Ölçen Aletlerin Gelişimi |
Ders Kitabı |
11) |
Hava Basıncının Öyküsü ve Barometreler |
Ders Kitabı |
12) |
Buhar Makinesi ve Buharlı Araçların Öyküsü |
Ders Kitabı |
13) |
Atom Fiziği ve Radyoaktiflik Üzerine Çalışmalar |
Ders Kitabı |
14) |
Ölçüler ve Birimler Tarihi Üzerine |
Ders Kitabı |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Bir tasarım ekibinin sahip olduğu yapı ve dinamikleri kavrayarak farklı disiplinlerdeki takım üyeleri ile üretim süreçlerini bir akış içerisinde sürdürebilmek. |
|
1) |
Tasarım üretmek için gerekli olan bilgisayar teknolojilerine dair gerekli bilgi ve beceriye sahip olmak. |
|
1) |
Tasarlama, geliştirme ve sunum süreçlerini doğru teorik adımları uygulayarak yönetebilme ve baştan sona üretim sürecine dahil olabilmek. |
|
1) |
Tasarım süreçlerine hakim olarak, farklı problemleri bu kavramlar üzerinden eleştirebilmek ve değerlendirebilmek. |
|
1) |
Görsel İletişim Tasarımının kavramsal önemini anlayıp kullanıcıyı merkeze alan deneyim odaklı tasarımlar geliştirme yeteneği kazandırmak. |
|
2) |
Görsel tasarımların deneyim içerisinde fikir, mesaj ve duyguyu iletme biçimlerini anlayarak iletişim ve tasarım süreçleriyle dengeli interaktif anlatılar oluşturabilmek. |
|
2) |
Farklı disiplinlerden yararlanarak tasarıma dair mevzuları konu alan durum ve olguları analiz etmek, değerlendirmek ve yorumlayabilmek. |
|
3) |
Farklı medyalar için bileşenler üreterek profesyonel projeler geliştirebilmek, bu bileşenleri geliştirilen tasarımlar bağlamında tutarlı biçimde değerlendirebilmek. |
|
3) |
Görsel iletişim ürünleri için tasarım odaklı düşünme süreçlerini analiz edebilmek ve kullanabilmek. |
|
4) |
Sektörün ihtiyaçları doğrultusunda tasarım geliştirmek için gerekli bilgisayar teknolojileri ve yazılım bilgisine sahip olma, bilgisayar destekli tasarım uygulamalarını yaratıcı fikirlerini yansıtmak üzere hakim şekilde kullanabilmek. |
|
4) |
İletişim tasarımı ürünleri için etkili görsel ve işitsel çözümler uygulayarak bu tasarımları teması, konu ve hedef kitle bağlamında etkili biçimde kullanabilmek. |
|
5) |
Çağdaş tasarım metodolojisine hakim olmak; tasarımların hedef kitlesini ön plana alarak kitleye hitap eden tasarımlar üretmek. |
|
6) |
Kullanıcıların, hedef kitlenin deneyimini anlamak, ölçme yöntemlerini kavramak ve tasarım sürecinde bu konseptlerden faydalanmak.. |
|