Ağız ve Diş Sağlığı | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | TGT011 | ||||
Ders İsmi: | Ağız, Çene, Yüz Radyolojisi | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. ŞEYMA PARLATAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Emine Nur Kahraman- Dr. Öğretim Üyesi Şeyma Parlatan | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu derste öğrencinin temel radyoloji prensiplerini ve radyolojik anatomiyi öğrenmesi, intraoral ve ekstraoral radyografik yöntemleri, ileri görüntüleme yöntemleri ve bu yöntemlere ait prensiplerin diş hekimliğinde uygulama alanlarını bilmesi, BT, MRG, USG, gibi ileri görüntüleme tekniklerini öğrenmesi amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği: | Diş Hekimliğinde kullanılan görüntüleme yöntemlerinin ve temel radyoloji prensiplerinin öğretilmesi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Radyasyon, elektromanyetik radyasyon,radyoaktivite, iyonizasyon ve radyolojik terminoloji konularında bilgi sahibi olur. 2) Radyasyon fiziği, radyobiyoloji,radyasyondan korunma ve tanısal radyoloji konularında temel bilgi sahibi olur. 3) İntraoral dental radyografi prensiplerini ve tekniklerini bilir. 4) İntraoral radyografik anatomiyi bilir, intraoral radyografları yorumlar. 5) Anamnez almanın önemini bilir, sistemik ve dental anamnez alır. 6) Ekstaroral ve intraoral radyografi yöntemlerini bilir |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Radyolojide Temel Kavramlar | Ders Kitabı |
2) | Radyolojide Temel Kavramlar | Ders Kitabı |
3) | X Işını Fiziği | Ders Kitabı |
4) | X Işını Fiziği ve X Işını Özellikleri | Ders Kitabı |
5) | Görüntüleme Yöntemlerine Genel Bir Bakış (Radyografi Teknikleri, Waters Grafisi, Manyetik Rezonans, Ultrasonografi) | Ders Kitabı |
6) | Radyasyondan Korunma | Ders Kitabı |
7) | Oral Diyagnoza Giriş | Ders Kitabı |
8) | Ara sınav | Ders Notları |
9) | Dental Görüntüleme Yöntemleri-İntraoral Çekim Teknikleri (Periapikal- Bitewing) | Ders Kitabı |
10) | Dental Görüntüleme Yöntemleri-İntraoral Çekim Teknikleri (Periapikal- Bitewing) | Ders Kitabı |
11) | Dental Görüntüleme Yöntemleri-Ekstraoral Çekim Teknikleri (Panoramik – Sefalometrik Radyografi, El-Bilek Radyografisi) | Ders Kitabı |
12) | Dental Görüntüleme Yöntemleri-Ekstraoral Çekim Teknikleri (Panoramik – Sefalometrik Radyografi, El-Bilek Radyografisi) | Ders Kitabı |
13) | Dental Radyografi Yorumlama | Ders Kitabı |
14) | Dental Radyografi Yorumlama | Ders Kitabı |
Ders Notları / Kitaplar: | Oral Radyoloji Akıl Notları Güneş Tıp Kitapevleri, Editör: Prof. Dr. İlknur Özcan DUSEM Oral Diagnoz ve Radyoloji Ders Notları |
Diğer Kaynaklar: | Oral Radyoloji Akıl Notları Güneş Tıp Kitapevleri, Editör: Prof. Dr. İlknur Özcan DUSEM Oral Diagnoz ve Radyoloji Ders Notları |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||
1) Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||||||||||||
2) Alanıyla ilgili etik ilke ve kuralları bilir ve uygular. | ||||||||||||||||
3) Sterilizasyon ve dezenfeksiyon çalışmalarında görev alır. | ||||||||||||||||
4) Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir. | ||||||||||||||||
5) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | ||||||||||||||||
6) Ağız ve Diş Sağlığı alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | ||||||||||||||||
7) Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlıdır ve gelişmeleri izler, bu konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. | ||||||||||||||||
8) Etkili iletişim kurar, | ||||||||||||||||
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | ||||||||||||||||
10) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||||||||||||
11) Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur. | ||||||||||||||||
12) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | ||||||||||||||||
13) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | ||||||||||||||||
14) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile alanı ile ilgili, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir. | ||||||||||||||||
15) Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. | ||||||||||||||||
16) Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak diş kliniğinin idamesine yardımcı olur; diş tedavisi sırasında asistanlığı yürütür. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |
2) | Alanıyla ilgili etik ilke ve kuralları bilir ve uygular. | |
3) | Sterilizasyon ve dezenfeksiyon çalışmalarında görev alır. | |
4) | Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir. | |
5) | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | |
6) | Ağız ve Diş Sağlığı alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | |
7) | Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlıdır ve gelişmeleri izler, bu konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. | |
8) | Etkili iletişim kurar, | |
9) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | |
10) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
11) | Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur. | |
12) | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | |
13) | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | |
14) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile alanı ile ilgili, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir. | |
15) | Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. | |
16) | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak diş kliniğinin idamesine yardımcı olur; diş tedavisi sırasında asistanlığı yürütür. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 29 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 23 |
Ödevler | 16 | 32 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 86 |