ETP012 Dijital Reklamcılık ve Sosyal Medya Yönetimiİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar E-Ticaret ve Pazarlama (İÖ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
E-Ticaret ve Pazarlama (İÖ)

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ETP012
Ders İsmi: Dijital Reklamcılık ve Sosyal Medya Yönetimi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
3
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. GÖZDE KANDEMİR ÇOMOĞLU
Dersi Veren(ler): NAİM ÇETİNTÜRK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders ile sosyal medya kanalarının yönetiminin nasıl olması gerektiği, analiz ve raporlama süreçlerinin nasıl gerçekleştirileceği; ve reklam stratejiler yaratma, kampanyalar oluşturma, maliyet ve performans hesaplama konuları ele alınarak öğrencilerin bu konularda detaylı bilgi sahibi olması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Reklam kavramı, reklamcılığın tarihi, mecraları, gelişimi
Etkiler hiyerarşisi kapsamında reklamın etki mekanizmaları
Dijital medya konusunda temel kavramları

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Sosyal Medya Reklamcılığı hakkında detaylı bilgi sahibi olma
2) Google Ads hakkında detaylı bilgi sahibi olma
3) Google Ads çalışma düzeni ve detaylı reklam raporlarının kavranması
4) Sosyal Medya İçerik Yönetiminin İncelenmesi
5) İnternet ve Sosyal Medya Ölçümleme

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Google Arama Ağı Reklamları
2) Google Görüntülü Reklam Ağı Reklamları
3) Google Uygulama Reklamları
4) Google E-Ticaret Reklamları
5) Google Gmail Reklamları
6) YouTube Reklamları
7) Google Uygulama Ağı Reklamları
8) Ara Sınav
9) Business Manager İncelemesi
10) Sosyal medya kanalları hesap ayarları ve optimizasyonları
11) Sosyal Medya Yönetim Araçları
12) Sosyal Medya Kanallarında Reklam Verme
13) Monitoring, Analiz ve Raporlama
14) Öğrenci Projeleri

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Sosyal Medya Pazarlama- Prof Dr. İbrahim Kırcova
Diğer Kaynaklar: Sosyal Medya Reklam ve Marka Üçgeni- Doç Dr Yakup Durmaz

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) E ticaret ve pazarlama alanında temel kavramları anlama ve uygulama becerisine sahip olma
1) Mobil pazarlama, dijital medya pazarlama, sosyal medya kullanımı, dijital analiz ve ölçümleme gibi konularda detaylı teknik ve profesyonel uygulama becerisine sahip olma
2) Dijital çağın hızını yakalama ve bilgilerini güncel tutma yeteneğine sahip olma

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) E ticaret ve pazarlama alanında temel kavramları anlama ve uygulama becerisine sahip olma
1) Mobil pazarlama, dijital medya pazarlama, sosyal medya kullanımı, dijital analiz ve ölçümleme gibi konularda detaylı teknik ve profesyonel uygulama becerisine sahip olma
2) Dijital çağın hızını yakalama ve bilgilerini güncel tutma yeteneğine sahip olma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Laboratuvar 39 % 0
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 45
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 55
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 45
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 1 14
Laboratuvar 14 2 28
Uygulama 14 1 14
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 1 15
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 75