E-Ticaret ve Pazarlama (İÖ)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ETP208
Ders İsmi: Dijital Performans Analiz ve Ölçümleme
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. GÖZDE KANDEMİR ÇOMOĞLU
Dersi Veren(ler): Dr. Gözde Kandemir Çomoğlu
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dijital ölçümleme ve performans dersi bir web sitesinin ölçümleme alanında kullanılacak araçları öğretmek, raporlamak ve yorumlamayı amaçlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda Google Analytics ve Google Tag Manager Araçları kullanılacaktır.

Dersin İçeriği: Google Analytics paneli ,raporları, debug, Google tag manager uygulamaları

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Veri okuryazarlığı ve veri yönetimi konularında bilgi sahibi olmak ve uygulayabilmek
2) Google Analytics Raporlarını Yorumlayabilmek
3) Google Analytics Etkileşim Metrikleri Hakkında Bilgi Sahibi Olma
4) Google Tag Manager Hakkında Bilgi Sahibi Olma

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı- ölçümleme yok
2) Ölçümleme nasıl yapılır? Ölçümleme araçları
3) Google Analytics'e Giriş- panel tanıtımı
4) Google Analytics Raporlar-1
5) Google Analytics Raporları-2
6) Google Analytics Uygulamaları-1
7) Google Analytics Uygulamaları-2
8) Ara Sınav
9) Google Tag Manager
10) Google Tag Manager Uygulamaları-1
11) Google Tag Manager Uygulamaları-2
12) Google Data Studio Rapor Hazırlama
13) Öğrenci Projeleri
14) Öğrenci Projeleri

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Google Analytics- Oreilly
Diğer Kaynaklar: Google Analytics- Oreilly

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) E ticaret ve pazarlama alanında temel kavramları anlama ve uygulama becerisine sahip olma
1) Mobil pazarlama, dijital medya pazarlama, sosyal medya kullanımı, dijital analiz ve ölçümleme gibi konularda detaylı teknik ve profesyonel uygulama becerisine sahip olma
2) Dijital çağın hızını yakalama ve bilgilerini güncel tutma yeteneğine sahip olma

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) E ticaret ve pazarlama alanında temel kavramları anlama ve uygulama becerisine sahip olma
1) Mobil pazarlama, dijital medya pazarlama, sosyal medya kullanımı, dijital analiz ve ölçümleme gibi konularda detaylı teknik ve profesyonel uygulama becerisine sahip olma
2) Dijital çağın hızını yakalama ve bilgilerini güncel tutma yeteneğine sahip olma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Derse Özgü Staj 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 14 1 14
Uygulama 15 3 45
Ödevler 4 5 20
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 125