ETP202 Pazarlama İletişim Teknikleriİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar E-Ticaret ve Pazarlama (İÖ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
E-Ticaret ve Pazarlama (İÖ)

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ETP202
Ders İsmi: Pazarlama İletişim Teknikleri
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. HİLAL ÇAKAR ÖZCAN
Dersi Veren(ler): HİLAL ÇAKAR ÖZCAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Pazarlamada iletişiminin yerini ve önemini bilir. Pazarlama iletişimi planlama süreçlerinin önemini bilir. Pazarlama iletişim karması elemanları ile etkili iletişim stratejileri geliştirmeyi ve uygulamayı amaçlar.

Dersin İçeriği: İletişim, iletişim süreçleri, pazarlamada iletişim kavramını, bütünleşik pazarlama, pazarlama iletişim karması elemanlarını, diğer pazarlama iletişim araçlarını ve pazarlama iletişimi planlama süreçlerini kapsar.


Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) 1. Pazarlama iletişiminin temel kurallarını bilir.
2) 2. Pazarlama iletişim karması elemanlarını iyi bilir.
3) 3. Reklam, kişisel satış, halkla ilişkiler, satış tutundurmanın önemini iyi bilir.
4) 4. Pazarlama iletişimi süreçlerini ve stratejilerini bilir.
5) 5. Diğer pazarlama iletişim araçlarını (doğrudan pazarlama, marka yerleştirme, sosyal medya uygulamaları) iyi bilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İletişim kavramı, tanımı, iletişim süreci -
2) Pazarlamada iletişim, iletişim karması elemanları -
3) Bütünleşik pazarlama iletişimi -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: -
Diğer Kaynaklar: -

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) E ticaret ve pazarlama alanında temel kavramları anlama ve uygulama becerisine sahip olma
1) Mobil pazarlama, dijital medya pazarlama, sosyal medya kullanımı, dijital analiz ve ölçümleme gibi konularda detaylı teknik ve profesyonel uygulama becerisine sahip olma
2) Dijital çağın hızını yakalama ve bilgilerini güncel tutma yeteneğine sahip olma

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) E ticaret ve pazarlama alanında temel kavramları anlama ve uygulama becerisine sahip olma
1) Mobil pazarlama, dijital medya pazarlama, sosyal medya kullanımı, dijital analiz ve ölçümleme gibi konularda detaylı teknik ve profesyonel uygulama becerisine sahip olma
2) Dijital çağın hızını yakalama ve bilgilerini güncel tutma yeteneğine sahip olma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100