ETP207 Arama Motoru Optimizasyonuİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar E-Ticaret ve Pazarlama (İÖ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
E-Ticaret ve Pazarlama (İÖ)

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ETP207
Ders İsmi: Arama Motoru Optimizasyonu
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
4
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. GÖZDE KANDEMİR ÇOMOĞLU
Dersi Veren(ler): Dr. Öğretim Üyesi Gözde KANDEMİR ÇOMOĞLU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilerin arama motoru optimizasyonu çalışmalarını kavramalarına yardımcı olmalarını sağlamaktır. Bu derste bir işletmenin e-ticaret ya da kurumsal web sitelerinin Google’da üst sıralarda yer alıp görünürlüklerini artırarak organik trafik çekmelerine ve marka farkındalığını artırmalarına yardımcı olacak süreçleri, öğrencilere teorik ve uygulamalı olarak göstererek yeterli yetkinliklerin sağlanması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: 1.Search Console Bağlantıları
2. Site içi Seo Çalışmaları
3. Site Dışı Seo Çalışmaları
4. Analiz ve Raporlama

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Google Search Console Bağlantılarını yapabilmek
2) Anahtar Kelime Analizi ve Rakip Analizi Yapabilmek
3) Site içi Seo Çalışmalarına Hakim Olmak
4) Site Dışı Seo Çalışmalarına Hakim Olmak
5) Teknik olarak Sitenin Analiz ve Raporlamalarını Sunabilmek

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Arama Motoru Optimizasyonu Temel Kavramlar
2) SEO’da Temel Alt Yapı Bilgileri
3) Hedef Anahtar Kelime Analizi, Rakip Analizi- Rekabeti Ölçme
4) Title ve Description, URL yapısı Anchor Text
5) Görsel optimizasyon
6) Noindex-nofollow, Dofollow- nofollow Wordpress Uygulamalı
7) Sitemap.xml Robot.txt Canonical URL Wordpress Uygulamalı
8) vize
9) Site Dışı Seo- Backlink Analizi
10) Geçersiz URL Kaldırma HTTP Statü Kodları
11) Site Hızı Optimizasyonu
12) Analiz ve Uygulama
13) Semrush- Ahrefs analiz araçları ile uygulama
14) Uluslararası SEO Optimizasyonu

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Enver Çakır- Stratejik SEO

Diğer Kaynaklar: Gökhan Barışkan- SEO ve Ötesi

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) E ticaret ve pazarlama alanında temel kavramları anlama ve uygulama becerisine sahip olma
1) Mobil pazarlama, dijital medya pazarlama, sosyal medya kullanımı, dijital analiz ve ölçümleme gibi konularda detaylı teknik ve profesyonel uygulama becerisine sahip olma
2) Dijital çağın hızını yakalama ve bilgilerini güncel tutma yeteneğine sahip olma

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) E ticaret ve pazarlama alanında temel kavramları anlama ve uygulama becerisine sahip olma
1) Mobil pazarlama, dijital medya pazarlama, sosyal medya kullanımı, dijital analiz ve ölçümleme gibi konularda detaylı teknik ve profesyonel uygulama becerisine sahip olma
2) Dijital çağın hızını yakalama ve bilgilerini güncel tutma yeteneğine sahip olma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 2 % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 1 14
Laboratuvar 39 2 78
Ödevler 2 2 4
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 100