E-Ticaret ve Pazarlama (İÖ)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ETP201
Ders İsmi: Tüketici Davranışı
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. HİLAL ÇAKAR ÖZCAN
Dersi Veren(ler): HİLAL ÇAKAR ÖZCAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Tüketiciyi tanımlarken aynı zamanda tüketici davranışı ve bu davranışa etki eden tüm unsurları açıklar. Tüketici davranışına yönelik temel pazarlama stratejilerini ve modelleri açıklar. Aynı zamanda tüketici satın alma süreçlerini açıklar.
Dersin İçeriği: Bu ders tüketici davranışı tanımı özellikleri, tüketici davranışlarını etkileyen kavramlar, davranış modelleri, tüketici davranışını etkileyen psikolojik ve sosyo-kültürel etkileri, tüketici satın alma süreçlerini içerir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) 1. Tüketici davranışını etkileyen etmenleri bilir.
2) 2. Tüketici satın alma süreçlerini iyi bilir.
3) 3. Tüketici davranışına yönelik temel stratejileri iyi bilir.
4) 4. Algı, öğrenme, tutum ve değerleri iyi bilir.
5) 5. Kişilik, benlik, yaşam biçimleri, aile, sosyal sınıf kavramlarını iyi bilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tüketici davranışı, tanımı, özellikleri -
2) Tüketici davranışını etkileyen unsurlar -
3) Tüketici davranışının pazarlamadaki önemi -
4) Tüketici davranış modelleri -
5) Öğrenme- Güdülenme -
6) Algılama-İlgenim -
7) Tutum ve Değerler -
8) ARA SINAV -
9) Kişilik, benlik yaşam biçimleri -
10) Danışma grupları, Aile -
11) Sosyal sınıf, Kültür -
12) Tüketici satın alma süreçleri -
13) Öğrenci sunumları -
14) Öğrenci sunumları -
15) Final Sınavları -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Yavuz Odabaşı, Tüketici Davranışları, Mediacat Yayıncılık , Yayınevi Genel Dizisi, 2004.
Remzi Altunışık, A.Hamdi İslamoğlu, Beta Yayınları, 2013.
Yakup Durmaz, Tüketici Davranışları, Detay Yayıncılık, Ankara, 2008.


Diğer Kaynaklar: Bulunmamaktadır.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) E ticaret ve pazarlama alanında temel kavramları anlama ve uygulama becerisine sahip olma
1) Mobil pazarlama, dijital medya pazarlama, sosyal medya kullanımı, dijital analiz ve ölçümleme gibi konularda detaylı teknik ve profesyonel uygulama becerisine sahip olma
2) Dijital çağın hızını yakalama ve bilgilerini güncel tutma yeteneğine sahip olma

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) E ticaret ve pazarlama alanında temel kavramları anlama ve uygulama becerisine sahip olma
1) Mobil pazarlama, dijital medya pazarlama, sosyal medya kullanımı, dijital analiz ve ölçümleme gibi konularda detaylı teknik ve profesyonel uygulama becerisine sahip olma
2) Dijital çağın hızını yakalama ve bilgilerini güncel tutma yeteneğine sahip olma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 1 42 42
Ödevler 1 18 18
Ara Sınavlar 1 25 25
Final 1 40 40
Toplam İş Yükü 125