ETP102 Dijital Pazarlamaİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar E-Ticaret ve Pazarlama (İÖ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
E-Ticaret ve Pazarlama (İÖ)

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ETP102
Ders İsmi: Dijital Pazarlama
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
4
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. GÖZDE KANDEMİR ÇOMOĞLU
Dersi Veren(ler): HİLAL ÇAKAR ÖZCAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Teknolojinin ilerlemesi ile değişen dijital pazarlama kanallarını ve dijital teknolojileri bilir. Değişen tüketici davranışlarını, rekabet koşullarını bilir. Değişen teknoloji ile pazarlamanın dijitale uyumu ve pazarlama çalışmalarının bu dijital ortamda başarılı bir şekilde yürütülmesinin ve yeni gelişen uygulamaların öğrenilmesini amaçlar.
Dersin İçeriği: Ders dijital pazarlamanın alt yapısı, gelişimi ve kapsamı, dijital pazarlama stratejilerinin gelişimi, dijital medya araçları ile iletişim, sosyal medya stratejileri, arama motoru optimizasyonu konularını içerir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) 1. Dijital pazarlamanın temel kurallarını bilir.
2) 2. Dijital dünyada güncel gelişmeleri takip eder ve bilir.
3) 3. Dijital pazarlama uygulamalarına yönelik stratejileri iyi bilir
4) 4. Değişen tüketici istek ve ihtiyaçlarını yakından takip eder.
5) 5. Dijital dünyada sosyal medyanın gücünü iyi bilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Pazarlama tanımı ve genel bakış -
2) Dijital pazarlama kavramına giriş, temel kavramlar -
3) Dijital pazarlama planlaması ve stratejileri -
4) Dijital pazarlama karması -
5) Dijital pazarlama karması -
6) Dijital pazarlama kanalları -
7) Arama motoru optimizasyonu -
8) Ara sınav -
9) Sosyal medya pazarlaması -
10) İçerik pazarlaması -
11) E-Posta pazarlaması -
12) Mobil pazarlama -
13) Dijital markalar -
13) Dijital markalar -
14) Dijital pazarlama kampanyaları örnek olay incelemesi -
15) Final Sınavları -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Dijital Pazarlama Stratejisi (Çeviri Kitap, Orj. Adı: Digital Marketing Strategy), Simon Kingsnorth, Nobel, 2017,
-Dijital Pazarlama (Çeviri Kitap, Orj. Adı: Understanding Digital Marketing), Damian Ryan,
-Dijital Pazarlama Temelleri, Emre Gökşin, Abaküs, 2017
Diğer Kaynaklar: Bulunmamaktadır.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) E ticaret ve pazarlama alanında temel kavramları anlama ve uygulama becerisine sahip olma
1) Mobil pazarlama, dijital medya pazarlama, sosyal medya kullanımı, dijital analiz ve ölçümleme gibi konularda detaylı teknik ve profesyonel uygulama becerisine sahip olma
2) Dijital çağın hızını yakalama ve bilgilerini güncel tutma yeteneğine sahip olma

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) E ticaret ve pazarlama alanında temel kavramları anlama ve uygulama becerisine sahip olma
1) Mobil pazarlama, dijital medya pazarlama, sosyal medya kullanımı, dijital analiz ve ölçümleme gibi konularda detaylı teknik ve profesyonel uygulama becerisine sahip olma
2) Dijital çağın hızını yakalama ve bilgilerini güncel tutma yeteneğine sahip olma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 1 42 42
Sunum / Seminer 1 20 20
Ödevler 2 5 10
Ara Sınavlar 1 10 10
Final 1 18 18
Toplam İş Yükü 100