ETP105 Pazarlama Yönetimiİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar E-Ticaret ve Pazarlama (İÖ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
E-Ticaret ve Pazarlama (İÖ)

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ETP105
Ders İsmi: Pazarlama Yönetimi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. HİLAL ÇAKAR ÖZCAN
Dersi Veren(ler): HİLAL ÇAKAR ÖZCAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Pazarlamanın temel kavramları açıklanırken aynı zamanda pazarlama karması elemanlarını tanımlanması ve pazarlama kavramı ile ilgili güncel gelişmelere yönelik yöntem ve stratejilerin açıklanması ve değerlendirilmesi, tüketici davranışlarının ortaya konulmasıdır.
Dersin İçeriği: Pazarlamanın tanımı, pazarlama ile ilgili temel kavramlar, pazarlama karması elemanlarının açıklanması, pazarlama ve çevre ilişkisi, güncel pazarlama stratejileri içerir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) 1.Pazarlama ve pazarlamanın temel kavramlarını bilir.
2) 2. pazarlama karması elemanlarını iyi tanımlar.
3) 3. pazarlama ile ilgili çevresel faktörleri bilir.
4) 4. Güncel pazarlama stratejilerini iyi bilir.
5) 5. Tüketici davranışlarını iyi bilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Pazarlamaya giriş, pazarlama kavramının tanımı
2) Pazarlamanın tarihi -
3) Pazar bölümleme, hedefleme ve konumlama -
4) Pazarlama çevresi (makro çevre) -
5) Pazarlama çevresi (mikro çevre) -
6) Tüketici davranışları -
7) Tüketici davranışları -
8) Ara Sınav -
9) Pazarlama karması (ürün) -
9) Pazarlama karması (ürün) -
10) Pazarlama karması (fiyat) -
11) Pazarlama karması (dağıtım) -
12) Pazarlama karması (tutundurma) -
13) Pazarlama planlaması -
14) Pazarlama planlaması -
15) Final Sınavları -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Armstrong, G. ve Kotler, P. (2018). Pazarlama İlkeleri. İstanbul: Beta Yayınları.
Kotler, P. Ve Keller K. L. (2018). Pazarlama Yönetimi. İstanbul: Beta Yayınları.
Diğer Kaynaklar: Bulunmamaktadır.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) E ticaret ve pazarlama alanında temel kavramları anlama ve uygulama becerisine sahip olma
1) Mobil pazarlama, dijital medya pazarlama, sosyal medya kullanımı, dijital analiz ve ölçümleme gibi konularda detaylı teknik ve profesyonel uygulama becerisine sahip olma
2) Dijital çağın hızını yakalama ve bilgilerini güncel tutma yeteneğine sahip olma

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) E ticaret ve pazarlama alanında temel kavramları anlama ve uygulama becerisine sahip olma
1) Mobil pazarlama, dijital medya pazarlama, sosyal medya kullanımı, dijital analiz ve ölçümleme gibi konularda detaylı teknik ve profesyonel uygulama becerisine sahip olma
2) Dijital çağın hızını yakalama ve bilgilerini güncel tutma yeteneğine sahip olma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 1 42 42
Ödevler 1 18 18
Ara Sınavlar 1 25 25
Final 1 40 40
Toplam İş Yükü 125