Bilgisayar Teknolojisi | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MYO028 | ||||
Ders İsmi: | Photoshop ve Görsel Dizayn | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. RAHİME BÜŞRA HACIMUSTAFAOĞLU | ||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Zehra Nur Ayan Över | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Grafik tasarım alanında uzmanlaşmak, günümüzde görsel iletişimde etkili ve çekici tasarımlar oluşturabilme yeteneğine sahip olmayı gerektiren önemli bir hedef haline gelmiştir. Bu hedefe ulaşmak için, belirli beceri setlerini kazanmanın yanı sıra, sektörde yaygın olarak kullanılan önemli grafik tasarım programlarını bilmek de oldukça önemlidir. Grafik tasarım alanında uzmanlaşmak, teknik becerileri kazanmak, kreatif düşünme yeteneğini geliştirmek ve sektöre özgü programları etkili bir şekilde kullanabilmek, başarılı bir grafik tasarımcı olmanın anahtarıdır. Bu süreçte sürekli öğrenme ve pratik yapma, başarılı bir grafik tasarım kariyerine giden yolda sizi daha da ileri taşıyacaktır. |
Dersin İçeriği: | Grafik Tasarım dersinde öğrencilerimiz photoshopta görsellerle çalışma ve fotoğraf düzenleme, illustrator ile vektörel çizim ve ilüstürasyon çalışmaları, indesign ile çok sayfalı tasarımlar yapma konusunda uzmanlaşacaklar ve masaüstü yayıncılık konusunda kendilerini geliştireceklerdir |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Hedef kitleye yönelik ikna edici grafik ürünler üretebilme. 2) İletişim odaklı tasarım yapabilme 3) Grup olarak ortak çalışma üretebilme 4) Çok sayfalı tasarımları teknik olarak uygulayabilme 5) Çok sayfalı tasarımlar içinde görsel süreklilik ve bütünlük sağlayabilme 6) Grup ve katman mantığı |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Grup ve katman mantığı | |
2) | Textlerle çalışma Brush ve sembollerle çalışmak | |
3) | Renk ve desenlerle çalışmak | |
4) | Efektlerle çalışmak | |
5) | Kurumsal kimlik tasarımı | |
6) | Kurumsal kimlik uygulama | |
7) | Ara Sınav | |
8) | Ekran navigasyonları | |
9) | Master Pages çalışmaları | |
10) | Layout çalışma | |
11) | Textlerle çalışma | |
12) | Görsellerle çalışma | |
13) | Export seçenekleri | |
14) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | - |
Diğer Kaynaklar: | - |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Bilgisayar teknolojileri alanında temel kavramları anlama becerisine sahip olmak | ||||||||||
2) Bilgisayar teknolojileri alanındaki problemleri analiz etme ve modelleme, çözümleri için uygun yazılım gereksinimlerini belirleme ve tanımlama becerisine sahip olmak | ||||||||||
3) Yabancı dilde mesleki konuları anlama becerisine sahip olmak | ||||||||||
4) Yazılım kurulum, test ve kabul işlemlerini yapabilme becerisine sahip olmak | ||||||||||
5) Bilgisayar ağlarının kurulumunu, yönetimini gerçekleştirebilme ve ağ işletim sistemini kullanabilme becerisine sahip olmak. | ||||||||||
6) Bilgisayar donanımının bakım ve onarımını yapabilme becerisine sahip olmak | ||||||||||
7) Bilgisayar teknolojileri alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık ve sorumluluk bilincine sahip olmak | ||||||||||
8) Bilgisayar ve ağ yazılımları planlama, tasarlama ve üretme becerisine sahip olmak | ||||||||||
9) Web tasarımı ve programlaması yapabilme becerisine sahip olmak | ||||||||||
10) Veritabanı yönetimi, sorgulama, tasarımı konularındaki bilgilerini uygulamalarda kullanabilme ve veritabanı uygulamaları geliştirebilme yetkinliğine sahip olmak |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bilgisayar teknolojileri alanında temel kavramları anlama becerisine sahip olmak | |
2) | Bilgisayar teknolojileri alanındaki problemleri analiz etme ve modelleme, çözümleri için uygun yazılım gereksinimlerini belirleme ve tanımlama becerisine sahip olmak | |
3) | Yabancı dilde mesleki konuları anlama becerisine sahip olmak | |
4) | Yazılım kurulum, test ve kabul işlemlerini yapabilme becerisine sahip olmak | |
5) | Bilgisayar ağlarının kurulumunu, yönetimini gerçekleştirebilme ve ağ işletim sistemini kullanabilme becerisine sahip olmak. | |
6) | Bilgisayar donanımının bakım ve onarımını yapabilme becerisine sahip olmak | |
7) | Bilgisayar teknolojileri alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık ve sorumluluk bilincine sahip olmak | |
8) | Bilgisayar ve ağ yazılımları planlama, tasarlama ve üretme becerisine sahip olmak | |
9) | Web tasarımı ve programlaması yapabilme becerisine sahip olmak | |
10) | Veritabanı yönetimi, sorgulama, tasarımı konularındaki bilgilerini uygulamalarda kullanabilme ve veritabanı uygulamaları geliştirebilme yetkinliğine sahip olmak |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 2 | 8 | 16 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 25 | 2 | 27 | |||
Final | 1 | 30 | 2 | 32 | |||
Toplam İş Yükü | 75 |