Bilgisayar Teknolojisi | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | BST208 | ||||
Ders İsmi: | Mikro Denetleyiciler | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. SELAMİ ÇEKİÇ | ||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr. Gör. SELAMİ ÇEKİÇ |
||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders ile öğrencinin, mikrodenetleyiciler ile ilgili yeterliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Bilgisayarda İkili Mantık, Mikroişlemci ve Mikrodenetleyici Mimarisi, Adres Veri ve Denetim Yolları, Mikrodenetleyici ve Mikroişlemci Farkları, Mikrodenetleyici Çeşitleri, Arduino Yazılım, Uygulama ve Proje Tasarımı konularını içerir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İkili ve heksadesimal sayı sistemleri ile binary kodu tanımlar. 2) Mikroişlemci ve mikrodenetleyici mimarisini açıklar. 3) Arduino ve diğer mikrodenetleyicileri karşılaştırır. 4) Arduino kullanarak proje yapar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bilgisayarda ikili mantık | |
2) | Mikroişlemci ve Mikrodenetleyicinin Tanımı | |
3) | Mikrodenetleyici ve Mikroişlemci Örnekleri | |
4) | Arduino'ya Giriş | |
5) | Arduino Çeşitleri ve Özellikleri | |
6) | Arduino ile Kullanılabilen Elektronik Ekipmanların Tanıtılması | |
7) | Arduino ile Kullanılabilen Elektronik Ekipmanların Tanıtılması | |
8) | Vize Sınavı | |
9) | Arduino'da Yazılım | |
10) | Arduino'da Örnek Uygulamaların İncelenmesi | |
11) | Arduino Proje Tasarımı | |
12) | Arduino Proje Tasarımı | |
13) | Arduino Proje Tasarımı | |
14) | Arduino Proje Tasarımı | |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Bilgisayar teknolojileri alanında temel kavramları anlama becerisine sahip olmak | ||||||||||
2) Bilgisayar teknolojileri alanındaki problemleri analiz etme ve modelleme, çözümleri için uygun yazılım gereksinimlerini belirleme ve tanımlama becerisine sahip olmak | ||||||||||
3) Yabancı dilde mesleki konuları anlama becerisine sahip olmak | ||||||||||
4) Yazılım kurulum, test ve kabul işlemlerini yapabilme becerisine sahip olmak | ||||||||||
5) Bilgisayar ağlarının kurulumunu, yönetimini gerçekleştirebilme ve ağ işletim sistemini kullanabilme becerisine sahip olmak. | ||||||||||
6) Bilgisayar donanımının bakım ve onarımını yapabilme becerisine sahip olmak | ||||||||||
7) Bilgisayar teknolojileri alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık ve sorumluluk bilincine sahip olmak | ||||||||||
8) Bilgisayar ve ağ yazılımları planlama, tasarlama ve üretme becerisine sahip olmak | ||||||||||
9) Web tasarımı ve programlaması yapabilme becerisine sahip olmak | ||||||||||
10) Veritabanı yönetimi, sorgulama, tasarımı konularındaki bilgilerini uygulamalarda kullanabilme ve veritabanı uygulamaları geliştirebilme yetkinliğine sahip olmak |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bilgisayar teknolojileri alanında temel kavramları anlama becerisine sahip olmak | |
2) | Bilgisayar teknolojileri alanındaki problemleri analiz etme ve modelleme, çözümleri için uygun yazılım gereksinimlerini belirleme ve tanımlama becerisine sahip olmak | |
3) | Yabancı dilde mesleki konuları anlama becerisine sahip olmak | |
4) | Yazılım kurulum, test ve kabul işlemlerini yapabilme becerisine sahip olmak | |
5) | Bilgisayar ağlarının kurulumunu, yönetimini gerçekleştirebilme ve ağ işletim sistemini kullanabilme becerisine sahip olmak. | |
6) | Bilgisayar donanımının bakım ve onarımını yapabilme becerisine sahip olmak | |
7) | Bilgisayar teknolojileri alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık ve sorumluluk bilincine sahip olmak | |
8) | Bilgisayar ve ağ yazılımları planlama, tasarlama ve üretme becerisine sahip olmak | |
9) | Web tasarımı ve programlaması yapabilme becerisine sahip olmak | |
10) | Veritabanı yönetimi, sorgulama, tasarımı konularındaki bilgilerini uygulamalarda kullanabilme ve veritabanı uygulamaları geliştirebilme yetkinliğine sahip olmak |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 2 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Laboratuvar | 15 | 15 |
Ara Sınavlar | 6 | 6 |
Final | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 55 |